900S / T16 vuosmalli-90

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
pirri
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 00:44

900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja pirri »

Mitä eroa näillä autoilla on?
Saako ässästä helpolla
tehtyä T-kuustoistasen?

Olis tuos ruosteeton 900S tiedossa
lähempänä sydäntä olis tuo T16
pirri
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 00:44

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja pirri »

Elikkäs APC:n vaihdolla pääsee samoihin tehoihin?
Onko T16 yhtäkuin AERO? Jos näin olen ollut
37 vuotta väärässä. :mrgreen:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja dimebak »

900S eli "ässässä" ei ole APC:tä, siinä moottori toimii matalapaineturbona, 145hp. Korimallit lienevät 5-ovinen combi coupe ja muistaakseni joku hullu oli tilannut 4-ovisena sedanina.

T16 ei ole yhtä kuin Aero. T16 taas täyspaineturbo, jossa on APC-järjestelmä. Löytyy eri variaatioita, kaksi jos oikein muistan eli 160hp katalysaattorilla ja 175hp ilman katalysaattoria. Tätä olen nahnyt livenä ja kuvissa kaikkina muina korimalleina paitsi 2-ovisena, allekirjoittaneella oli 5-ovinen katilla varustettu perheauto.

T16S on ns. Aero. Tämä on 3-ovinen tai 2-ovinen cabriolet. Sitä en itse tiedä oliko tämä vakiona ilman katalysaattoria 185hp ja katalysaattorilla 175hp mutta APC-system löytyy tästäkin. Ämee peli :D
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Juu ja T16 mallissa on intercooleri ja Ässässä ei cooleria ole vakiona.
Ässä päivittävissä Coolerilla ja APC systeemillä T16 täyspaineiseksi.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
pirri
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 00:44

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja pirri »

Juu ja tuo 3-ovinen aero 900 on maailman kaunein auto ja asia on sitten loppuunkäsitelty samantien.Piste.Tuon kuvan kaltainen malli.
http://www.900aero.com/images/cars/taylor02.htm


Työkaverilla oli tuollainen,myi sen sitten puhumatta mitään meikäläiselle.
Musta 3-ovinen.Vihtu.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Nyt kun tehopuoli on selvitetty niin selvitetään seuraavaksi varusteet. Pääsääntöisesti ässät ovat varustettu ohjaustehostimella ja keskuslukolla (=vakiovarusteet) ja T16:set huomattavasti paremmin, mm. sähkölasit, -peilit, vakionopeudensäädin yms. Toki kaikenlaisia variaatioita markkinoilta löytyy.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja wla »

dimebak kirjoitti:900S eli "ässässä" ei ole APC:tä, siinä moottori toimii matalapaineturbona, 145hp. Korimallit lienevät 5-ovinen combi coupe ja muistaakseni joku hullu oli tilannut 4-ovisena sedanina.
:D
Myös 3-ovista coupea löytyy vaikka taitaa olla kohta kaikki liikkeellä olevat
3-reikäset Ässät korkeapaineistettu.
Vaikka Ässästä se potku puuttuikin niin vakionakin antaa mukavaa kyytiä varsin edullisesti.Omassa ajossa en saanut menemään koskaan yli 10 litraa sadalla.
Samassa työ ja kauppa-ajossa oleva T8 vie tasaisesti 10l/100 kun Ässällä meni
8l/100.
Hmmm,kyllähän tuohon pihaan yksi S taas mahtuisi...

t.vellu
Aina joku Saabbi...
pirri
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 00:44

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja pirri »

Mimmi kirjoitti: Linkkisi kuvassa ei ole Aero.

Kyllä kai se on parempi ku mä oon hilijaa.
Mimmi pukkaa heti kapulaa rattaaseen,oli tuo ainakin sinne päin,vähä.

