Sytytystä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

Sytytystä

Viesti Kirjoittaja tehave »

900c -90
Löysin etsi toiminnolla viesitin jossa luki että sytyksen oikea kohta aika lähellä kun jakajan löysää ja kääntää säätöalueen keskiväliin.
Joo, saabbi toimii tässä jotenkin, mutta nyt on ollut jälkikäyntiä..
eli pari kertaa yrittää hörähtää käyntiin.
siksi innostuin etsimään ja miettimään että onko sytytys pielessä ja kone käy liian kuumana ja hehkuva karsta/tulppa mahdollistaa jälkikäynnin?
Lämmöt ei silti nouse, vaikka tälläinen ajatus tuli mieleen.

No, sitten löysin säädön että kun jakajaa kääntää koneen käydessä tarpeeksi aikaiselle niin löytyy kohta jossa kone alkaa yskiä, tätä ei löytynyt...
kierrokset vain nousivat ja sitten säätö loppui kesken, tässä kone tuntuu toimivan parhaiten. Alipaine säädin ei tunnu vaikuttavan mitään, oli sen letku sitten irti tai paikallaan, sen letku menee kyllä oikeaan paikkaan.
Tuli mieleen että voiko jakoketju olla venynyt niin paljon että tuota ei edes saa enää liian aikaiselle?
Ohjeessa sanottiin että kun liian aikainen kohta on löytynyt niin siitä sitten vähän takaisinpäin ja se on suurinpiirtein siinä.
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: Sytytystä

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... vett%C3%A4

tuossa esim jälkikäynnin poistosta..

kai se sytkä olisi oikeen lampulla sitten hyvä katsoakohdalleen jos tuntuu siltä ettei saa kohdalle. en nyt heti usko että olisi ketju niin paljon venynyt, kyllä alkaisi sitten jo pitämään jakopää ääntä kun kiristimessä ei vara riitä.
onkos siitä kantta avattu joskus? jos olisi jako hampaan pielessä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Sytytystä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Myös ilmavuodot "sopivissa" paikoissa aiheuttaa jälkikäyntiä kaasarikoneessa. Esim. hieman falskaava jarrutehostin, tai perinteisemmin porsivat imusarjan huohotusletkujen lähdöt (ne "kumitutit" kovettuu / hapertuu ajan kanssa).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin