Mikä vuosimalli? -8.87 vai 9.87-

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Mikä vuosimalli? -8.87 vai 9.87-

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

YS3AA24C9H7035892 on valmistusnumero.
Pitäisi tietää, kumpi seuraavista on oikea tarvike:


900 78--8.87 ulompi aito Löbro. . . . . . . . . . . . . . . 17-3440 12.45

vai

900 9.87--93 ulompi aito Löbro (ei ABS). . . . . . . . . . 17-3447 10.76
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei auta paljoa, ku olivat sisemmistä. Yks hyvä tarkistus keino olis navan pulttijaon mittaus. Nimittäin tuo malliero ku sattuu just sopivasti tuon pulttijaon muuttumisen kanssa samaan kohtaan. Eli, jos jako on 4x114,3 niin se on -87; jos on 4x108 niin se on -88.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

dimebak kirjoitti:Ei auta paljoa, ku olivat sisemmistä. Yks hyvä tarkistus keino olis navan pulttijaon mittaus. Nimittäin tuo malliero ku sattuu just sopivasti tuon pulttijaon muuttumisen kanssa samaan kohtaan. Eli, jos jako on 4x114,3 niin se on -87; jos on 4x108 niin se on -88.
Vielä hieman helpompi tapa on katsoa onko siinä mutterit vaiko pultit, jos on mutterit niin sitten 114.3 ja jos pultit niin 108.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Saabi C900 kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Ei auta paljoa, ku olivat sisemmistä. Yks hyvä tarkistus keino olis navan pulttijaon mittaus. Nimittäin tuo malliero ku sattuu just sopivasti tuon pulttijaon muuttumisen kanssa samaan kohtaan. Eli, jos jako on 4x114,3 niin se on -87; jos on 4x108 niin se on -88.
Vielä hieman helpompi tapa on katsoa onko siinä mutterit vaiko pultit, jos on mutterit niin sitten 114.3 ja jos pultit niin 108.
Jep!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

[quote="Saabi C900"][quote="dimebak"]Ei auta paljoa, ku olivat sisemmistä. Yks hyvä tarkistus keino olis navan pulttijaon mittaus. Nimittäin tuo malliero ku sattuu just sopivasti tuon pulttijaon muuttumisen kanssa samaan kohtaan. Eli, jos jako on 4x114,3 niin se on -87; jos on 4x108 niin se on -88.[/quote]

Vielä hieman helpompi tapa on katsoa onko siinä mutterit vaiko pultit, jos on mutterit niin sitten 114.3 ja jos pultit niin 108.[/quote]
Ja vielä vähän helpompi tapa on nykäistä käsijarrua pienessä vauhdissa ja katsoa meneekö auto suoraan (eturenkaat lukittuu, -87) vai kääntyykö se poikittain (takarenkaat lukittuu, -88)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Vastaa Viestiin