Jussi&Saab 900 kirjoitti:^ Tuommoinen venttiili löytyy mutta sillä ei ainakaan oman käsitykseni mukaan pysty kuin laskemaan sitä maksimi 0.7:ää. Hukkaportin tanko on niin lyhkäisellä kuin sen saa, ja tosiaan kellon ja kompuran välissä on se venttiili, mutta sitä avaamalla paineet tietenkin laskevat. Onko tämä asennettu päin puota vai mitenkä sen venttiilin avulla voisi ahtoja siis nostaa? Olen käsittänyt että sillä ei siis voi muutakuin laskea niitä maksimiahtoja joka on tällä hetkellä se 0.7 kun venttiili on täysin kiinni.
En liioin tiedä mitenkä tuo lastutus tapahtuu, vaikka minussa jotain pientä sähköasentajan vikaa onkin.
Bleed-venttiilillä nimensä mukaan vuodateteen osa hukkaportin kellolle menevästä paineesta pois. Tämä painehan avaa hukkaporttia, jota taas tuolla jousivoimalla suljetaan. Omituiselta kuulostaa, että paineet laskisivat venttiilin asennuksen takia. Oman järjen mukaan ahtopaineiden tulisi pysyä vähintäänkin samoissa lukemissa vaikka venttiili olisi ruuvattu täysin auki.
Lastutus on selkokielellä sitä, että vaihdetaan moottorinohjausyksikössä sijaitseva eeprom-lastu, johon on ohjelmoitu mm. bensakartat. Ohjausyksikkö sijaitsee vänkärin jalkatilassa verhouksen takana, heti oven etupuolella.