Mutta kai tämä edes on aero.
http://www.900aero.com/images/cars/darron2.htm
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja dimebak »

wla kirjoitti:
dimebak kirjoitti:900S eli "ässässä" ei ole APC:tä, siinä moottori toimii matalapaineturbona, 145hp. Korimallit lienevät 5-ovinen combi coupe ja muistaakseni joku hullu oli tilannut 4-ovisena sedanina.
:D
Myös 3-ovista coupea löytyy vaikka taitaa olla kohta kaikki liikkeellä olevat
3-reikäset Ässät korkeapaineistettu.
Vaikka Ässästä se potku puuttuikin niin vakionakin antaa mukavaa kyytiä varsin edullisesti.Omassa ajossa en saanut menemään koskaan yli 10 litraa sadalla.
Samassa työ ja kauppa-ajossa oleva T8 vie tasaisesti 10l/100 kun Ässällä meni
8l/100.
Hmmm,kyllähän tuohon pihaan yksi S taas mahtuisi...

t.vellu
Niinpäs onkin 3-ovinen S olemassa. Muisti palailee pätkittäin :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja Eski »

Helpoin tie ässän virittämiseen on asentaa parin kympin bleederi hukkisen kellon ja ahtimen kompuran väliin ja ruuvaa paineet vaikkapa 0.9 bariin. Orggiskuuleri kannattaa laittaa myös paikalleen. Oranssit orggissuuttimet riittävät, bensalastuja saa foorumin kautta myös muutamalla kympillä. Tämän jälkeen auto kulkee kuten täyspaine T16. APC:n asentamisessa johtosarjoineen on jo huomattavasti isompi homma...

Luultavasti tuo oma 3D-ässäni on aika harvinainen varustelunsa puolesta, kun siitä löytyy mm. sähkökattoluukku, sähkölasit ja -peilit.

Eski
pirri
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 00:44

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja pirri »

pirri kirjoitti:Juu ja tuo 3-ovinen aero 900 on maailman kaunein auto ja asia on sitten loppuunkäsitelty samantien.Piste.Tuon kuvan kaltainen malli.
http://www.900aero.com/images/cars/taylor02.htm


Työkaverilla oli tuollainen,myi sen sitten puhumatta mitään meikäläiselle.
Musta 3-ovinen.Vihtu.

Eikö tuo kuitenkin ole aero eli jenkeissä spg?
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja suorsa »

pirri kirjoitti:Mutta kai tämä edes on aero.
http://www.900aero.com/images/cars/darron2.htm
Kyllä, tosin ainakin yksi varuste on vaihdettu köyhempään malliin ja kolme on lisätty.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja JuHem »

suorsa kirjoitti:
pirri kirjoitti:Mutta kai tämä edes on aero.
http://www.900aero.com/images/cars/darron2.htm
Kyllä, tosin ainakin yksi varuste on vaihdettu köyhempään malliin ja kolme on lisätty.

Hmmm, vetokoukku, pakoputken pää ja ilmanpoistoaukojen suojat lisätty (lisäksi takalasin yläosassa joku extra antennin tynkä), mutta entäs köyhempään vaihdettu... Olisko antenni? Onko sähköantenni ollu vakiovaruste?

Edit: Nyt kun aloitettiin tämä aero/ei aero arvuuttelu, niin onko tämä aero? :wink:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1130730.jpg
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

JuHem kirjoitti:Edit: Nyt kun aloitettiin tämä aero/ei aero arvuuttelu, niin onko tämä aero? :wink:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1130730.jpg
Vahvasti näyttää, että ei ole, vaan allekirjoituksen Aero-look. Muuten vois ollakin, mutta vasemman puskurinjatkeen alta pilkistää vaparin takimmainen änkkäri. :D
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: 900S / T16 vuosmalli-90

Viesti Kirjoittaja suorsa »

JuHem kirjoitti:
suorsa kirjoitti:
pirri kirjoitti:Mutta kai tämä edes on aero.
http://www.900aero.com/images/cars/darron2.htm
Kyllä, tosin ainakin yksi varuste on vaihdettu köyhempään malliin ja kolme on lisätty.

Hmmm, vetokoukku, pakoputken pää ja ilmanpoistoaukojen suojat lisätty (lisäksi takalasin yläosassa joku extra antennin tynkä), mutta entäs köyhempään vaihdettu... Olisko antenni? Onko sähköantenni ollu vakiovaruste?

Edit: Nyt kun aloitettiin tämä aero/ei aero arvuuttelu, niin onko tämä aero? :wink:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1130730.jpg
Siinähän ne varuste-erot tulikin. Tuon linkin aero-lookiin on näköjään mustiin puskureihin laitettu harmaat aeron palikat.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin