og900c ylimääräinen osa bongattu

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

og900c ylimääräinen osa bongattu

Viesti Kirjoittaja tehave »

eli se mötikkä kaasuttimessa johon menee sähköjohto imupuolella olevan anturinkautta, pitäisi kai rikastuttaa kaasutinta kylmänä...
ainakin jälkikäynti tuntui kadonneen kun otti johdon irti, liekkö juuttunut rikastus asentoon?
Huomasin vain että mikäli käsiryyppy päällä sammuttaa niin tulee jälkikäyntiä ihan varmasti, sitten muistin että kaasuttimessa on tuo lisärikastus..

Mikään ei muuttunut huonommaksi, kulutus pyörii edelleen siinä aavistuksen verran kympin alapuolella :)
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2079
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: og900c ylimääräinen osa bongattu

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Se osa johon johto tulee on jälkikäynninestoventtiilin solenoidi. moottoria sammutettaessa solenoidi sulkee ilmakanavan ja saa aikaa toteamasi tyhjäkäynnin heikkenemisen
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: og900c ylimääräinen osa bongattu

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Jos kaasutin on Pierburgeri, niin se rikastus/laihennus venttiili on kaasarin kyljessä, ja toimii alipaineella. Ja sen tarkoitus on rikastaa seosta startissa ennenkuin kone käynnistyy.

Jos tuon letku lähtee irti, niin käy myös huonoa tyhjäkäyntiä kun on kokoajan liian rikkaalla. Ja nyt kylminä aamuina saa tietysti vetämään lisää käsiryyppynä, minkä seurauksena kone kastuu liikaan bensaan, nimim. kerran kokeiltu.
Vastaa Viestiin