Moottorin kunnostaminen
Moottorin kunnostaminen
Jos haluaisin kunnostaa moottorin siihen kuntoon että se olisi "kuin uusi", mitä kaikkea pitäisi turbokoneeseen vaihtaa?
Re: Moottorin kunnostaminen
jos hommaa lähtee tekemään ihan sanan varsinaisessa merkityksessä,
niin kyllä siihen lähes kaikki pitäisi uutta laittaa.![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
niin kyllä siihen lähes kaikki pitäisi uutta laittaa.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Re: Moottorin kunnostaminen
Tottahan se on...
No sanotaan niin päin että jos haluaa koneen jonka leviämistä ei tarvitse miettiä ihan joka hetki, jossa on tehot tallella ja jolle voi antaa happea huolella niin mitä pitäisi vaihtaa?
Riittäisikö poraus, männät, kampiakselin laakerit, nokka-akseli, ketju ja ehkäpä turbo
No sanotaan niin päin että jos haluaa koneen jonka leviämistä ei tarvitse miettiä ihan joka hetki, jossa on tehot tallella ja jolle voi antaa happea huolella niin mitä pitäisi vaihtaa?
Riittäisikö poraus, männät, kampiakselin laakerit, nokka-akseli, ketju ja ehkäpä turbo
Re: Moottorin kunnostaminen
Koneestahan on vaikea sanoa, mitä pitäisi uusia jos sitä ei ensin aukaise ja tarkista osien kuntoa. Periaatteessa kaikki mikä vähänkin epäilyttää, niin vaihtoon. Kannattaa vaihtaa kaikki laakerit, jos kone on reilusti ajettu tai ollut huonolla pidolla. Männät ym. näkee sitten kun kone on auki.Ääni kirjoitti:Tottahan se on...
No sanotaan niin päin että jos haluaa koneen jonka leviämistä ei tarvitse miettiä ihan joka hetki, jossa on tehot tallella ja jolle voi antaa happea huolella niin mitä pitäisi vaihtaa?
Riittäisikö poraus, männät, kampiakselin laakerit, nokka-akseli, ketju ja ehkäpä turbo
Re: Moottorin kunnostaminen
Kannen laitto, uudet tiivisteet jokapaikkaan, kampiakselin mittaus, lohkon koeponnistus. Mitäs tohon nyt voisi vielä keksiä täydellisyyden tavoittelussa?Ääni kirjoitti:Tottahan se on...
No sanotaan niin päin että jos haluaa koneen jonka leviämistä ei tarvitse miettiä ihan joka hetki, jossa on tehot tallella ja jolle voi antaa happea huolella niin mitä pitäisi vaihtaa?
Riittäisikö poraus, männät, kampiakselin laakerit, nokka-akseli, ketju ja ehkäpä turbo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Moottorin kunnostaminen
Laakerointi ja hoonaus ja rengastus ainaki mutta mittaamalla näkee muut sitte. esim. pyttyjä ei tartte välttämättä porata ku voi olla hoonijäljet ylös asti näkyvissä vaikka paljon ajettu kone. Tietävä / osaava moottorikoneistamo voi mitata ja antaa lausunnon tartteeko porata vai ei.
Kannessa venttiiliseetien jyrsinnät ja vettiilien hionta ja tarvittessa ohjareitten vaihto / varren tiivisteet jos 16 v.
Luonnollisesti kaikki tiivisteet ( kansipaffi Elring ) ja orgis laatustefat.
Apulaitteetkin kannattaa samalla kunnostaa ja uusi vesipumppu ym.
Kannessa venttiiliseetien jyrsinnät ja vettiilien hionta ja tarvittessa ohjareitten vaihto / varren tiivisteet jos 16 v.
Luonnollisesti kaikki tiivisteet ( kansipaffi Elring ) ja orgis laatustefat.
Apulaitteetkin kannattaa samalla kunnostaa ja uusi vesipumppu ym.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147