Ilmeisesti -86 vuodesta ylöspäin vaihdekepin keskitys on vaihteistossa. Itselläni on -90 900, johon on tarkoitus laittaa -85:n laatikko. Onko jollakin tietoa keskityksestä näissä vanhemmissa satkuissa.
Ainakin 900 -89:iin on laitettu 90 -86:sesta vaihtamalla pelkkä etupääty. Mitään keskityksiä ei ole tarvinnut rakentaa.
Mutta varastossa oleva 900-85 laatikon vaihteen siirto tanko on aivan vasteeton, kun taas vanha -89 laatikko palauttaa keskelle.?
Pysyikö joku vielä kärryillä eli kysymys olisi, että
pitääkö uudempaan 900:seen vaihtaa koko vaihteensiirto vivusto vai onko myös uudemmissa varaus sille vanhemmissa käytössä olleelle keskitys rakenteelle (juttua aikaisemmin)?
Vaihdelaatikoista
Vaihdelaatikoista
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Itse jouduin rakentamaan -87 OG malliin vaihdekepin keskityksen sillä alunperin keskitys oli vaihdelaatikon sisällä mutta kaksi vuotta vanhempi laatikko (versionumero oli XXX 10. Uudempi oli XXX 12) oli asennettuna vasteeton. Tarvittavat osat: Vanhemmasta vaihteensiirto tanko, siinä on ympärillä neliskanttinen muoviholkki, jousikuormitteinen keskitin mikä ruuvataan vaihdekepin alaosassa olevaan muovikoteloon (reiät valmiina) lisäksi vanhemmasta ainakin minun tapauksessani vaihteistoon tuleva tangon pätkä missä on kumimöltti. Vanhemman mallisessa vaihteensiirto tanko on hieman lyhyempi joten pituus ei riitä uudempaan vaihteistoon saakka. En tiedä tuliko kaikki toivottavasti on apua. Itse en tiedä miten vaihteet saa säädettyä kohdalleen mutta menettelin seuraavasti. vaihde vapaalle, vaihdekeppi keskelle koteloa, tämän jälkeen kiristin vaihteensiirtotangon mutterin konehuoneen puolelta. Ainakin jokainen vaihde menee hyvin päälle.
Tarvitseeko välttämättä vaihteensiirtotankoa vaihtaa, eikö noi keskitys osat voida laittaa siihen uudempaan tankoon?Jukka kirjoitti: Tarvittavat osat: Vanhemmasta vaihteensiirto tanko, siinä on ympärillä neliskanttinen muoviholkki, jousikuormitteinen keskitin mikä ruuvataan vaihdekepin alaosassa olevaan muovikoteloon (reiät valmiina) lisäksi vanhemmasta ainakin minun tapauksessani vaihteistoon tuleva tangon pätkä missä on kumimöltti.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575