Ohjaustehostimen öljy -86 900i ?
Ohjaustehostimen öljy -86 900i ?
Mikäs se on se oikeanmerkkinen öljy?
Sellasta jokapaikassa myytävää ja helposti saatavaa mieluusti.
Varaosaliikkeessä myyjä sanoo että pitää olla punasta tuon ikäseen autoon? Eikä saa sekoitella eri merkkejä; miksi ei?
Sellasta jokapaikassa myytävää ja helposti saatavaa mieluusti.
Varaosaliikkeessä myyjä sanoo että pitää olla punasta tuon ikäseen autoon? Eikä saa sekoitella eri merkkejä; miksi ei?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Viimeksi muokannut 9000CD23T, Ke Elo 04, 2004 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: oljy
YKÄ kirjoitti:Mobil atf 220 automaattilaatikkoöljy, on punasta ja saa joka paikasta.
Näin on.... toisin sanoen mikä tahansa automaattiöljy käy, ja vuotaminen loppuu samalla
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Yleisesti ainakin klubin piirissä on sellainen käsitys asiasta, että og900:n tehostimeen kannattaa laittaa vain ja ainoastaan saabin omaa nestettä, joka sattuupi olemaan ruskeata. Syyksi olen kuullut kerrottavan, että tiivisteet alkaa falskaamaan automaattiöljyllä. Itse tämän kuultuani en viitsinyt kokeilla onneani. Sitä "oikeaa" öljyä saa tietenkin saabin omasta varaosamyynnistä noin 13euroa/litran purkki. Ainetta menee tyhjään järjestelmään pauttiarallaa se litran verran. Ite tyhjän järjestelmän täytin ja 3dl vielä kaverillekin annoin ainetta ja kahdesta litrasta jäi vielä täyttövaraakin noin puoli purkillista. Tosin onneksi ei ole vuoden aikana hävinnyt nestettä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Yhdyn edellisiin - vain Saabin omaa öljyä satkun tehostimeen. Minun kokemukseni mukaan ohjaus toimii notkeammin omilla öljyllä. Sitäpaitsi ainakin yhdessä kakkossatkussani ATF vuoti pihalle ja Saabin öljy ei... PCS myy sopivaa öljyä muistaakseni n. 8 e/litra.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Jeps kyllä edelliset pojat on oikeessa
laita vain omaa saabin öljyä ja mielumin kokonaan vaihto niinkuin Mimmi neuvoi.
Itse en ollut edellisen satkun aikaan klubilainen ja en asiaa tiennyt
lisäsin automaattiöljyä ja seuraavaana talvena vuoti "kuukautisia" (punainen öljy)koko talven.
ennen sitä ei valuttanut alle.
Kesällä ei niin ollut vuotoa ,mutta joka talvi sen jälkeen
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
laita vain omaa saabin öljyä ja mielumin kokonaan vaihto niinkuin Mimmi neuvoi.
Itse en ollut edellisen satkun aikaan klubilainen ja en asiaa tiennyt
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
ennen sitä ei valuttanut alle.
Kesällä ei niin ollut vuotoa ,mutta joka talvi sen jälkeen
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Itse laitoin Esson Univis J-26 Hydrauliikka öljyä.
Entinen öljy oli kylläkin punaista.
No anyway.....
Kyseessähän on siipipumppu ja käyttöpaineet ovat melko matalat.
Tehostajan tiivisteet eivät ole sen ihmeellisemmät kuin hydrauliikassa käytettävät.
Automaatti öljyllä on se ikävä piirre, kun paineet tahtovat nousta korkeammaksi ko..neste aiheuttaa korkeapaine pumpuissa kiinnileikkautumista, ( tämän asian voit itsekkin todeta..laita ATF öljyä sormen päähin ja hiero sormia yhteen..laita nyt tavallista hydrauliikka öljyä sormen päihin....ero on huomattava )
Ihmettelenkin miksi ATF öljyä neuvotaan laittamaan ohjaustehostajaan.
Hydrauliikkaöljy sopii erinomaisesti ( kunhan viskositeetti on talvea silmälläpitäen oikea )
Univis J26 ( hydrauliikkaöljy erittäin kylmiin olosuhteisiin )
No tässä lisää....
http://www.castrolusa.com/products/prod ... category=3
http://www.urbanlegends.com/AutoBarn.co ... Liter).htm
http://www.speedpass.ca/Canada-English/ ... LESPSF.pdf
http://www.teboil.fi/Publication.asp?pa ... ;5674;5678
Entinen öljy oli kylläkin punaista.
No anyway.....
Kyseessähän on siipipumppu ja käyttöpaineet ovat melko matalat.
Tehostajan tiivisteet eivät ole sen ihmeellisemmät kuin hydrauliikassa käytettävät.
Automaatti öljyllä on se ikävä piirre, kun paineet tahtovat nousta korkeammaksi ko..neste aiheuttaa korkeapaine pumpuissa kiinnileikkautumista, ( tämän asian voit itsekkin todeta..laita ATF öljyä sormen päähin ja hiero sormia yhteen..laita nyt tavallista hydrauliikka öljyä sormen päihin....ero on huomattava )
Ihmettelenkin miksi ATF öljyä neuvotaan laittamaan ohjaustehostajaan.
