Minulla tuossa Aerossa vaikuttaisi olevan hukkaportin akseli väljistynyt. Vipu, johon painekellolta tuleva tanko kiinnitetään, aiheuttaa ikävää räminää resonoidessaan. Siinä on selvää klappia pituussuunnassa.
Kysymys: Voiko hukkaportin kotelon vaihtaa uuteen, jos sopiva löytyy? Vai voisiko tuon akselin korjata?
Ahdin on joku Garrett.
Hukkaportti vaihtoon?
Hukkaportti vaihtoon?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Hukkaportti vaihtoon?
Itse ottaisin tuon hukkaportin kellon irti ja katsoisin kunnolla mikä siinä sen klapin tekee.. Jos kello on avattavaa mallia niin samalla vaihtaisin kalvon ja ehkä jousen
Saab 900S Combicoupe
Re: Hukkaportti vaihtoon?
Kellosta en osaa enempää sanoa, mutta tuo turbossa kiinni oleva läppäkotelon akseli on ainakin löysä.
Kuvassa ympyröity vipu. Onkohan se normaalisti kovinkin jämäkkää tekoa? Vipua heiluttamalla on ylös-alas-suunnassa pari milliä liikettä. Tuosta se räminä selvästi on lähtöisin.

http://saab.dy.fi/pic/ahdin.jpg
Taitaa mennä vaihtoon koko kappale (nro 11 kuvassa)?
Kuvassa ympyröity vipu. Onkohan se normaalisti kovinkin jämäkkää tekoa? Vipua heiluttamalla on ylös-alas-suunnassa pari milliä liikettä. Tuosta se räminä selvästi on lähtöisin.

http://saab.dy.fi/pic/ahdin.jpg
Taitaa mennä vaihtoon koko kappale (nro 11 kuvassa)?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Hukkaportti vaihtoon?
ainakin prin pro-turbo myy tuota koko 13 hässäkkää 20e..
koitanyt ensin että eivaanolie painekello löystynyt ajan myötä ja esijännitys kadonnut.. muutamasta garretista on myös hukkiksen läppä tippunut..
koitanyt ensin että eivaanolie painekello löystynyt ajan myötä ja esijännitys kadonnut.. muutamasta garretista on myös hukkiksen läppä tippunut..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Hukkaportti vaihtoon?
Tähän aikaan yöstä kai saa viisastella ku on viellä viikonloppukin. Porissa kalliita pinnapultteja 

900 S -90
Re: Hukkaportti vaihtoon?
Jo vain, tankoa kiristämällä se katosi tosiaan se penteleen sirinä.
Yritin myös monenlaista prikkaa ja uraratsastajaa käyttää, mutta vaarana oli jo hukkaportin jumittelu.
Nyt on peruspaine korkealla, tai jotain vastaavaa. Täytynee tutkia, jos viitsin. Pääasia, että kehtaa taas ajaa
Yritin myös monenlaista prikkaa ja uraratsastajaa käyttää, mutta vaarana oli jo hukkaportin jumittelu.
Nyt on peruspaine korkealla, tai jotain vastaavaa. Täytynee tutkia, jos viitsin. Pääasia, että kehtaa taas ajaa

Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Hukkaportti vaihtoon?
olipas ollut näköjään selvä ja hyvin ymmärrettävä tuo vastauksenni, eli paikkana juurikin pori ja osa siis piti olla tuo koko 11 hässäkkä eikä 13 

-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu