Pierburgin kunnostus?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Pierburgin kunnostus?

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Hakua käyttäen sain jotain tietoa, mutten koko tarinaa.

Eli hankittiin pojan autoon Pierburgin kunnostussatsi: neula, uimurin venttiili, suutin ja kalvo. Kalvoja on vaihdettu, mutta mitenkäs tuo muuten menee ja saako kaasarin sellaiseen perussäätöön, että saa sen ajamalla tarkempaan säätöön? Entä kasaamisen ja osien vaihdon pahimmat ryssintäpaikat? Paljoahan tuossa ei sälää ole EPC:m kuvan mukaan.

Ovatko hyvät neuvot kalliita? :D
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Pierburgin kunnostus?

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pierburgin perussäätöihin minulla ei ole tietoja mutta jos sinulla sellaiset on tai jostain saat niin varmasti sillä ajaa, ainakin tuon 99:n Strömbergin kunnostuksen jälkeen pääsi perussäädöillä hyvin liikkeelle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pierburgin kunnostus?

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pierburgin kunnostus?

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kiitos, tuossa olikin hyvää tietoa. :)
# 419 Vesa Pohjalainen
venakko
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 19:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pierburgin kunnostus?

Viesti Kirjoittaja venakko »

Itse laitoin tuossa kuukausi sitten kaasuttimeen uudet osat. Aikaa meni hieman yli tunti ja perussäädölläkin toimii jo hienosti. Mitän ei voi oikein pilata kun tekee huolella. Kannattaa huomata suuttimen perussäätö, sekä uimurin perusasennon tarkastus.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Pierburgin kunnostus?

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

No juu, noinhan se meni. Vaihdoin osat ja asetin nuot mainitut perussäädöt. Sinne hukkuivat nikottelut yms. Käynti tasaantui, mutta rakettihan tuo ei vieläkään ole. Strobolampulla sytyn ennakko tyhjäkäynnillä alipaineletku irti, näytti olleen 15 astetta. Kirjan mukaan 18 / 2000 rpm. Pikkuisen voinee syttyä aikaistaa. Huomenna viedään ajopeli vielä Tammeriin seoksen säätöön. Eiköhän se siitä ala toimia. Ainakin se nyt pelsi oikein siististi ja kävi tasaisesti.

Vaimennusöljyn määrä jäi edelleen arvuutteluksi, miten sen 6mm fiksuimmin mittaa ja mistä? 8O
# 419 Vesa Pohjalainen
Vastaa Viestiin