Hydrauliikkaöljy sopii erinomaisesti ( kunhan viskositeetti on talvea silmälläpitäen oikea )
Univis J26 ( hydrauliikkaöljy erittäin kylmiin olosuhteisiin )
No tässä lisää....
http://www.castrolusa.com/products/prod ... category=3
http://www.urbanlegends.com/AutoBarn.co ... Liter).htm
http://www.speedpass.ca/Canada-English/ ... LESPSF.pdf
http://www.teboil.fi/Publication.asp?pa ... ;5674;5678
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Aika riskialtista pitää olla todella nopea tässä touhussa...!!!!!Mimmi kirjoitti:Jep. Tehostimeen VAIN Saabin omaa litkua, joka maksoi (ainakin talvella) 13,60e litran pullo. Tehostimeen menee 0,75 litraa.
Vaihto: Säiliöstä pikkuletku irti, tulppa säiliön pohjaan. Auton etupää ylös, kone käyntiin ja hitaasti rattia laidasta laitaan. Sammuta kone HETI kun öljyn tulo loppuu. Laita pikkuletku takaisin kiinni.
Uusi öljy sisään ratin hidasta pyöritystä laidasta laitaan kone sammuksissa, kun nestepinta ei vajoa, kone käyntiin ja rattia hitaasti laidasta laitaan. Kun nestepinta ei vajoa, on homma valmis (tässä voi mennä aikaa, koska ilmat pitää saada pois järjestelmästä).
Muista pitää nestesäiliö ylämerkissä, ettei haukkaa ilmaa joukkoon.
Parempi olisi jos imuputkeen ( paksumpi ) saisi öljyastian kiinni ja paineletku ( pienempi ) laskettaisiin astiaan.
Samalla ei tarvitsisi tapella tuon ilman kanssa....
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
öljy
Kyllä saabin öljy varmaan pelaa mutta kaikissa saab autoissa mitä mulla on ollu on ollu punaset tehostin nesteet.Tossa hytrauliikka öljyn käytössä on oltava tarkkana sen viskositetin kanssa,kuten edellä mainittiin.
Atf pelaa talvella parhaiten,siitä saab öljystä tosin ei oo kokemusta.
Jos tehostin vuotaa niin tuskin se öljyn vaihdolla korjaantuu,jos tarvii lisäystä niin mielestäni atf:ää voi käyttää siihen.Mutta jos vaihtaa niin
voihan sitä käydä saabilta öljyt ostamasa.
Ei saabin tehostimen pumpuja ole pahemmin kiinni leikannu vaikka atf
löytyy useimmista autoista.atf:n voitelu ominaisuudet on vänän huonommat kuin hytrauliikka öljyillä mutta riitää tässä,mutta kylmänä
toimii paremmin (notkeeta pakkasessa).Esim automaatti lootaan et voi laittaa hytrauliikka öljyy auto ei liiku kylmällä.
Atf pelaa talvella parhaiten,siitä saab öljystä tosin ei oo kokemusta.
Jos tehostin vuotaa niin tuskin se öljyn vaihdolla korjaantuu,jos tarvii lisäystä niin mielestäni atf:ää voi käyttää siihen.Mutta jos vaihtaa niin
voihan sitä käydä saabilta öljyt ostamasa.
Ei saabin tehostimen pumpuja ole pahemmin kiinni leikannu vaikka atf
löytyy useimmista autoista.atf:n voitelu ominaisuudet on vänän huonommat kuin hytrauliikka öljyillä mutta riitää tässä,mutta kylmänä
toimii paremmin (notkeeta pakkasessa).Esim automaatti lootaan et voi laittaa hytrauliikka öljyy auto ei liiku kylmällä.
öljy
Mulla on tosta hytrauliikka öljyn notkeudesta pakkasessa pieni epäilys
tuntuu vaan oleen aikas jäykkää tavaraa,kun joutuu joskus panee moton
tulille kovasta pakkasesta niin saa kyllä pirun pitkään lämmitellä ennen kun pystyy tekee mitään.Öljy on niin jäykkää,en tiijä miten se sitten
saabin tehostimessa pelaa.Automaatti loota öljy on ainakin notketa kylmänä.
Noi merkkiliikkeet miellelään myy omia litkuja mutta hinta tuppaa oleen vaan moninkertanen muihin tuotteisiin verrattuna,mutta jos litran tarvii niin ei kai sillä oo mitään välii.
tuntuu vaan oleen aikas jäykkää tavaraa,kun joutuu joskus panee moton
tulille kovasta pakkasesta niin saa kyllä pirun pitkään lämmitellä ennen kun pystyy tekee mitään.Öljy on niin jäykkää,en tiijä miten se sitten
saabin tehostimessa pelaa.Automaatti loota öljy on ainakin notketa kylmänä.
Noi merkkiliikkeet miellelään myy omia litkuja mutta hinta tuppaa oleen vaan moninkertanen muihin tuotteisiin verrattuna,mutta jos litran tarvii niin ei kai sillä oo mitään välii.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Niin laitat varmaankin jotain Hydraulic lift 32 tai 46 öljyä, ne ovat todella jäykkää tavaraa pakkasella. http://www.hytaflex.fi
Meilläkin on ehkä jotain hajua aiheesta...
Mutta jos puhumme esim Univis J-26 öljystä..puhumme aivan eri luokan öljyistä.
Öljyn jähmepiste on -56 astetta.
*puolustusvoimat käyttävät ko..öljyä laitteissaan*
Meilläkin on ehkä jotain hajua aiheesta...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Mutta jos puhumme esim Univis J-26 öljystä..puhumme aivan eri luokan öljyistä.
Öljyn jähmepiste on -56 astetta.
*puolustusvoimat käyttävät ko..öljyä laitteissaan*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#