kysymyksiä 900 vm90 osista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

kysymyksiä 900 vm90 osista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tarvis vaihtaa raidetangon päät molemmin puolin autoa! ja tarjontaa tuntuu olevan mikä näistä on sopivin !!! ja mitä tuo viiminen tehostimella tarkoittaa eli se vissiin sopii miun autoon nuo muut ovat sitten tehostamattomalle ohjaukselle tarkoitettu????????

RAIDETANGOT/RAIDETANGON PÄÄT SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl. O = Oikea, V = Vasen, U = Ulompi, S = Sisempi

900 78--93 Raidetangonpää V/O ulompi. . . . . . . . . . . . 17-2029 6.90 ???

900 78--93 Raidetangonpää V/O/U Saksalainen. . . . . . . . 17-1909 13.79 ???

900 78--93 Raidetanko+sisäpää V/O Tehostimella!. . . . . . 17-2064 16.48 ???

ja sitten palloniveliä otanko saksalaisen vai haenko merkkiliikkeestä? eli saksalainen kestää ehkä 2v mut mitä kestää merkkiliikkeen pallo nivel? halvin kestää puolivuotta sorateitä joita ajan 95% !!!

PALLONIVEL SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl
900 V/O/Y/A. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-1021 12.45 ???
900 V/O/Y/A "Saksalainen". . . . . . . . . . . . . . . . . 17-1901 24.22 ???

että sillasta tällä kertaa!!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Niin, siis raidetangonulkopäitä on halvempia ja kalliimpia. Itse olen suosinut TRW-merkkistä. En tiedä, liekkö tuo saksalainen juuri se TRW. Saabin varaosamyynti myy TRW:n tekemiä niveliä, eikä hinnat ole välttämättä hirveen paljon eri kuin muuallakaan. Ite ostin Joensuusta tavallisesta varaosaliikkeestä 21e/kpl.

Tehostetussa ohjaustangossa on vaihdettavat sisäpään nivelet, ja raidetanko tulee siinä samassa paketissa.

Ylä-/alapalloissa pahin ongelma taitaa olla suojakumien kesto. Esim. Scantech merkistä mulla on henk. koht. erittäin huonot kokemukset. Ne on halpoja, mutta niissä ei tule uusia pultteja mukana ja ne ei kestä puoliakaan TRW:n iästä. Edelleenkin siis suositan sitä TRW-merkkiä. Jos kuitenkin nuukailet, ja vanhat väljentyneet nivelet sattuu olemaan TRW-merkkiä, niin ota ne vanhojen nivelien suojakumit, ja asenna ne Scantech:n niveliin. Näin ne saattaa jopa kestää pidempään, kuin puolivuotta... TRW:t maksaa noin 30e/kpl. Saabin tiskiltä ostettuna TRW-niveliin saa kahden vuoden takuun. Muista liikkeistä en tiedä. Jotkut ovat puhuneet kolmen vuoden kestoiästä. Meikäläinen porasi palloniveliin heti uutena rasvanipat, joten katotaan, kestääkö ne auton loppuiän, niinkuin jotkut ovat uskaltaneet lupailla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kiitoksia vinkeistä...........


käsitinkö oikein et en voi vaihtaa pelkästään raidetangon päitä omaani vaan menee osia enemmänkin vaihtoon!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis ulkopäät voi vaihtaa erikseen. Jos sisäpäät on kuluneet, niin tehostettuun samalla tulee uusi raidetanko. Kannattaa kyllä tunnustella niitä sisäpäiden kuntoa silloin, kun irroitat raidetangon pyörän navasta irti. Sieltä tulee väljillä nivelillä ylimääräistä välystä ja kolinaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kiitoksia jälleen kerran!!!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin