Lip kaasuiskarien kestoikä?
Lip kaasuiskarien kestoikä?
Ihmettelin löysää etupäätä, vaikka tammikuussa satkuun vaihdettu uudet etuiskarit. Lip(s?) kaasuiskarit motonetista. Kirjanpito kertoo että olen sen jälkeen ajanut 17 tuhatta kilsaa.
Etupää on "löysä", iskarien vaimennus on kaukana uutta vastaavasta?! Kädellä kun heijaa etukulmasta niin ei se mikään jämäkkä taikka jäykkä ole. Onko vastaavanlaisia kokemuksia?
Etupää on "löysä", iskarien vaimennus on kaukana uutta vastaavasta?! Kädellä kun heijaa etukulmasta niin ei se mikään jämäkkä taikka jäykkä ole. Onko vastaavanlaisia kokemuksia?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Lips kaasuiskarien kestoikä?
Ei ole todellakaan hyvässä maineessa nuo lipit.
Mulla oli kerran yhdessä -84 turbosatkussa motonetin korkeapaineikaasut ja lip oli niidenkin merkki.
Aivan käsittämättömän kovat uutena mutta löystyivat samantien hiekkateiden pompuissa yms.
Jotain saamarin häikkää niiden asennuksessakin oli ei vaan enää jaksa muistaa mikä silloin hannas.
Taisi olla yläpään kiinnityskierre etuiskareissa liian lyhyt tai jotain ja ei meinattu saada millään paikalleen.
Mulla oli kerran yhdessä -84 turbosatkussa motonetin korkeapaineikaasut ja lip oli niidenkin merkki.
Aivan käsittämättömän kovat uutena mutta löystyivat samantien hiekkateiden pompuissa yms.
Jotain saamarin häikkää niiden asennuksessakin oli ei vaan enää jaksa muistaa mikä silloin hannas.
Taisi olla yläpään kiinnityskierre etuiskareissa liian lyhyt tai jotain ja ei meinattu saada millään paikalleen.
Re: Lip kaasuiskarien kestoikä?
Kolkin edellinen omistaja oli ostanu tammikuussa 2008 lipin iskarit kauttaaltaa, nyt helmikuussa nastoja alle vääntäessä huomasin että että kolme oli märkinä ja nyt katsastuksessa prosenttei tuli 60-70. Eikä oo myöskää yhtä jämäkkä mitä viime kesänä.
Kerranki ois ollu kuitti talles ni sit huomasin vasta hieman jälkikäteen. Kilsoi vajaa kolkyttuhatta.
Jotain muuta seuraavaksi.
Kerranki ois ollu kuitti talles ni sit huomasin vasta hieman jälkikäteen. Kilsoi vajaa kolkyttuhatta.
Jotain muuta seuraavaksi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Lip kaasuiskarien kestoikä?
Motonetistä ostetut Lip:it oli sen aikaa että totesin ettei yläpään kiinnistystä saa kunnolla mitenkään ilman ettei jäisi välystä. Tuli sitten vietyä takaisin motonettiin ja silloin siellä ei enään ollut sachsin tavaraa, joten ne hommattiin muualta. Koska niitä ei saanut eteen eikä taakse kunnolla asennettua ilman taka-alatukivarren levittämistä tai etu-yläkiinnikkeen välyksen poistamista, niin eipä ole kokemusta moisista käytännössä.
oikeastaan 90 luvulta alkaen omistamiini useisiin satkuihin kohtuuhintaisia iskareita vaihtaessa sachsit on olleet ainoat joiden kanssa ei ole tullut mitään pettymyksiä asennuksessa, ajettavuudessa tai niiden kestossa. Varmaan on paljon hienoja merkki-iskareita sun muita, mutta sachsit on olleet mulla ne luottoiskarit. Nyt on 70tkm alla nykyisen satkun iskareilla ja vielä on mukava ajettava. Katsastus-setä sanoi että 100tkm pitäisi vähintäänkin hyvän iskarin kestää.
oikeastaan 90 luvulta alkaen omistamiini useisiin satkuihin kohtuuhintaisia iskareita vaihtaessa sachsit on olleet ainoat joiden kanssa ei ole tullut mitään pettymyksiä asennuksessa, ajettavuudessa tai niiden kestossa. Varmaan on paljon hienoja merkki-iskareita sun muita, mutta sachsit on olleet mulla ne luottoiskarit. Nyt on 70tkm alla nykyisen satkun iskareilla ja vielä on mukava ajettava. Katsastus-setä sanoi että 100tkm pitäisi vähintäänkin hyvän iskarin kestää.
Citroen C5, OG900t16
Re: Lip kaasuiskarien kestoikä?
kyllä se 100tkm pitäisi vähintään hyvän iskarin perus ajoa kestää..
gabrielista myös hyviä kokemuksia..
gabrielista myös hyviä kokemuksia..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Lip kaasuiskarien kestoikä?
Ota lipsi irti ja totea. Rikki ne on. Tais mulla kuukauden takana kestää lipsit, sitten löi tyhjää. Ei edes märkä ulkopuolelta.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Re: Lip kaasuiskarien kestoikä?
99turbossa takana öljylipit, saas nähdä miten kestää. En mie nuita muuten olis laittanut, mutta kun oli yhdessä jo paaliin laitetussa og900:ssa nuo paikallaan ja ei maksaneet minulle penniäkään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Lip kaasuiskarien kestoikä?
no tuo satku jossa ne oli kiinni, meni muutenkin seisontaan kun alkoi paikat ratkeilemaan joten jääköön iskarit sinne. harmittaa kun jo toistamiseen ostanut motonetista sekundaa (samaan autoon takaluukun kaasujouset aivan sutta, kesti vaan pitkään ennenkuin halusin uskoa että ne ovat huonot, ei kuukausien jälkeen enää kehtaa palauttaa, kuittiakaan missään)himmee kirjoitti:Ota lipsi irti ja totea. Rikki ne on. Tais mulla kuukauden takana kestää lipsit, sitten löi tyhjää. Ei edes märkä ulkopuolelta.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)