99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Miten olet varmistunu että suutin/neula ei muodosta bensasumua? Kaveri starttaamaassa ja itse tiiraillen kaasuttimen sisälle? Yks vaihtoehto on että ovat kuitenkin liian laihalla. Onko nurkissa starttipilottia tai bensaa suihkauttaa kaasuttimeen samalla kun se em kaveri starttaa? Jos hörähtää niin luultavasti ne säädöt on kuitenkin pielessä. Tai jättimäinen ilmavuoto jossain kohtaa. Kipinän olevaisuus ja laatu oli vissiin varmistettu?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Kokeile kaataa bensaa suoraan imusarjaan et hörähtääkö
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Kokeiltu ja kyllä hörähtää.nalleolut kirjoitti:Kokeile kaataa bensaa suoraan imusarjaan et hörähtääkö
Kaverin kanssa varmistettu että ei sumuta. Itekseen yrittänyt, jättäen pienen rakosen imusarjan ja kaasarien väliin, johon työntänyt osittain pahvin että näkisi tuleeko mitään ulos.
Saab 9-3 2.0t ´00
Saab...Se on jotain enemmän...
Saab...Se on jotain enemmän...
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Voisikohan tuon ohjeen kohon säätö pitää paikkansa? (eli 16-18 mm)
https://www.howacarworks.com/fuel-syste ... arburettor
https://www.howacarworks.com/fuel-syste ... arburettor
Saab 9-3 2.0t ´00
Saab...Se on jotain enemmän...
Saab...Se on jotain enemmän...
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Nyt taisi löytyä ainakin yksi ongelma kohta, toisesta kaasarista on jäänyt tulpaamatta/ryöstetty muualle se bi-metalliluiskan kotelo. Ja sitten tutkailin yhtä toista ketjua koskien kaasarien säätöä, huomasin suutin putken mittauskohdissa eroja riippuen vuosimallista/rakenteesta. Eli noissa mitataan putken sisäuran pinnasta kurkun pintaan. Tosin noihin 150 en mene vannomaan mitä sen pitäisi olla mutta säädän siihen 2,5mm.
Saab 9-3 2.0t ´00
Saab...Se on jotain enemmän...
Saab...Se on jotain enemmän...
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Jos nyt en ihan päin mäntyä muista, se bimetallikotelo saa vaikka tippua tielle eikä aiheuta käynnistymättömyyttä. Ainoa minkä se konkreettisesti tekee, joutuu jääkylmällä koneella ajamaan käsi imukahvalla ja säätämään sitä koneen kierrosten mukaan. Älkää ampuko, jos olen väärässä
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Eikös kohon korkeus tuossa ole 16 - 17 mm, sama mitta sekä Strömberg 175CD että 150 CD kun ei ole eritelty:
https://www.scribd.com/document/4683138 ... rburettors sivu 3
https://www.scribd.com/document/4683138 ... rburettors sivu 3
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
No, ajattelin vain että tämä voisi vaikuttaa. Tosin pitää se silti tulpata, kun ottaa suodattimen ohi, eli imee myös kaiken paskan. Olihan tuo kyllä siinä toisessa ketjussa, mitä lueskelin, ihmetyksen aiheena viimeisenä ilman vastausta..anv kirjoitti:Jos nyt en ihan päin mäntyä muista, se bimetallikotelo saa vaikka tippua tielle eikä aiheuta käynnistymättömyyttä.
Valaiskoon Viisaammat tyhmyyden pimeyden syrjään.
Saab 9-3 2.0t ´00
Saab...Se on jotain enemmän...
Saab...Se on jotain enemmän...
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Nyt sain toimimaan, siis kiitos kahdelle muulle herrasmiehelle, ketkä olivat myös huraamassa moottoritilan ympärillä.
Selkät syyt toimimattomuudelle, iso imuvuoto toisessa kaasarissa (kävi tästä syystä kahdella pytyllä, ennen kuin nosti kierrokset erittäin ylös, että moottorin imu kasvoi suuremmaksi kuin vuotokohta), ja sytytys pielessä. Imuvuoto oli siinä lämpötilankompensointi-yksikön alla/edessä. 3 letku/liitin/nippa reikää. Solexissa siinä kohtaan joku jousi toiminen laite, mutta strömppään ei käynyt korvaavana osana.
Selkät syyt toimimattomuudelle, iso imuvuoto toisessa kaasarissa (kävi tästä syystä kahdella pytyllä, ennen kuin nosti kierrokset erittäin ylös, että moottorin imu kasvoi suuremmaksi kuin vuotokohta), ja sytytys pielessä. Imuvuoto oli siinä lämpötilankompensointi-yksikön alla/edessä. 3 letku/liitin/nippa reikää. Solexissa siinä kohtaan joku jousi toiminen laite, mutta strömppään ei käynyt korvaavana osana.
Saab 9-3 2.0t ´00
Saab...Se on jotain enemmän...
Saab...Se on jotain enemmän...
Re: 99 tuplakaasarit; asennuskuvia ja -ongelmia
Dodiin.
Koeajoja säätöjä suoritettu koko ajan pikkuhiljaa. Tulpattu 1. kaasuttimen lämpötilan kompensointi yksikön reikä ja 2. kaasuttimen moottorin hidastus yksikön reiät. Vielä takaiskua ja jälkipolttoa havaittavissa.
Hommattu myös imuilma mittari säätöjä varten ja huomattu että 1. kaasutin imee vain puolet mitä 2. kaasutin. Testattu hivenen tukkia kakkosen imukanavaa ja kone alkoi käymään tasaisemmin. Ykkönen imee reilu 10kg/h ilmaa.
Olisiko kakkos-kaasuttimen lämpötilan kompensointi yksikön säädöt pielessä?
Koeajoja säätöjä suoritettu koko ajan pikkuhiljaa. Tulpattu 1. kaasuttimen lämpötilan kompensointi yksikön reikä ja 2. kaasuttimen moottorin hidastus yksikön reiät. Vielä takaiskua ja jälkipolttoa havaittavissa.
Hommattu myös imuilma mittari säätöjä varten ja huomattu että 1. kaasutin imee vain puolet mitä 2. kaasutin. Testattu hivenen tukkia kakkosen imukanavaa ja kone alkoi käymään tasaisemmin. Ykkönen imee reilu 10kg/h ilmaa.
Olisiko kakkos-kaasuttimen lämpötilan kompensointi yksikön säädöt pielessä?
Saab 9-3 2.0t ´00
Saab...Se on jotain enemmän...
Saab...Se on jotain enemmän...