pitokustannukset
pitokustannukset
Terve.
Harkitsen 90/900:n hankkimista. n.200t ajettuna ja alle 1t€.
Onks näiden 85-92 mallejen osat ym. hinnoissaan vai "edukkaita". Jos nyt verrataan vaikka '89 golf II:seen, jonka omistin taannoin.
Harkitsen 90/900:n hankkimista. n.200t ajettuna ja alle 1t€.
Onks näiden 85-92 mallejen osat ym. hinnoissaan vai "edukkaita". Jos nyt verrataan vaikka '89 golf II:seen, jonka omistin taannoin.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: pitokustannukset
Ei saabin pito ole kallista jos ei mitään ihan raatoa osta (laho/paskaksi ajettua), 88 ja uudemmat on jarrujensa puolesta helpommat, katsiin yleensä jos ei ruostevaurioita ole niin pallonivelen voi joutua ostamaan ja vaihtamaan, kaasutin malli saattaa olla päästöiltänsä viturallaan.
Re: pitokustannukset
Minkäverran tollanen 90 esim syö normi ajossa ?lintta go go kirjoitti:Ei saabin pito ole kallista jos ei mitään ihan raatoa osta (laho/paskaksi ajettua), 88 ja uudemmat on jarrujensa puolesta helpommat, katsiin yleensä jos ei ruostevaurioita ole niin pallonivelen voi joutua ostamaan ja vaihtamaan, kaasutin malli saattaa olla päästöiltänsä viturallaan.
Ja mitä tuo GL meinaa ?
Re: pitokustannukset
Itellä on ollut tuollainen 90,pääs sillä normaalissa ajossa riippuen kaasunkäytöstä 8.5-10l kulutuksiin 

Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: pitokustannukset
Grande Luxe? 900 GL:ää oli vuosina 1979-84, ja se oli yhdellä kaasuttimella ja halvin malli. Taisipa myös aina olla 4-vaihteinen. Oma semmoinen vie maantiellä alle 8l/100km. Seka-ajossakin pääsee varmaan alle kympin.foppa kirjoitti:Minkäverran tollanen 90 esim syö normi ajossa ?
Ja mitä tuo GL meinaa ?
90 on aina pelkkä 90, ja 99 GL:ää oli vuosina... tuplis-spesialistit kertoo.
1983 SAAB 900 GL 3-door
Re: pitokustannukset
Tämmöstä ajattelin mennä aamusta katsomaan
http://www.nettiauto.com/saab/90/2625583
Onko mielipiteitä ja vinkkejä, mitä autosta kannattaisi tarkistaa erityisesti.
Pitäskö tietämättömän käyttää jossain syynissä erikseen ? esim. pohja. Jos sais vaikka päiväks käyttöön niin jos vaikka joku foorumilainen pk-seudulta tarjoutus vilkasee
?
Tuossa olituo "GL", mutta taitaa olla puutaheinää ?
http://www.nettiauto.com/saab/90/2625583
Onko mielipiteitä ja vinkkejä, mitä autosta kannattaisi tarkistaa erityisesti.
Pitäskö tietämättömän käyttää jossain syynissä erikseen ? esim. pohja. Jos sais vaikka päiväks käyttöön niin jos vaikka joku foorumilainen pk-seudulta tarjoutus vilkasee

Tuossa olituo "GL", mutta taitaa olla puutaheinää ?
Re: pitokustannukset
Ton ikäsessä korin kunto on kaiken a ja o. Kulutus on ehkä litran tai kaksi suurempi, mitä saman ikäisessä Golfissa - rauhallisella ajolla. Vetoakseleiden koteloiden kunto kertoo jo aika paljon ruostetilanteesta. Mittarilukema on sivuseikka, jos auto on liki 20 v vanha.
Re: pitokustannukset
Ootko sitä mieltä, että auto olis saatava ylös ?
ps. niin ja se golffi oli aikanaan 1.3 ja tämä 2.0 joten haukkaan luonnollisesti hieman enemmän. Mutta tehojakin on.
ps. niin ja se golffi oli aikanaan 1.3 ja tämä 2.0 joten haukkaan luonnollisesti hieman enemmän. Mutta tehojakin on.
Re: pitokustannukset
Kyllä minun mielestä ainakin jos siihen vain on mahdollisuus.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: pitokustannukset
Ok. No pitää miettiä missäs sitä vois katsoa. Ja tosiaan jos joku pk-seudulta tarjoutuu vilkasee saa kahvit+munkit(
) palkkioks.
Onhan noita TI-halleja esim. Nesteillä.
p. 0405233548, Petri

