Hirvivahinko
Hirvivahinko
Autovahinkokeskuksen sivuilta poimittua.
On tainnut vähän tömähtää...
http://www.plusverkot.fi/avk_kuvat/204529a.jpg
http://www.plusverkot.fi/avk_kuvat/204529b.jpg
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... id=204529#
.
On tainnut vähän tömähtää...
http://www.plusverkot.fi/avk_kuvat/204529a.jpg
http://www.plusverkot.fi/avk_kuvat/204529b.jpg
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/d ... id=204529#
.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Hyvinhän tuo koppa on vielä kuosissaan, näin nuorempana mitä hirvi teki Toyota Carinan katolle, se oli kuoriutunut keskipilareita myöten pois, etu tolpat eivät kestäneet yhtään.
Kaverin hengen pelasti nopea heittäytyminen koje laudan alle.
Ja auto..hups siis Toyota lunastukseen.
Kaverin hengen pelasti nopea heittäytyminen koje laudan alle.
Ja auto..hups siis Toyota lunastukseen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Onkos hirvi kaunis missää tilanteessa? :)Raimo Miettinen kirjoitti:Ei se vastakkainen osapuolikaan kovin kaunis varmaan ollut.
No joo, uljas eläin toki, mutta kauniina en sitä silti voi pitää.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tähän mä lihansyöjänä tiedän vastauksen, valurautakattilassa.Tobbana kirjoitti:Onkos hirvi kaunis missää tilanteessa?
Niinpä niin. Hirvi tekee pahaa jälkeä, siksi ajan Saabilla. Tuossa kävin vaimon hakemassa Pietarsaaresta kotipaikastaan, kun Simon tienoilla alko sivulasista näkyyn liikehdintää. Vauhtia oli mulla reilu 120 km/h ja kello siinä neljän pintaan aamuyöstä. Nostin jalan kaasulta, hirvi tuli tosi loivassa kulmassa tielle ja näky koko ajan vain kuskinpuolen sivulasista, joten kaasu pohjaan ja hirvestä ohi. Ja just ku olin hirven kohdalla, hirvi oli vielä tien reunalla ja se käänty kohti vastaan tulevaa Scaniaa, ja siitä edelleen takaisin metsään.
Nyt on siis tullut oltua kaksi kertaa hirven kanssa "törmäyskurssissa" ja molemmilla kerroilla on käynyt hyvin. Vois jopa sanoa, että omatoiminen ajoharjoittelu (jäärata, hiekkatie yms. teillä ajoa korkealla tilannenopeudella) on tuonut tulosta, kun pystyy hallitsemaan yllättävät tilanteet.
P.S. Katu ei ole kilparata, mutta jos on tarvetta kaahata, niin tee se kuten minä TEIN (en siis enää); yöllä vähän liikenteen aikaan, jos näky muita niin vauhti alas, ja jos jotain olis sattunut olisin 99,9% varmuudella lähtenyt yksin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Muistelenko ihan väärin, vai perusteltiinko joskus muinoin saabin erikoisen kaarevaa tuulilasia juuri sillä "lipalla" joka taittuu alas tuulilasin pettäessä ja siten estää nimenomaan hirvikolareissa eläimen tulon ohjaamoon..?..kuten juuri noissa kuvissa on käynytkin sen lipan osalta..
Lieneekö ollut henkilövahinkoja, onko tietoa?
Lieneekö ollut henkilövahinkoja, onko tietoa?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Hyvin on satku kestäny, vähän jälkiä konepellis ja hirvi on noussu kohti kattoa. Voipi olla että juuri tuo muotoilu tekee rakenteen niin lujaksi, kuten Myrkky totesi.
Mutta eipä nää hirven vikoja ole, ne kun on asustanut täällä pitkään ennen auton keksimistä. Ja onhan se ihmisen vikää että viime vuosina hirvikannat ovat olleet rajussa nousussa. Lisää lupia metsästäjille
PS. Eräs tuttu ajoi tuoreella bemarilla hirveä päin, vauhtia oli sen verran että auton muodon vuoksi hirvi lensi auton yli. Ainoat vahingot tulivat etupuskuriin ja takaluukkuun, pienet naarmut katossa. TOSI hyvä tuuri.
Mutta eipä nää hirven vikoja ole, ne kun on asustanut täällä pitkään ennen auton keksimistä. Ja onhan se ihmisen vikää että viime vuosina hirvikannat ovat olleet rajussa nousussa. Lisää lupia metsästäjille
PS. Eräs tuttu ajoi tuoreella bemarilla hirveä päin, vauhtia oli sen verran että auton muodon vuoksi hirvi lensi auton yli. Ainoat vahingot tulivat etupuskuriin ja takaluukkuun, pienet naarmut katossa. TOSI hyvä tuuri.
BMW 320dA Coupe LCI
Niin siis tarkennetaan, että ensinnäkin kaareva lasi on todella luja lähes suoraan nähden ja lisäksi "lippa"...
Lisäksi muistelen myös, että konepelti oli suunniteltu keskeltä kahtia taittuvaksi ettei se tulisi ohjaamoon sisään. Jostain muistelen lukeneeni myös, että keulan vääntyessä sisäänpäin rajusti, taittuisivat runkoaisat alaspäin vetäen samalla moottorin vaihdelaatikoineen auton alle sensijaan että ne tulisivat rusikoimaan jalat/jalkatilat..
Saa informoida, olenko nähnyt unta vai lukenut oikeasti tuollaista joskus kauan sitten.
Lisäksi muistelen myös, että konepelti oli suunniteltu keskeltä kahtia taittuvaksi ettei se tulisi ohjaamoon sisään. Jostain muistelen lukeneeni myös, että keulan vääntyessä sisäänpäin rajusti, taittuisivat runkoaisat alaspäin vetäen samalla moottorin vaihdelaatikoineen auton alle sensijaan että ne tulisivat rusikoimaan jalat/jalkatilat..
Saa informoida, olenko nähnyt unta vai lukenut oikeasti tuollaista joskus kauan sitten.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)