Takapenkin tuhkakuppi
Takapenkin tuhkakuppi
Kokeilinpa sitten eilen uteliaisuuttani irroittaa takapenkkiläisten tuhkakupin (En polta, eikä autossani polteta). Irtosihan se helposti. Takaisinlaitto osoittautuikin hankalammaksi. Ohjekirjassahan asia on hienosti neuvottu parilla lauseella, mutta en saanut niillä neuvoilla kuppia takaisin.
Saan kyllä kupin "paikalleen", mutta se ei toimi niinkuin pitäisi. Minkälaista liikesarjaa ja koreografiaa pitää noudattaa, jos haluaa saada tuhkakupin kunnolla takaisin paikalleen?
Saan kyllä kupin "paikalleen", mutta se ei toimi niinkuin pitäisi. Minkälaista liikesarjaa ja koreografiaa pitää noudattaa, jos haluaa saada tuhkakupin kunnolla takaisin paikalleen?
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
jos nyt kyseessä on 900nen niin siinä kun on ne kaksi metalli väkästä, ne laitetaan siihen aika reunalle ja sitä joutuu painamaan alas päin että se loksahtaa paikalleen.
Tai ainakin jotenkin noin. Antakaa nyt muutkin ohjeita kun on aika vaikee selittää.
Tai ainakin jotenkin noin. Antakaa nyt muutkin ohjeita kun on aika vaikee selittää.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Tuhkakupissa olevia liuskoja ei kuulu pujottaa niihin pitkittäisiin uriin mitkä keskikonsolissa näkyy, vaan ne jäävät konsolin etureunassa olevin jonkinnäköisiin pieniin poikittaisiin uriin (liuskat toimivat jousina, niiden alareunan ei ole tarkoitus liikkua). Kun liuskoille on löytynyt sopivan tuntuinen ura, paina ja työnnä kupin alaosaa keskikonsolia kohtia, ehkäpä jopa kiinni saakka, ja sitten mahd. painat kuppia vielä alaspäin että saat kupin yläreunassa olevan pykälän keskikonsolin yläreunan alle, avot, pitäisi toimia niinkuin uutena.
Vielä en ole yhtään rikkinäistä mekanismia nähnyt, vaikka välillä siltä tuntuukin kun on väärin asennettu
Vielä en ole yhtään rikkinäistä mekanismia nähnyt, vaikka välillä siltä tuntuukin kun on väärin asennettu
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Tuo tuhkakuppi repsottaa lähes jokaisessa satkussa, jonka tiedän. Nyt pitäis saada ihan seikkaperäiset asennusohjeet, jos kerta ne ei olekaan rikki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Takapenkin tuhkis
Joo, ne pitää pistää näin että kun ne jouset muistuttaa etäisesti "T"-kirjainta niin T:n yläosa (?) pitää jäädä kotelon ulkopuolelle ja "I" mene siitä hahlosta. Sitten vain painetaan kuppi kiinni. Eikös tommonen ole kaikissa 900/99 malleissa?
Joissain tosiaan vaikuttaa että kuppi on rikki, kun jouset on painettu kasaan tai väärin paikoilleen. Tällöin niitä voi vähän aukaista ja laittaa kupin oikein paikoilleen.
Klaukkalassa tarjotaan (halvalla OG900:sen tuhkiksenasentelua ))
Joissain tosiaan vaikuttaa että kuppi on rikki, kun jouset on painettu kasaan tai väärin paikoilleen. Tällöin niitä voi vähän aukaista ja laittaa kupin oikein paikoilleen.
Klaukkalassa tarjotaan (halvalla OG900:sen tuhkiksenasentelua ))
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Videopankki
Toihan oli hyvä idea, ei mitään FAQ:ta vaan kuvat/videopankki joissa on mukana kunnon ärräpäät kun pultti pyörähtää tyhjää, katkeaa sisälle tai Biltema(tm) avain murtuu ja seuraavaksi murtuu joku pikkuluu kädessä
Mä voin kuvata APC:n kolvauksen kun on seuraavana työlistalla..
Mä voin kuvata APC:n kolvauksen kun on seuraavana työlistalla..
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Erittäin mainio idea, todellakin...
on ollut itselläni jo jonkin aikaa työn alla. Mm. apc-modifiointi, säätötoimenpiteet, ahdinkompleksin komponentit (oireet, viat, korjaaminen, testaaminen) yms. kaipaisivat kyllä selkeitä kuvallisia ohjeita käytännön kokemuksien lisäksi.
Kyllä tietoa nytkin löytyy, mutta se on huomattavasti hajanaisempaa...
Tästä voisi kehittää samantien jonkun suuremman yhteisen projektin jotta aihekokonaisuudesta tulisi riittävän kattava?
on ollut itselläni jo jonkin aikaa työn alla. Mm. apc-modifiointi, säätötoimenpiteet, ahdinkompleksin komponentit (oireet, viat, korjaaminen, testaaminen) yms. kaipaisivat kyllä selkeitä kuvallisia ohjeita käytännön kokemuksien lisäksi.
Kyllä tietoa nytkin löytyy, mutta se on huomattavasti hajanaisempaa...
Tästä voisi kehittää samantien jonkun suuremman yhteisen projektin jotta aihekokonaisuudesta tulisi riittävän kattava?
Koin samanlaisen valaistumisen eilen. Homma helpottuu huomattavasti, kun ei tunge jousien päitä keskikonsolin sisälleMertmi kirjoitti:Tänään muuten välähti miten se kuppi tulee.
Voi että miten noloa, kun luulin sen olevan rikki.
Tulipa samalla "korjattua" omani lisäksi isän satkusta repsottava tuhkakuppi.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Joo. Meikäläisen yritys korjata äitikän käytössä olevasta 900S:stä se tuhkis kariutui siihen, että jouset ovat menneet poikki. Olen tosin saamassa eräältä klubitoverilta varaosan lähiaikoina.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01