Ovien lukot (lukkopesät, avaimet etc) 900:sessa ...
Ovien lukot (lukkopesät, avaimet etc) 900:sessa ...
Tervehdys,
Onko kokemuksia miten vaihdetaan lukot (lukkopesät) etuoviin ? Ja mistä
saa ostaa edullisimmin uudet lukkopesät ? (Onko Motonet vai Saabin orggis varaosa-myymälä ?) Teknisiä eroja ilmeisesti siinä onko yksittäinen
ovi / lukko /lukkopesä vai keskuslukituksella varustettu systeemi.
Yleistä keskustelua aiheesta ja hyvät neuvot kuinka vaihdan (kaikki) lukot.
Onko kokemuksia miten vaihdetaan lukot (lukkopesät) etuoviin ? Ja mistä
saa ostaa edullisimmin uudet lukkopesät ? (Onko Motonet vai Saabin orggis varaosa-myymälä ?) Teknisiä eroja ilmeisesti siinä onko yksittäinen
ovi / lukko /lukkopesä vai keskuslukituksella varustettu systeemi.
Yleistä keskustelua aiheesta ja hyvät neuvot kuinka vaihdan (kaikki) lukot.
Pilot
Lukot
Lukot lähtee helposti
1)oviverhoilu pois
2)vivustot irti
3)sellainen "U":n muotoinen metallisokka ruukkarilla tms. vääntäen irti ja pesä on irti.
Alkuperäisiä lukkoja jos metsästät Saabilta voi tulla hintaa (?) mutta eipä nuo Motonetissakaan ilmaisia ole:
900 lukkosarja+avaimet Sedan 81--. . . . . . . . . . . . . 48-8324 119.90 ???
900 lukkosarja+avaimet CombiCoupe 81-- (ei keskuslukolla). 48-8325 119.90 ???
lukkosarja: virtalukkopesä+ovilukot+takaluukunlukko
Huijjui. Melkein ostaisin tohon hintaan 2-300e varaosa-auton jossa on toimivat lukot ja siirtäisin ne käyttöautoon..
1)oviverhoilu pois
2)vivustot irti
3)sellainen "U":n muotoinen metallisokka ruukkarilla tms. vääntäen irti ja pesä on irti.
Alkuperäisiä lukkoja jos metsästät Saabilta voi tulla hintaa (?) mutta eipä nuo Motonetissakaan ilmaisia ole:
900 lukkosarja+avaimet Sedan 81--. . . . . . . . . . . . . 48-8324 119.90 ???
900 lukkosarja+avaimet CombiCoupe 81-- (ei keskuslukolla). 48-8325 119.90 ???
lukkosarja: virtalukkopesä+ovilukot+takaluukunlukko
Huijjui. Melkein ostaisin tohon hintaan 2-300e varaosa-auton jossa on toimivat lukot ja siirtäisin ne käyttöautoon..
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
Kuulemma virtalukon sarjoittaminen itse ei ole mikään hirveä homma, kunhan on muutamia irrallisia lukkopesiä, joista voi ottaa sopivat haitat käyttöön. Käytettyjä pesiä luulis saavan jostain purkaamosta poisvienti hintaan, varsinkin jos niissä ei ole avaimiakaan mukana.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lukkoprojektista / miten
Omalla kohdalla olisi aihetta vaihtaa kuljettajan oven lukko, samalla ehkä myös virtalukko. Onko jotain mitä kannattaisi tehdä samalla, kun virtalukkoa vaihdetaan, virtalukon pohjan vaihto, pakkilukkomekanismi tms? Onko tietoa, myykö Auto Avain Ky ovilukkoja yksittäin; Motonetin hinnasto tuntee vain lukkosarjat ja virtalukon..
Virtaa ja lukkoa
Laakkoselta saa yksittäiskappaleinkin, mutta hinta on kova:
Lukkosarja avaimineen: 264e
Ovilukko: 81e
Virtalukko: 110e
Avain: 20e.
Mitä ero on keskuslukollisen ja -lukottoman oven lukkosylinterissä, eli pystyisikö Motonetin tarjoamaa lukkosarjaa käyttämään kuljettajan oveen?
Ilmeisesti ovilukon pystyisi itsekin vaihtamaan, kun muutenkin pitäisi hiukan ikkunannostomekanismin takia ovea avata, mutta kuinka vaativa homma virtalukon vaihto on, millainen pääpiirteiltään ja tarvitaanko erityistyökaluja tms? (Kaikkii toimii nyt OK, ei haluaisi taas rikkoa jotain korjatessaan)
Tavoitteena olisi saada auton lukot kuntoon ja sitten viedä hälytinasennukseen. Saisihan lukot vaihdatettuakin, mutta 200e ko. urakasta on paljon rahaa tässä vaiheessa..![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Lukkosarja avaimineen: 264e
Ovilukko: 81e
Virtalukko: 110e
Avain: 20e.
