pitokustannukset

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja foppa »

Terve.

Harkitsen 90/900:n hankkimista. n.200t ajettuna ja alle 1t€.
Onks näiden 85-92 mallejen osat ym. hinnoissaan vai "edukkaita". Jos nyt verrataan vaikka '89 golf II:seen, jonka omistin taannoin.
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Ei saabin pito ole kallista jos ei mitään ihan raatoa osta (laho/paskaksi ajettua), 88 ja uudemmat on jarrujensa puolesta helpommat, katsiin yleensä jos ei ruostevaurioita ole niin pallonivelen voi joutua ostamaan ja vaihtamaan, kaasutin malli saattaa olla päästöiltänsä viturallaan.
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja foppa »

lintta go go kirjoitti:Ei saabin pito ole kallista jos ei mitään ihan raatoa osta (laho/paskaksi ajettua), 88 ja uudemmat on jarrujensa puolesta helpommat, katsiin yleensä jos ei ruostevaurioita ole niin pallonivelen voi joutua ostamaan ja vaihtamaan, kaasutin malli saattaa olla päästöiltänsä viturallaan.
Minkäverran tollanen 90 esim syö normi ajossa ?
Ja mitä tuo GL meinaa ?
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itellä on ollut tuollainen 90,pääs sillä normaalissa ajossa riippuen kaasunkäytöstä 8.5-10l kulutuksiin :wink:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Jimo
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 20:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja Jimo »

foppa kirjoitti:Minkäverran tollanen 90 esim syö normi ajossa ?
Ja mitä tuo GL meinaa ?
Grande Luxe? 900 GL:ää oli vuosina 1979-84, ja se oli yhdellä kaasuttimella ja halvin malli. Taisipa myös aina olla 4-vaihteinen. Oma semmoinen vie maantiellä alle 8l/100km. Seka-ajossakin pääsee varmaan alle kympin.

90 on aina pelkkä 90, ja 99 GL:ää oli vuosina... tuplis-spesialistit kertoo.
1983 SAAB 900 GL 3-door
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja foppa »

Tämmöstä ajattelin mennä aamusta katsomaan

http://www.nettiauto.com/saab/90/2625583

Onko mielipiteitä ja vinkkejä, mitä autosta kannattaisi tarkistaa erityisesti.
Pitäskö tietämättömän käyttää jossain syynissä erikseen ? esim. pohja. Jos sais vaikka päiväks käyttöön niin jos vaikka joku foorumilainen pk-seudulta tarjoutus vilkasee :D ?

Tuossa olituo "GL", mutta taitaa olla puutaheinää ?
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1240
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Ton ikäsessä korin kunto on kaiken a ja o. Kulutus on ehkä litran tai kaksi suurempi, mitä saman ikäisessä Golfissa - rauhallisella ajolla. Vetoakseleiden koteloiden kunto kertoo jo aika paljon ruostetilanteesta. Mittarilukema on sivuseikka, jos auto on liki 20 v vanha.
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja foppa »

Ootko sitä mieltä, että auto olis saatava ylös ?

ps. niin ja se golffi oli aikanaan 1.3 ja tämä 2.0 joten haukkaan luonnollisesti hieman enemmän. Mutta tehojakin on.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Kyllä minun mielestä ainakin jos siihen vain on mahdollisuus.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja foppa »

Ok. No pitää miettiä missäs sitä vois katsoa. Ja tosiaan jos joku pk-seudulta tarjoutuu vilkasee saa kahvit+munkit( :!: ) palkkioks.
Onhan noita TI-halleja esim. Nesteillä.

p. 0405233548, Petri
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Niin ja sitten muita perinteisiä kohtia tarkastettaviksi olis ainakin tunkinpaikat, ovet, pyöränkotelot ja takaiskareiden kiinnitykset.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja foppa »

dodiin...tuli koeajettua tuo 90. Ei ollut minua varten vaikkei hinnalla ollut pilattu. Pysty tinkimään.
Sisus oli todella kulahtanut eli mustaa jälkeä verhoiluissa, joka paikassa "paskaa", Kattoverhoilu roikkui edestä molemmilta puolilta...ja keskeltä. Kuskin penkissä oli muutama repeämä ja takana muutama reikä.
Taka stögis oli revitty irti ym ym...
Maalipinnassa oli pahoja naarmuja ja muutama kolhu. Lisäksy lakkaus oli lähtenyt muutamasta paikkaa isoina läntteinä.
Etupuskurissa oli kolhu ja naarmuja.
Etusäleikön kiinnikkeitä poikki - pysyi kyllä kun painoi kiinni, mutta tippui kun koski :)
Pakoputkesta puuttui pakoputkea etumaisen ja takimaisen äänen vaimentimen väliltä...eli koko väliputki (kuuluuko olla keskimmäinen äänenvaimennin?) puuttui.
Rallisoundit oli kyllä!
Muuten auto pelitti kyllä hyvin, eli vaihteisto ja moottori vaikutti eheiltä.
Eipä tuo kallis olisi ollut, mutta liikaa kunnostusta, että olisi kelvannut.
Hieno auto pilattu turhaan :(
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Mites ruostetilanne? Nuo muuthan on ihan pikkujuttuja jos kori vain on kunnossa
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
foppa
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 01, 2008 15:29

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja foppa »

Se mitä sivusta pohjaan vilkasin ja vähän lokareihin ei kovin pahaa. Ikäisekseen kai normaalia. Enpä niin hirveesti osaa noista sanoa...
Ikkunan pielissä, kuraläppien kohilla...pientä siellä täällä. Piru kun ei osaa katsoa "asiantuntevasti". Itselle kaikki ruoste on maalipinnalla hälytysmerkki vaikkei se välttämättä tuon ikäisessä ole kovin kummonen juttu.
Onks tuollaselle lakkojen lähtemiselle tehtävissä mitäänj?
Mites hyvin noita sisustan osia löytyy markkinoilta ? Verhoilu osat esim...penkkeihin, oviin, kattoon ?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24625
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: pitokustannukset

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

oot sie hakemassa parempaa saabbia ku siun femma?
itse verhoilemalla saa just sellasen ku itse osaa tehdä.
auton hinta + max 500e ni käyttöautoa vuosiksi .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin