Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja toms »

Auto: OG 900 2,1 i16 vm-92
Chek Engine- valo palaa ja ei voi lukea vikakoodeja.

Auto pelaa kyllä muuten ja osia on jo vaihdettu: Lambda, ilmamassamittari, moottorin joku lämpöanturi ja nyt alkaa oleen jäljellä että kampiakselin asentotunnistinanturi osi viallinen.
Ei saa enää Saabilta eli mistä sen anturin saisi ?

Miten saa vikakoodit luettua ?
Missä ois koko järjestelmän töpsli että vois kattoo koneella vai voiko?
Missä lähin ko. aparaatti vianlukuun ( Oulu ).

Auto pitäis katastaa ja ei mene läpi ku valo palaa.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Ota polttimo pois ja vie katsastukseen :wink:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja toms »

Ei oo mun auto mutta sais olla kunnosssa et tietäs miksi valo palaa ja ei saa koodeja luettuja.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Putsaa kaikki maadoituspaikat, etenkin konehuoneessa imusarjan nurkassa ja sitten syylärin alla olevat.

Henk.koht. epäilen että vika tuskin on asentoanturissa. Jos se ei toimisi tai toimisi satunnaisesti niin ongelmat luultavasti ilmenisivät myös auton epätasaisessa käynnissä koska asentoanturin signaali on äärimmäisen tärkeä ruiskulle ja sytkälle.
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Jos päästöt on kunnossa niin ei valon palaminen haittaa katsastusta. Itsellä palanut varoitusvalo kahdessa katsastuksessa eikä kummallakaan kertaa edes mainittu siitä.
9-5 Aero Wagon A -03
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23966
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

pätkä johtoa ja katkaisija riittää vianlukuun....jos noin paljon osia vaihdettu--akun kenkä irti ja kahville..vois auttaa myös
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja toms »

Kaverin Samaraa ( vm-2001 ) yritettiin katastaa ja valo palo ja hylky tuli ku palo et kuulemma joku vikana. Lampaata oli mennynnä kaput.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Joko ne maat on putsattu???

Kaverilla vilikkui CE ja koodiksi antoi ties mitä koodia lämpöanturista ja muutama muukin taisi olla. Kas kummaa poistuivat kun maat putsasi parhaan mukaan kun ne antureiden arvot on viturallaan jos maakontakti on huono.

Turha edes yrittää lukea mitään vikakoodeja ennen kuin helpoin ja halvin eli maapaikkojen putsaus on tehty...
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja puu »

Audi ainakin meni pariinkin kertaan leimasta läpi niin että jarrujen merkkivalo vilkkuu koko ajan. :lol: Sähköteipin palalla olin tuon vian korjannut, mutta leimalle otin korjauksen pois. Taitaa olla vähän inssistä kiinni nuo merkkivalojutut.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja Suppari »

toms kirjoitti:Kaverin Samaraa ( vm-2001 ) yritettiin katastaa ja valo palo ja hylky tuli ku palo et kuulemma joku vikana. Lampaata oli mennynnä kaput.
Tämä johtuu siitä,että vm->2001 mallisista otetaan obd testi,jossa ei saa olla koodeja muistissa.Siksi tämä paperi on viellä tärkeämpi kuin pakokaasulappu käydä korjaamolla ottamassa,koska siihen riittää pelkkä väärä kuun asento,kun ohjainlaite on tukkeessa koodeista.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Ota merkkilamppu pois...
vekari
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 26, 2005 17:29

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja vekari »

Ko 2.1:n omistaja kiittää Tommia ja liittyy keskusteluun.

CE-vaivat alkoivat n. 2 vuotta sitten. CE-valo vilkahteli satunnaisesti silloin tällöin. Auton edellinen omistaja oli saanut valon pois putsaamalla Lambdan ja toimi konsti tuo minullakin kerran tai pari kunnes vaihdoin anturin.
CE-valo pysyi hiljaisena aikansa kunnes aloitti valottelun uudestaan pienoisten käyntiongelmien kera.
Yritin lukea vikakoodia siinä onnistumatta vaikka tein kaikki saman ohjeen mukaan millä aiemminkin sain koodin luettua.
CE-valo paloi koko ajan eikä akun irroitus auttanut asiaa. Esim vuorokausi ilman virtaa, akku kiinni ja ajoa jonka aikana CE-pimeänä, auton sammutus ja uudelleen käynnistys ja CE-valo loisti jälleen.
Nyt on vaihdettu ilmamassamittari, lämpötila-anturi. Valo palaa edelleen, vikakoodien luku ei onnistu edelleenkään eikä valoa saa sammutettua vaikka akku olisi irti "viikon".
Autossa ei mitään käyntiongelmia ja bensan kulutus ihan ok.
Nyt olisi lähinnä kyse siitä miten saisin luettua vikakoodit. Onko kukaan törmännyt samankaltaiseen tapaukseen?
Hyvistä neuvoista kiittäen.
JT
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7457
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja mestari »

täytyy osallistua keskusteluun kanssa: oletko jo putsannut ne maapaikat kuten edellä on neuvottu?
sitten voisi alkaa kiinnostua vikakoodeista kun perusasiat tulee ensin kuntoon.
Näin ainakin muualla on tehty ja hyväksi havaittu....
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
vekari
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 26, 2005 17:29

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja vekari »

Tulihan ne putsattua muutamaan kertaan silloin kun vika/CE valo aiheutti käyntiongelmia. Pitää vielä käydä ne vielä läpi. josko hapatus olis iskenyt liitoksiin. Ei kai maaongelmat jumita vianlukua?
vekari
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Loka 26, 2005 17:29

Re: Moottorin varoitusvalo palaa ja katsastaa tarttis !

Viesti Kirjoittaja vekari »

Lukemiseen tai sen yrittämiseen käytin maajohtoa/kytkintä. Samaa jolla pari vuotta sitten tuo onnistui.
Miten kauan Mughsin auton CE-valo paloi ennen kuin yritit testeriä.
Vastaa Viestiin