Mitä ero on keskuslukollisen ja -lukottoman oven lukkosylinterissä, eli pystyisikö Motonetin tarjoamaa lukkosarjaa käyttämään kuljettajan oveen?
Ilmeisesti ovilukon pystyisi itsekin vaihtamaan, kun muutenkin pitäisi hiukan ikkunannostomekanismin takia ovea avata, mutta kuinka vaativa homma virtalukon vaihto on, millainen pääpiirteiltään ja tarvitaanko erityistyökaluja tms? (Kaikkii toimii nyt OK, ei haluaisi taas rikkoa jotain korjatessaan)
Tavoitteena olisi saada auton lukot kuntoon ja sitten viedä hälytinasennukseen. Saisihan lukot vaihdatettuakin, mutta 200e ko. urakasta on paljon rahaa tässä vaiheessa..
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Jos aiot hälyttimen laittaa komentamaan keskuslukkoa, niin ainakin useimmissa tapauksissa kuskin oveen täytyy asentaa keskuslukon moottori (siellä on vain ohjaustoiminnot, mutta moottori puuttuu). Näin ainakin tilanne on ollut og900:ssa ja vanhemmissa tonnareissa. Muista en tiedä tarkemmin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hälyttimestä
Ainakin asentaja puhui jotain servon asennuksesta, eli ohjaisiko hälytin sillä kuljettajan lukkoa, jolla avataan koko auto? Ajatus oli siis saada peruslukitus kuntoon ennen kuin mennään hakemaan (kallista) hälytinlaitteistoa.
No, tuli soitettua (taas) Laakkoselle, ja vastanneen varaosamyyjän mukaan lukkopatruunoiden pitäisi olla samoja, ainakin kuljettajan ovessa. Laakkosen hinnat ajavat kyllä vahvasti Motonettiin, vaikka sitten jääkin kaksi lukkoa (oik. etuovi & takaluukku) yli.
Jos itse virtalukon vaihto olisi inhimillisesti suoritettavissa, niin sitten saisi säästettyä 200e itse hälyttimeen.
No, tuli soitettua (taas) Laakkoselle, ja vastanneen varaosamyyjän mukaan lukkopatruunoiden pitäisi olla samoja, ainakin kuljettajan ovessa. Laakkosen hinnat ajavat kyllä vahvasti Motonettiin, vaikka sitten jääkin kaksi lukkoa (oik. etuovi & takaluukku) yli.
Jos itse virtalukon vaihto olisi inhimillisesti suoritettavissa, niin sitten saisi säästettyä 200e itse hälyttimeen.
Uskaltaisin väittää, että virtalukon sarjoittaminen ei olemikään heittohomma. Tappihaittalukon sarjoittaminen ilman kokemusta ei todellakaan ole kovinkaan helppoa.Mertmi kirjoitti:Kuulemma virtalukon sarjoittaminen itse ei ole mikään hirveä homma, kunhan on muutamia irrallisia lukkopesiä, joista voi ottaa sopivat haitat käyttöön. Käytettyjä pesiä luulis saavan jostain purkaamosta poisvienti hintaan, varsinkin jos niissä ei ole avaimiakaan mukana.
Viratalukon vaihto sitten taas onkin ihan eri asia.
Epäselvän tekstin tuottaminen on helppoa
Lukkopatruunat menevät malliavaimen kanssa Auto Avaimeen joka tapauksessa, mutta itse virtalukon vaihto-urakka on vielä avoin. Ko. liike veloittaa itse vaihtotyöstä 200e, ja tavoitteena olisi säästää tämä hälyttimeen. Tai ilmastoinnin korjaukseen..
Mutta kun ei ole koskaan virtalukkoa yrittänytkään avata, niin vaihtotyön vaativuudesta ei ole mitään havaintoa.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Epäselvän tekstin tuottaminen on helppoa
Ei ole kovin helppoa Saabissa edes ehjän virtalukon vaihto uuteen,petteri75 kirjoitti: Mutta kun ei ole koskaan virtalukkoa yrittänytkään avata, niin vaihtotyön vaativuudesta ei ole mitään havaintoa.
jollei ole kokemusta. Äläkä ainakaan lue minkään räjäytyskirjan
ohjeita, kuin piru raamattua. Niistä ohjeista ei ollut muuta kuin haittaa.
'