kytkimenkäytös

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Barney74
"Turbo"

kytkimenkäytös

Viesti Kirjoittaja Barney74 »

Mulla on vm. -91 900i 16v ja nyt se on jo vuoden verran tehnyt sellasta, että maantieajossa rupeaa koko auto täristämään vedätettäessä. (eikä aina edes tee tätä. Tai sitten katoaa hetken ajon jälkeen taas) Tämä vika esiintyy vasta kun on ajettu n. 100 km ja lyhyessä ajossa vikaa ei esiinny lainkaan. Ja sama juttu esiintyy moottorijarrutuksessa eli tärisee niin stanasti. Kun kytkimen painaa pohjaan niin tuo tärinä loppuu. Vaihteita vaihtaessa, varsinkin 1->2:lle kuuluu joskus klonk...Onko siellä siis painelaakeri menossa vai mistä etsin vikaa. Entä kuinka sitten tuon työsylinterin kanssa kun olen kuullut, että se pitää vaihtaa samalla kytkinasetelman kanssa. Onko näin?

Kiitollinen vastauksista!!! :lol:
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
ajn
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ajn »

Ei ihan heti tule muuta mieleen, kuin että joku laakeri tai useampi on jokseenkin loppu tai jos siellä laatikon akseleilla on sovituslevyjä, niin ne on menny halki ja pudonnu pohjalle; akselit pääsee liikkumaan... no tää on arvailua.
Sisemmät vetonivelet voi aiheuttaa ihmeellisiä asioita, erityisesti se oikeanpuoleinen, jos se pääsee/joutuu pakoputken lämmöstä osalliseksi, jolloin se kuivuu ja jonkin matkaa ajettua alkaa tehdä temppuja.
Vauhtipyörän silmälaakerikin voi saada aikaan tärinöitä...

Hyvä keino tutkia voimansiirron ihmeitä ajon aikana on ottaa konepelti pois ja lähteä ajamaan... näin ainakin minä olen löytänyt vain ajossa ilmeneviä vikoja.
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sisempiä vetoniveliä epäilisin. Kytkinviaksi tuota on vaikea mieltää...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin