Noissa vapaastihengittävissä olin tottunut siihen että eipä se menoon juuri vaikuta onko siellä puhdas filtteri vaiko ikivanha. T8 turbossa näköjään vaikuttaa.
Tuossa viikko pari takaperin aloin huolestumaan kun superautoni ei enää ahtanutkaan samalla tavalla kuin aikaisemmin. Sain vapun päivänä lopultakin nähtyä sen vaivan että vaihdoin ilmansuodattimen. Olipas se likainen, voi ei! Mukamas viime vuonna vaihdettu, mene ja tiedä, itse olin sillä ajanut 25 tuhatta kilometria viimeisen puolen vuoden aikana.
Ja nyt tuo auto kulkee taas jälleen kerran kuin unelma! samalla tosin tuli vaihdettua moottoriöljyt. jotenkin olen huomannut että turbosaappi on paljon herkempi huoltojen laiminliyönneille, se näkyy välittömästi auton suorituskyvyssä.
on tuo kiva ajaa, ai että tuo on TIMANTTI ajoltaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ai niin, kertaus vielä siitä miten itse sen tein:
-ruuvasin bensaputket irti täältä alkuopäästä (mikä ihme se on, määränjakaja vai mikä?), tarvitaan 2kpl 15mm kiintoavaimia
-avasin klemmarin ja irroitin ilmanottoputken, tarvitaan talttapäämeisseli
-yritin ensin irroittaa sitä mekaniikkahässäkkää ilmanputsarikotelon päältä. yhdestä ruuvista kierteet kaputt joten se jäi yritykseksi
-mikä olisi ollutkin turhaa, sillä ilmanputsarin kotelon kannen (päälläolevine hässäköineen) sai kohtuullisen helposti pois pelkästään irroittamalla bensalinjat ja ilmatötterön. tarvittiin ristipäämeisseli ja notkeita sormia.