Onhan noita TI-halleja esim. Nesteillä.
p. 0405233548, Petri
Re: pitokustannukset
Niin ja sitten muita perinteisiä kohtia tarkastettaviksi olis ainakin tunkinpaikat, ovet, pyöränkotelot ja takaiskareiden kiinnitykset.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: pitokustannukset
dodiin...tuli koeajettua tuo 90. Ei ollut minua varten vaikkei hinnalla ollut pilattu. Pysty tinkimään.
Sisus oli todella kulahtanut eli mustaa jälkeä verhoiluissa, joka paikassa "paskaa", Kattoverhoilu roikkui edestä molemmilta puolilta...ja keskeltä. Kuskin penkissä oli muutama repeämä ja takana muutama reikä.
Taka stögis oli revitty irti ym ym...
Maalipinnassa oli pahoja naarmuja ja muutama kolhu. Lisäksy lakkaus oli lähtenyt muutamasta paikkaa isoina läntteinä.
Etupuskurissa oli kolhu ja naarmuja.
Etusäleikön kiinnikkeitä poikki - pysyi kyllä kun painoi kiinni, mutta tippui kun koski
Pakoputkesta puuttui pakoputkea etumaisen ja takimaisen äänen vaimentimen väliltä...eli koko väliputki (kuuluuko olla keskimmäinen äänenvaimennin?) puuttui.
Rallisoundit oli kyllä!
Muuten auto pelitti kyllä hyvin, eli vaihteisto ja moottori vaikutti eheiltä.
Eipä tuo kallis olisi ollut, mutta liikaa kunnostusta, että olisi kelvannut.
Hieno auto pilattu turhaan
Sisus oli todella kulahtanut eli mustaa jälkeä verhoiluissa, joka paikassa "paskaa", Kattoverhoilu roikkui edestä molemmilta puolilta...ja keskeltä. Kuskin penkissä oli muutama repeämä ja takana muutama reikä.
Taka stögis oli revitty irti ym ym...
Maalipinnassa oli pahoja naarmuja ja muutama kolhu. Lisäksy lakkaus oli lähtenyt muutamasta paikkaa isoina läntteinä.
Etupuskurissa oli kolhu ja naarmuja.
Etusäleikön kiinnikkeitä poikki - pysyi kyllä kun painoi kiinni, mutta tippui kun koski

Pakoputkesta puuttui pakoputkea etumaisen ja takimaisen äänen vaimentimen väliltä...eli koko väliputki (kuuluuko olla keskimmäinen äänenvaimennin?) puuttui.
Rallisoundit oli kyllä!
Muuten auto pelitti kyllä hyvin, eli vaihteisto ja moottori vaikutti eheiltä.
Eipä tuo kallis olisi ollut, mutta liikaa kunnostusta, että olisi kelvannut.
Hieno auto pilattu turhaan

Re: pitokustannukset
Mites ruostetilanne? Nuo muuthan on ihan pikkujuttuja jos kori vain on kunnossa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: pitokustannukset
Se mitä sivusta pohjaan vilkasin ja vähän lokareihin ei kovin pahaa. Ikäisekseen kai normaalia. Enpä niin hirveesti osaa noista sanoa...
Ikkunan pielissä, kuraläppien kohilla...pientä siellä täällä. Piru kun ei osaa katsoa "asiantuntevasti". Itselle kaikki ruoste on maalipinnalla hälytysmerkki vaikkei se välttämättä tuon ikäisessä ole kovin kummonen juttu.
Onks tuollaselle lakkojen lähtemiselle tehtävissä mitäänj?
Mites hyvin noita sisustan osia löytyy markkinoilta ? Verhoilu osat esim...penkkeihin, oviin, kattoon ?
Ikkunan pielissä, kuraläppien kohilla...pientä siellä täällä. Piru kun ei osaa katsoa "asiantuntevasti". Itselle kaikki ruoste on maalipinnalla hälytysmerkki vaikkei se välttämättä tuon ikäisessä ole kovin kummonen juttu.
Onks tuollaselle lakkojen lähtemiselle tehtävissä mitäänj?
Mites hyvin noita sisustan osia löytyy markkinoilta ? Verhoilu osat esim...penkkeihin, oviin, kattoon ?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: pitokustannukset
oot sie hakemassa parempaa saabbia ku siun femma?
itse verhoilemalla saa just sellasen ku itse osaa tehdä.
auton hinta + max 500e ni käyttöautoa vuosiksi .
itse verhoilemalla saa just sellasen ku itse osaa tehdä.
auton hinta + max 500e ni käyttöautoa vuosiksi .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659