Kytkimen Ilmaus
Kytkimen Ilmaus
Kuinkahan tommoinen homma oikein tapahtuu noin niinku Itse tehtynä
olis kiva tutustua viikonloppuna Kiitos tyhmälle etukäteen
olis kiva tutustua viikonloppuna Kiitos tyhmälle etukäteen
Keinolla tai toisella painetta jarrunestesäiliöön ja ilmausruuvi auki. Helpoimmillaan nesta valuu omalla painollaan, vaikeimmillaan se ei tule sieltä millään ja hommaan tuskastuu totaalisesti. Älä yritä ilmata sitä polkemalla kytkinpoljinta!
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tosiaan joo. Helpoimmillaan neste valuu painovoimaisesti (=kytkinputki on kunnossa) ja vaikeimmillaan joutuu käyttämään tuota mitä ei saisi, eli polkea kytkin poljinta (=kytkinputki on rikki). Itse olen vaihtanut omaan 99:iin tuon putken, ei ollut vaikea homma ja neste tuli painovoimalla ulos sekä ilmat tietysti kanssa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ostin putken ihka aitona Saabin varaosana, maksoi syyskuussa 2001 "asevelihintaan" 340 markkaa. En jakanut alkaa teetättämään, olishan tuo varmaan onnistunut Hi-flexin äijiltä, mutta kuitenkin.
Ja hyvin pelittää kytkin, tosin aatoksissa on ollut vaihtaa 99 turbon asetelma ja levy Sachs-valmisteena
Ja hyvin pelittää kytkin, tosin aatoksissa on ollut vaihtaa 99 turbon asetelma ja levy Sachs-valmisteena

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eräs tapa...
-------------------------
Viimeksi muokannut MarkoL, To Huhti 21, 2005 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Kesä 07, 2004 17:37
Moro!
Tässä muut ovat ilmanneet kytkintä tekemällä painetta järjestelmään. Itse olen aina käyttänyt vanhaa kunnon tippakannua. Tähän ei tarvitse kuin sopiva letkun pätkä n. 10 cm, sopiva sylinterin ilmausruuviin sekä tippakannun nokkaan. Kannu täyteen kytkin/jarrunestettä ja pumppaamalla ilmausruuvista nesteet sisään. Säiliön korki auki ja vähän silmäilee tuleeko kuplia ja ettei nesteet tuu yli. Pitää olla myös todella huolellinen, ettei neste tippakannusta lopu. Näin olen itse ilmannut ja en usko että mikään muu olisi nopeampi tai helpompi tapa. Kun kerran etsii sopivan letkun pätkän, niin ilmaus itsessään kestää n. pari minuuttia.
No, en mä mitään muuta tyyliä oo edes kokeillu...
Tässä muut ovat ilmanneet kytkintä tekemällä painetta järjestelmään. Itse olen aina käyttänyt vanhaa kunnon tippakannua. Tähän ei tarvitse kuin sopiva letkun pätkä n. 10 cm, sopiva sylinterin ilmausruuviin sekä tippakannun nokkaan. Kannu täyteen kytkin/jarrunestettä ja pumppaamalla ilmausruuvista nesteet sisään. Säiliön korki auki ja vähän silmäilee tuleeko kuplia ja ettei nesteet tuu yli. Pitää olla myös todella huolellinen, ettei neste tippakannusta lopu. Näin olen itse ilmannut ja en usko että mikään muu olisi nopeampi tai helpompi tapa. Kun kerran etsii sopivan letkun pätkän, niin ilmaus itsessään kestää n. pari minuuttia.
No, en mä mitään muuta tyyliä oo edes kokeillu...
Alakautta ilmaaminen on kyllä viimeisen päälle jees juttu. Esim. mersuissa ainoa mahdollinen. Ilmauksista yleensä, muutama metri läpinäkyvää muoviletkua sinne nipan päähän, lenkki vilkun ympäri, on kiva katella, kun ilmakuplat kulkee ja neste muuttaa väriään mustasta kirkkaaksi, eikä tartte kaveria jeesaamaan.
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Satkun kytkin kun ilmattiin niin paineilmalla ei menny kun pari minsaa itse ilmauksessa, mutta tosiaan tarvii kaverin autamaan.
Ilmausruuvi auki, samoin jarrunestesäiliön korkki. Säiliön korkin kohdalle sopiva kuminen hattu jossa reikä paineilmapillille (oli hyllyssä juuri sopiva, ei tarvinut edes valmistaa..). Sitten toinen laskee paineilmaa kevyesti säiliöön, ja kun ilmat pihalla niin ilmausruuvi kiinni, helppoa, nopeaa...
Ilmausruuvi auki, samoin jarrunestesäiliön korkki. Säiliön korkin kohdalle sopiva kuminen hattu jossa reikä paineilmapillille (oli hyllyssä juuri sopiva, ei tarvinut edes valmistaa..). Sitten toinen laskee paineilmaa kevyesti säiliöön, ja kun ilmat pihalla niin ilmausruuvi kiinni, helppoa, nopeaa...