Satku prkl!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Satku prkl!

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kolmas kerta kahteen viikkoon jäädä tielle.. tälläkertaa halkesi 10cm pituudelta lisäilmaluistille menevä letku kun vaihdoin kakkoselta kolmoselle. Juu.. tiedän.. dumppi tulee ensiviikolla.. :|

Edellisellä kerralla katkesi kytkinakseli viikko takaperin, niinikään kakkoselta kolmoselle vaihtaessa.
Siitä pari päivää taaksepäin petti coolerin juuresta letkuliitos ja sinnehän ei tietenkään päässyt käsiksi kuin purkaen ajovalon irti.. ihan kun muka olisi ollut työkalujakaan tarpeeksi mukana.

Parin viikon saldoon on lisättävissä myöskin kärähtänyt kytkin ja puhjennut alipainesäätimen kalvo.. alkaa usko loppumaan. :evil:


Kertoilkaas mitä teillä on hajonnut sellaista, mikä voidaan laskea liki puhtaasti virittämisen/paineiden noston aikaansaannokseksi.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Satku prkl!

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Myrkky kirjoitti:...
Kertoilkaas mitä teillä on hajonnut sellaista, mikä voidaan laskea liki puhtaasti virittämisen/paineiden noston aikaansaannokseksi.
Hmm.. neljä kertaa vaihteisto, muutamat vetonivelet, ahtoputkien väleistä kumit jokusen kerran ja tulppia muovikassillinen. Eipä juuri muuta tänä- ja edelliskesänä. :twisted:

Edit: turbo unohtui listasta
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Re: Satku prkl!

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ASTech kirjoitti:
Edit: turbo unohtui listasta
Niinpäs unohtui minullakin, mutta sen hajoamisesta onkin jo kohta kolme viikkoa. Tilalla nyt trim60 kompuralla oleva muuten samanlainen.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tähän mennessä hajonnutta: 3-vaihteen rattaat (juu, kumi paloi kivasti ;)), tulppa suli (hyvin kiersi vitosella rajoittajalle), mäntä sulanut (suutinvika) ja ahtoputki irronnut. Nämä viat tulleet 1.5 - 1.7bar ahtopaineilla ja kovalla ajolla.

Ahtimia, kansipahveja ja kytkimiä (vanhat luistaneet korvattu isommilla) ei ole hajonnut ainakaan toistaiseksi.

Tonnarista meni aikoinaan yksi vaihdelaatikko korjauskelvottomaksi (suli 1. ratas akseliin kiinni, öljy vähissä?) ja toinen laatikko jäi jumiin neloselle (lähti pelaamaan kun jäähtyi ja lisättiin öljyä) eli öljyn vähyys yhdistettynä kutiteltuun pataan ja kovaan ajoon aiheutti ongelmia.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Joo, ei oo turboa, mutta sitten joulukuun 2001, ei oo menny mitään rikki. Kaiken kaikkiaan on menny kaksi osaa rikki: lämmityslaitteen moottori ja Boschin tehdasuusittu starttimoottori. Kaikki muut osat on vaihdettu täysin toimivina, ainoastaan nuo kaksi osaa on vaihdettu, koska ovat olleet rikki 8) Tietenkin, jos palaneet polttimot unohdetaan laskuista.

Hulluutta? Ei, saabismia!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Aero kävi kuin kello tiistaina, keskiviikkoaamuna ei lähtenyt käyntiin. Vika löytyi sytytysmoduulista. Edellisestä käyttöautosta loppui laturin hiilet ahvenistolla, akulla pääsin _melkein_ kotiin. 15min latausta kaverin autosta ja kotiin tekemään remonttia. Siinä kaikki menoa haittaavat osat saabeissani.

Kertaakaan en muista satkun jättäneen tielle, paitsin tuon laturin takia :)

Eikun, joo, Aerosta, kaksi kertaa viime keväänä pamahti kannesta tuleva vesiletku (90ast. mutka), molemmat kerrat 1->2 vaihdossa "kisatilanteessa". Molemmat johtivat näyttävään keskeytykseen ja kaverille soittoon. Uusi letku paikalleen, uudet vedet sisään ja takasin liikenteeseen :)
Pirun letku työns kaikki vedet virranjakajan ja turbon päälle...

Oli muuten teini-civicissä hymyt kohdallaan kun "voittivat" aeron, joka ensin oli repinyt mukavan rakosen ja tämän jälkeen jysähti isoon höyrypilveen...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Nappe kirjoitti:Oli muuten teini-civicissä hymyt kohdallaan kun "voittivat" aeron, joka ensin oli repinyt mukavan rakosen ja tämän jälkeen jysähti isoon höyrypilveen...
No, pakko kai niidenkin on joskus voittaa. Oletko muuten kokeillu ylävesiletkuksi sellaista, jossa menee sellainen kierre ja sen kierteen sisällä metallilanka. Kuulin hevosmiesten tietotoimistolta, että sen pitäis kestää. But who knows?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Kyllähän se niin on, että kun rupeaa kunnolla virittämään, joutuu ensin ostamaan kaalliit viripalikat ja hetken päästä korjata kalliit osat, mitkä ne kalliit viripalikat rikkoivat :roll:
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Paha siinä missä mainitaan... Viime syksynä tuli rasitettua konetta "ei ihan niin normaalisti", ja eilen totesin senpikkuputken puskevan kuplaa paisunta säiliöön. Ensin pääsi alempi letku lämppärin kennolta irti, mutta saattoi johtua vain huonosta kiinnityksestä. Vesien palautuksen jälkeen tuli huomattua ongelma. Toivottavasti olis vaan pahvi... :oops:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Virityksen seuraamuksena on hajonnut:

Ahdin, muutama cuuleri, ~5kytkintä, 2vaihteistoa(joo oon säästelly), parit männänrenkaat. ym. ym. Halpaa kuin saippua! :lol:
Aki Peltola #1132
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

dimebak kirjoitti:
Nappe kirjoitti:Oli muuten teini-civicissä hymyt kohdallaan kun "voittivat" aeron, joka ensin oli repinyt mukavan rakosen ja tämän jälkeen jysähti isoon höyrypilveen...
No, pakko kai niidenkin on joskus voittaa. Oletko muuten kokeillu ylävesiletkuksi sellaista, jossa menee sellainen kierre ja sen kierteen sisällä metallilanka. Kuulin hevosmiesten tietotoimistolta, että sen pitäis kestää. But who knows?
on muuten vittumainen tuo letku, ei oikeen tahdo mikään muu letku kuin saabilta tingittynä 23e maksava letkun pätkä siihen sopia! pirun lyhyt supistus 90 mutka! molemmista 16v koneista se on mennyt. tosin ihan normaali ajossa eikä ole mitenkään huomannut kun vasta sitten kun lämppäristä tullut vain kylmää.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin