900S

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

900S

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tästä on varmaan monta keskusteluu eikä nyt viitti ettii vielä kun on modeemi..

Missä hintaluokassa noi 900S liikkuu ja minä vuonna niitten valmistus aloitettiin ? Olisin vaan miettinyt että riittääkö mulla sellaseen rahat :D

Onko S paljonki halvempi kuin täysturbo ja mitä varusteita siitä puuttuu verrattuna turboon ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Eiköhän niitten hinta oo yksilökohtainen, ei käytetyis autois oikeen voi sanoo tarkkaa hintaeroo
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

-90 alettiin valmistaa. Varusteista senverran että niistä saattaa löytyä vaikka mitä kunhan vaan ostaja on ruksinut tilaukseen, on myös olemassa ns. "karvalakkitäysturboja" ilman mitään ylimääräisiä sähköjä.
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Saabi C900 kirjoitti:-90 alettiin valmistaa. Varusteista senverran että niistä saattaa löytyä vaikka mitä kunhan vaan ostaja on ruksinut tilaukseen, on myös olemassa ns. "karvalakkitäysturboja" ilman mitään ylimääräisiä sähköjä.
...joita jotkut, kuten mm. minä etsivät Saabeihin siirtyessään. On ollut perheemme satkuissa sähköpeilien/lasien/keskuslukkojen + vakionopeudensäätimen toimivuudessa öh, vajaavuutta. Noin niinku kauniisti sanottuna. 82 turbossa em. ainoastaan kartturin puolen peili toimi. Eikä sitäkään pystynyt tietenkään talvella säätämään, joka tuotti vähän onkelmia kun parhaillaan kolme erimittaista kuljettajaa. Samat viat + vuotava kattoluukku ems:ssä. Siksi HALUSIN käsisäätöisillä härpäikkeillä ja ilman kattoluukkua olevan Saabin.

Näin siis tietysti kun ei itse osaa juurikaan laittaa ja opiskelija budjetilla ei kauhean usein merkkiliikkeisiin tule autoa vietyä.. Oikeastaan katkerana peittelen vaan kateuttani toimivien sähköhärpäkkeidin omistajia kohtaan. :oops:
#1430
turbojake
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 06:41
Paikkakunta: Klaukkala

Sähköhärpäkkeet

Viesti Kirjoittaja turbojake »

Ei saabit mitään fiiatteja ole :) Nojoo, entisessä 2.1-16:ssa repsikan lukitus keskulukon kautta ei oikein pelittänyt lämpimällä. Ongelma oli huono liitos siellä ohjainboksin sisällä, kolvaten kuntoon (tm).

UXM:ssä ei pelaa kuskin sähkölasi, johtuu siitä että ovi on vielä sisällä (juu, uudet ovet on jo,pitäis vaan purkaa ja viedä maalarille), muuten siinä kyllä pelittää sähköt.

Olisko niin että jos niitä joku kalakäsin menee ronkkimaan niitä alkuperäisasennuksia niin ongelmia on tulossa seuraavassa vuorossa?
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Esimerkiksi tuo maksaa 2400€ http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=91951 On sillä silti paljon ajettukin, mutta pirun siistissä kunnossa se on (joskus kävin piruuttani katsomassa..). Puolet vähemmän ajetuissa on sitten jo puolet enemmän hintaa, noin niinkuin pyöreästi. Eikä se kilometrimäärä aina kaikkea kerro, ei todellakaan!!
Ja noista varusteista. Omassa ei ole mitään hienoja sähkövemputtimia, mutta en niitä pahemmin kaipaakaan. Peileihin ei tarvitse ikinä koskea, käsissä on senverran voimaa että jaksan veivat ikkunan auki, no kattoluukku voisi olla OK kesällä. Cruisea silti kaipailen, kun maantiellä paljon ajan.
9-5 2,3t Wagon `06
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

900S kirjoitti:Esimerkiksi tuo maksaa 2400€ http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=91951 On sillä silti paljon ajettukin, mutta pirun siistissä kunnossa se on (joskus kävin piruuttani katsomassa..). Puolet vähemmän ajetuissa on sitten jo puolet enemmän hintaa, noin niinkuin pyöreästi. Eikä se kilometrimäärä aina kaikkea kerro, ei todellakaan!!
Ei todellakaan kerro. On paljon mahdollista, että juuri tuossa 300tkm korvilla autosta on laiteltu nuilla main kuluvia osia uusiksi, kuten esim. jarrulevyt, herkistelty jarruja, 16-tappisista vaihdettu jakoketjua ja ehkä uudet pyöränlaakerit. Kannattaa siis luottaa vaan visuaaliseen tarkasteluun ja jos ei ole tarkkaa tietoa auton ominaisuuksista ja tyyppivioista, kannattaa ottaa mukaan joku spesialisti. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin