Terve,
Vanhuksessa (-84 T16) on ohjaustehostin vuotanut useamman vuoden. Ajattelin alkaa etsimään ehjää (tiivistä) tilalle. Tarjolla olisikin -89 T16:sta ohjaustehostin.
Asian selventämiseksi:
Tehostetut hammastangothan käy keskenään kaikkiin og900, koneesta ja vuosimallista riippumatta?
Pumpuissa on ollut eroja 8v ja 16v koneiden välillä.
Milloin 8v koneisiin alkoi tulemaan pumppuja joissa säiliö on hantin lokarin päällä (16v pumppu)?
Onko 16v koneiden pumput vuosimallista riippumatta samanlaisia ja siten vaihtokelpoisia keskenään?
Vm -88 lähtien hammastanko on ilmeisesti paranneltu. Vaihtuiko tuolloin myös pumppu?
Ohjaustehostimen pumppujen eroja
Ohjaustehostimen pumppujen eroja
Saab 900 Turbo 16i -84
Re: Ohjaustehostimen pumppujen eroja
-Mielestäni 8venttiilisissä on ollut aina tuo säiliö/pumppuyhdistelmä. On näköjään sidoksissa hydraulisiin takamoottorin kiinnikkeisiin.TapaniT kirjoitti:Terve,
Vanhuksessa (-84 T16) on ohjaustehostin vuotanut useamman vuoden. Ajattelin alkaa etsimään ehjää (tiivistä) tilalle. Tarjolla olisikin -89 T16:sta ohjaustehostin.
Asian selventämiseksi:
Tehostetut hammastangothan käy keskenään kaikkiin og900, koneesta ja vuosimallista riippumatta?
Pumpuissa on ollut eroja 8v ja 16v koneiden välillä.
Milloin 8v koneisiin alkoi tulemaan pumppuja joissa säiliö on hantin lokarin päällä (16v pumppu)?
Onko 16v koneiden pumput vuosimallista riippumatta samanlaisia ja siten vaihtokelpoisia keskenään?
Vm -88 lähtien hammastanko on ilmeisesti paranneltu. Vaihtuiko tuolloin myös pumppu?
-16 venaisten pumput ovat samanlaisia vuosimallista riippumatta.
- Itse hammastanko sama 16 ja 8 venttiiliseissä ja pumppu ei tuolloin muuttunut.
Tietävämmät korjatkoon

46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: Ohjaustehostimen pumppujen eroja
minulla on 87 vm satkussa (8vent.) säiliö siellä lokarin päällä.
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/APF ... 6CZOrwr-QA
kuvassa ko. alue on rajattu pois, mutta kuvasta herää kysymys onko tuohon vaikuttanut ilmastointijärjstelmän letkut jotka olisi vanhan tehostinsysteemin tiellä aikalailla?
http://picasaweb.google.fi/lh/photo/APF ... 6CZOrwr-QA
kuvassa ko. alue on rajattu pois, mutta kuvasta herää kysymys onko tuohon vaikuttanut ilmastointijärjstelmän letkut jotka olisi vanhan tehostinsysteemin tiellä aikalailla?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: Ohjaustehostimen pumppujen eroja
EPC:n mukaan 8-venttiilisessä säiliö/pumppuyhdistelmä on valmistenumeroihin K3010693 ja K7015707 asti ja 16-venttiilisissä K3000505, K7000622, J3040028 ja J7050311 asti autoissa joissa moottorin takakiinnikkeet eivät ole hydrauliset. J on vm 88 ja K on 89.lucaf kirjoitti:minulla on 87 vm satkussa (8vent.) säiliö siellä lokarin päällä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00