Kyllä korkki on ihan paikallaan, mutta kun sitä painelee päältä tuntuu kun olisi jotenkin irrallaan. Eli toinen reuna kiinni täyttöputken suuta vasten, mutta toinen reuna jousen varassa ja siina ylös alas liikkuen kun sitä painelee. Eli ikäänkuin vinossa.
Kävin tuossa äsken mittaamassa lämpökytkimet ja kylmänä olivat kiinni, niinkuin kuuluukin. Oliskohan ollu niin että toinen aukee kun lämpötila yli 25 ja toinen kun yli 48? Samalla otin kylmäkäynnistyssuuttimen irti läppäkotelosta, laitoin virrat päälle ja yritin startata, ikäänkuin testatakseni kylmäkäynnistyspiirin toiminnan. Bensaa tuli pahvimukiin ihan ok ja kun laitoin suuttimen takaisin kiinni ja näytin avainta lähti käymään hienosti n. 1300 rpm ja tovin kuluttua putosi noin 900 kierrokseen.
Mittasin nyt kylmäkäyn. suuttimelle tulevan jännitteen ja se oli 4.1 V. Mitä helvettiä? Eihän sinne kuuluisi tulla mitään kun kone on lämmin? Lämpöaikakytkinkin näytti muuten vastuksekseen 32 ohmia. Kuuluuko olla?
Noh lähdin ajamaan autolla ja huomasin motarilla että vetoa ei oikeen tunnu vieläkään olevan. Tuntui kuin täyskaasukiihdytyksen lisäbensa puuttuisi pelistä.
Pysähdyin ja painelin kaasua suoraan vivustosta mitatakseni toimiiko täyskaasukiihdytys paineimpulssikytkimellä. Kierrätettyäni konetta täyskaasun rajoille ja päästettyäni tyhjäkäynti putosi n. 500 rpm. No siitä sitten lähdin liikkeelle ja veto oli todella huonoa. Mutta kun pääsin motarin ramppiin ja siitä kiihdytin niin tuntui että nyt pelasi kiihdytysrikastus, mutta nyt takkusi tyhjäkäynti

Jonkin aikaa ajellessani pääsin sellaiseen tilanteeseen että tyhjäkäynti n.1000 rpm ja vetoja erittäin hyvin kokoajan.
Mieleen tulee nyt että voiko kaasuläppäkytkin olla finaalissa tai vaikkapa niin paskainen sisältä että jumittaa välillä tyhjäkäyntiasentoo ja välillä täyskaasulle??