Nopes kyssäri. Eli OG 900s vm-91 kyseessä. Onko tästä mitään hyötyä? Ja entäs haittoja, kannattaako antaa orkkis suodattimen olla paikollaan?
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0113
Eli antaako lisää tehoa (tuskin, aina ollut skpetinen näihin) ja tuleeko "mureammat" äänet?
Asennus pitäisi olla aika pala kakkua. Jotain jota pitäis pitää mielessä asentaessa näitä? Ja mistä kannatta ne ostaa pääkaunkiseudeulla.
Aikoinaan laitoin vastaavan bmw 318i malliin, mutta se ei nyt muuta tehny kun näytti kivalata konepellin alla. Vaparihan se oli, ja jotenkin muistelen että turboissa näistä voi olla oikeasti jotain hyötyä.
Terveisin,
nalle
Vapaavirtaussuodatin ja hyöty
Vapaavirtaussuodatin ja hyöty
#5396
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
Re: Vapaavirtaussuodatin ja hyöty
Tuleehan sillä ainakin kivat imuäänet
. Mut joo, "vapaavirtaussuodatin"-sanalla löytyy kaikenlaista tuolta ETSI-painikkeen alta.

Re: Vapaavirtaussuodatin ja hyöty
Vaikutus on marginaalinen. Moottoripyörässä, joka on jo valmiiksi huippuun viritetty, voi vapariilla olla jotain tekoa, mutta tuollaisessa jyrässä siitä ei ole tuntuvaa hyötyä.
Haittoina vois aatella, että jos laitat jonkun paskan filtterin sinne, niin ei suodatakaan pikkuruisia hiekanjyviä yms. saastaa pois. Ei se riitä, että oravat ja pikkulinnut pysyy ulkopuolella. Ja vaikka se oikeasti toisikin max. 5hp lisää, niin huomaako sen jossain?
Haittoina vois aatella, että jos laitat jonkun paskan filtterin sinne, niin ei suodatakaan pikkuruisia hiekanjyviä yms. saastaa pois. Ei se riitä, että oravat ja pikkulinnut pysyy ulkopuolella. Ja vaikka se oikeasti toisikin max. 5hp lisää, niin huomaako sen jossain?
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Re: Vapaavirtaussuodatin ja hyöty
kiitos vastauksista. vähän samaa mietinkin, ettei siitä oikeastaan ole mitään hyötyä. K&N filtterit on kyllä ihan laatutavaraa, mutta kummiskin auton arvoon nähden niin noin 10% osa kokonaisuudesta joka näyttää kivalta, ehkä saa kivat imuäänet, tuurilla se 5 hp lisää joka ei tunnu missään (yleensä kai se tehonlisäys on oikeasti, ainakin vapareissa, -5%
) ei tunnu kovin järkevältä, heh.

#5396
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-OG 900s 1991 RIP-
-9-3 2.8 TS Aero-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Vapaavirtaussuodatin ja hyöty
Satkusta en tie, mutta ainakin tonnariin ääniä tuo... "suhisee ja sihahtelee"... niin, siinähän ne hyödyt taisi ollakin... ja noista "hyödyistäkin" voidaan olla montaa mieltä 

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Re: Vapaavirtaussuodatin ja hyöty
Ja eikös joku maininnu täällä foorumilla että, jos on öljyttävä malli se suodatin niin ilmamäärämittari ei tykkäis pidemmän päälle siitä.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Vapaavirtaussuodatin ja hyöty
Vakio bensasuuttimilla ei kannata mitään vaparia laittaa.
vasta kun esim laajakaista-lambdalla on seos mitattu niin uskaltaisin laittaa vaparin.
Saattaa mennä liian laihalle korkeilla kierroksilla.
Viritetyt vehkeet sitten erikseen.
Itse ainakin tuossa tilanteessa (autosi on siis vissiin vakio?)ajaisin mielummin liian rikkaalla kuin laihalla.
vasta kun esim laajakaista-lambdalla on seos mitattu niin uskaltaisin laittaa vaparin.
Saattaa mennä liian laihalle korkeilla kierroksilla.
Viritetyt vehkeet sitten erikseen.
Itse ainakin tuossa tilanteessa (autosi on siis vissiin vakio?)ajaisin mielummin liian rikkaalla kuin laihalla.