tuplikseen tomaatti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

tuplikseen tomaatti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tarjolla ois 9satkusta peräsin oleva vissiin bw37 . tää ois kova halu istuttaa 99:siin. jako´laatikon päätylevy joutuu vaihtamaan....mistä moinen?
entä sisälle keppi/konsoli?

onko muuta huomioitavaa??? vai suoraan tuhoon tuomittu ajatus...'

tarjoa jos nurkissa ylimääräisenä osia.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: tuplikseen tomaatti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

joo kukaan ei tiiä...jatketaan kyselyä

eli sitä päätykappaletta ei vissiin löydy eli vaihtoehto on laikata 900 palkista pala ja hitsata se tuplikseen saa etukiinnikkeen oikeinpäin.

entäs sopiiko 900 polkimet 2 kpl 99:siin....

entä tomaatin vetarit onko niissä pituus eroa vrt normi vetareihin?

entä löytyyko tupliksen konsolia autmaatti versiosta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: tuplikseen tomaatti

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Tere,

Miksei löytyisi 99 atm lootan päätyä, voipi vaan olla hankala löytää 99 atm loota/pääty Joten siististi tehtynä voi olla helpompi vaihtaa satkun vastaava.

Polkimista en osaa sanoa, ehkä ei, onhan jalkatila hieman erilainen, tosin ainahan voi muokata. Onko noissa polkimissa muuta eroa kuin jarrupolkimen koko ja kaasun kickdown?

Vetareiden eroon en usko, onhan saab muutenkin ollut kohtuu fiksu noiden osien yhteensopimisen kanssa. Varmaks en tiedä.

Löytyy tuplikseen automaattikonsolia, tosin kuten todettu, voi olla vaikea löytää, jollei ole satkunkanssa samankaltainen. Mulla on muuten kaksi tupliksen automaattikeppiä, jos tahdot ihmetellä eroa satkuun yms.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: tuplikseen tomaatti

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

nappaa kepit mukaan ku palautat jakajat... joo
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: tuplikseen tomaatti

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mulla oli joskus 99 GLs CC automaatti ja siinä oli muistaakseni sellainen pieni jarrupoljin, eli kytkinpoljin tavallaan vain oli poistettu. Vähän hassun näköinen mutta kyllä se käsittääkseni alkuperäinen automaatti oli.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: tuplikseen tomaatti

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Joo, 99 automaatissa on sama jarrupoljin kuin 99 manuaalissakin. Ainakin itse käytän automaatissakin jarrua oikealla jalalla, joten eipä sitä leveyttä siinä välttämättä tarvita sen enempää kuin manuaalinkaan jarrupolkimessa. En tiedä sopisiko 900 automaatin poljin sinne kiinnitystensä puolesta, mutta leveyden puolesta jalkatilaan kyllä mahtuu.

Eipä tuossa pitäisi muuta ihmeteltävää olla kuin nuo etukiinnitys ja vaihteensiirto eikä niissäkään mitään ylitsepääsemättömiä esteitä pitäisi olla. Kickdownvaijeri kiinni kaasuvaijeriin yms. Miten vetarit sopii maljoihin, riippuu vuosimalleista.

Ranskankieliset korjaamokäsikirjat 99 BVA:lle ja 900 BVA:lle oli tuolla (BVA = Boite vitesse automatique) http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... /doc-tech/
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Jusau

Re: tuplikseen tomaatti

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Virtalukkoon varmaan pitäisi löytyä startinesto muulla kuin P:llä, joten taitaa tarvita koko virtalukon kehdon automaagista, muistaakseni on erilainen kuin manuaalissa.
66Saab74
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 12:15
Paikkakunta: Lahti

Re: tuplikseen tomaatti

Viesti Kirjoittaja 66Saab74 »

JOTAIN starttauksen esto, oliko joku bendix laite villi muistelu ja se tuli konehuoneeseen .HURJAAN Saab aikaan muutin automaatti saabin manuksi (moottori/laatikko manusta )Käynnistyksen kanssa tuli joku propleema ,keppi tietysti vaihdettiin. Laitettiin erillinen käynnistysnappi ja pelas.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: tuplikseen tomaatti

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Jusau kirjoitti:Virtalukkoon varmaan pitäisi löytyä startinesto muulla kuin P:llä, joten taitaa tarvita koko virtalukon kehdon automaagista, muistaakseni on erilainen kuin manuaalissa.
Satkun BW37:n yhteydessä starttiesto - vaihteen ollessa muissa kuin P- tai N-asennossa - on toteutettu viemällä starttimoottorille menevä virta vaihdekepin yhteydessä olevan katkaisimen kautta. Joka siis estää virran kuin vaihteenvalitsimen ollessa muissa kuin mainituissa asennoissa.

Vanhemmassa BW35:ssa esto on toteutettu laatikossa olevan kytkimen/katkaisimen avulla.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin