Taustapeili

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kuopio
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:31

Taustapeili

Viesti Kirjoittaja kuopio »

Saab 900S vm 1991:stä katosi oikeanpuoleisen taustapeilin lasi. Koppa on paikallaan ja kun kokeilee kääntää, niin kuuluu ääni joten ilmeisesti muuten on kunnossa. Autovahinkokeskuksen sivuilta ei löytynyt ainoatakaan. Mistähän kannattaisi etsiä seuraavaksi?
Kobe85
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Su Huhti 19, 2009 17:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: Taustapeili

Viesti Kirjoittaja Kobe85 »

kuopio kirjoitti:Saab 900S vm 1991:stä katosi oikeanpuoleisen taustapeilin lasi. Koppa on paikallaan ja kun kokeilee kääntää, niin kuuluu ääni joten ilmeisesti muuten on kunnossa. Autovahinkokeskuksen sivuilta ei löytynyt ainoatakaan. Mistähän kannattaisi etsiä seuraavaksi?
Kannattaa Googlettaa Mäntykorven autopurkaamo. Sieltä löytyy hyvin osia satkuun ja tarvittaessa lähettää postin kautta.
Olen itse asioinut heidän kanssa. No laitoin saman tein suoran linkin. http://www.mantykorpi.fi
leegoinsinoori
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 23:25
Paikkakunta: Espoo

Re: Taustapeili

Viesti Kirjoittaja leegoinsinoori »

Multa tippui oikeenpuolen peilistä lasi harjapesussa hallin lattialle. Tilasin uuden PFS:n nettiputiikista, kun tuli jousia ja antennia tilattua samalla... Oli oikeen passeli uusi lasi, ja helppo kiinnittää mukana tulleella 2-puoleisella teippiarkilla.. Hyvin on kestänyt ja oli halpa, vähän reilu kympin.

http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 40_490_495
leegoinsinööri

perheauto:
Saab 9000 CSE 2,0t -98
ex:
Saab 900 2.1 16v -93
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Taustapeili

Viesti Kirjoittaja stara »

mulla on pari kertaa ollut lähellä myös peilin irtoaminen, olen huomannut viime tipassa, kun se on siinä lerppunut. Panin sikamassalla eli uretaaniliimalla kiinni, hyvin pysyy. tärkeää on tukea peili liimaamisen ajaksi oikealle kohdin esim puutikuilla tms ja teipillä.
kadehdittavan hyvää laatua ovat nuo peilin lasit, kuin uusia 20 vuoden jälkeen, ei jälkeäkään mistään pinnoitteen irtoamisesta.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Taustapeili

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Peilien liimaamisessa TIXO on tullut hyväksi havaittua.
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Taustapeili

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Siihen käy myös 99/90 peili.

Iteltäni tippui kans peilin lasi satkusta pari vuotta sitten, nykyinen lasi on otettu -84 mallisesta 99:stä. Jollain Sikaflexillä liimasin ja hyvin on pysynyt
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin