Jäähdytysneste

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Jäähdytysneste

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Terveppä kanssa-saab-sairaat.

Nyt kun ysisataseni liikku kuumilla espanjan teillä, ja flekti käy ja kuumaa on, lämmöt ei nouse älyttömästi, mutta nousevat kuitenkin, niin ajattelin että josko vaihtais uudet litkut kiertämään jospa se hieman viilentäis.

kysymys kuuluu kun en itse muusta tiedä kun glykoolista ja vedestä, mutta kuin täällä ei tarvitse paljon pakkaskestävyyttä, olisko jotain niinku toiseen suuntaan toimivaa litkua, jossa olis tuo lämmösiirto/kesto tai jotain kovempi.

siis et sais vehkeet kulkemaan vähän viileämpänä....
Sobrealimentación es la ostia.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Jäähdytysneste

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Glykolia kantsii laittaa 50-50 suhteella, muulloin rupee se lämmönsiirtokyky kärsimään. Pelkkä vesi taitaa syövyttää turhan paljon...

Jos haluut käymään viileempänä, vaihda litkut, osta -82 asteinen termari ja pese syyläri sisäpuolelta, vaihda tarvittaessa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Jäähdytysneste

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

ja tislattua vettä... :idea:
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Re: Jäähdytysneste

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

saba2,1 kirjoitti:ja tislattua vettä... :idea:
niin just, joku sano et tislattuu vettä laitetaan täällä etelässä, onko järkeä? en oo ikinä kuullu tommosest...
Sobrealimentación es la ostia.
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Jäähdytysneste

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

eikös tislattua vettä kannata käyttää myös pohjoisessa?? :idea: Näin olen ymmärtänyt. Välttää ainakin kalkin yms aiheuttamat tukokset..
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Jäähdytysneste

Viesti Kirjoittaja toms »

Näin on , tislattua vettä. Siinä astiassa lukee että lämmönvaihtimiin , höyrysilitysrautoihin, ym. Kyllä autotekniikan oikeissa kirjoissakin mainitaan että tislattua vettä pitää käyttää ja välttää hanavettä juuri kattilakiven eli kalkin aiheuttaman tukkeentumis ja sakkaantumisvaaran takia.

Jos siellä etelän lämmössä tosiaan haluat vältää lämopöongelmia niin 82 termari ja turbojen flektinaturi ( alempilämpöinen , eri toimintaalue) ei auta niin uutta syyläriä kehiin ja oliko niin että noihin lämpimiin olosuhteisiin oli joku useampirivinen tuhtimpi malli????
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Jäähdytysneste

Viesti Kirjoittaja himmee »

Vesipumppa on varmasti myös hyvä tarkastuskohde.
VW transporter 2.5tdi vm.99
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Jäähdytysneste

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

liko joku water wetter tms mikä parantaa veden lämmönsiirto kykyä, sitä varmaan voisi myös kokeilla..

glykolihan ei ole kovin hyvä lämmön siirrin, että ei sitä liian tujua seosta ainakaan kannata sinne laittaa turhaan..

edit: http://www.roadmachine.fi/wawett.html
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin