Jännitteensäädin
Jännitteensäädin
Latausvalo satkussa paloi noin minuutin joten ajattelin että olisi aika vaihtaa hiilet.
Onko kokemuksia mitä eroja oikeasti on esim seuraavissa:
Jänn säädin Bosch vastuksella 11-3018 900 81->93 jos Bosch (H-moott) [1981 - 1993] 9.90 €
Jänn säädin BOSCH-tuote vastus 11-3218 900 81->93 aito Bosch lämpökompensoitu [1981 - 1993] 27.90 €
Lisäksi esim Biltemassa näyttää olevan hintaan 12.90
Onko tietoa mitä eroja näissä on oikeasti, miten lämpötilakompensointi vaikuttaa ym. ? Siis ihan oikeita havaintoja perustuen jännitemittauksiin, akkuasioihin, käyttöikään ym. eikä niinkään yleisiä kommentteja Motonetin ja Bilteman laadusta ym.
Onko kokemuksia mitä eroja oikeasti on esim seuraavissa:
Jänn säädin Bosch vastuksella 11-3018 900 81->93 jos Bosch (H-moott) [1981 - 1993] 9.90 €
Jänn säädin BOSCH-tuote vastus 11-3218 900 81->93 aito Bosch lämpökompensoitu [1981 - 1993] 27.90 €
Lisäksi esim Biltemassa näyttää olevan hintaan 12.90
Onko tietoa mitä eroja näissä on oikeasti, miten lämpötilakompensointi vaikuttaa ym. ? Siis ihan oikeita havaintoja perustuen jännitemittauksiin, akkuasioihin, käyttöikään ym. eikä niinkään yleisiä kommentteja Motonetin ja Bilteman laadusta ym.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24625
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Jännitteensäädin
miul taitaa itellä olla tuo lämpökompensoitu paikoillaan. kylmänä lataa enemmän ja lämmettyä/akun varauskyvyn kasvaessa ei lataa "täysiä" .eli on silleen hipompi......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Jännitteensäädin
Huhu kertoo, että lämpökompensointu säädin olisi akkujen kestoa heikentävä asia ainakin pohjolan oloissa. Niillä toki on haettu kesäkeleille helpotusta akun elämään, vaan meillä ei täällä pohjolassa taida akkujen kiehuminen ja kuivuminen olla vakavana ongelmana...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jännitteensäädin
ei tätä kysytty mutta kerron kumminkin..
motonetti myy myös unipointtia joka on omien kokemuksieni perusteella täyttä paskaa...
motonetti myy myös unipointtia joka on omien kokemuksieni perusteella täyttä paskaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Jännitteensäädin
Paikallisessa dieselhuollossa korjaavat myös latureita ja startteja. Siellä kertoivat, että jos sattuu olemaan aidosta Bosch:n säätäjästä hiilet loppu, niin kannattaa uusia hiilet mieluummin, kuin laittaa joku halpiskorvikesäätäjä tilalle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jännitteensäädin
Kysyttiinhän kokemuksista tai ainakin havainnoista. Kertoisitko tarkemmin kokemuksistasi joiden perusteella lataussäädin on täyttä paskaa ?mikkoimp kirjoitti:ei tätä kysytty mutta kerron kumminkin..
motonetti myy myös unipointtia joka on omien kokemuksieni perusteella täyttä paskaa...
Re: Jännitteensäädin
Niinpä. Tätä osasinkin odottaa.... No kyllä kai ne dieselhuollon asiantuntijat tietävät halpikset ja aidot, parhaimmillaan sukupolvien kokemuksella. Kertoisiko joku myös mitä asiantunteva Saab-merkkiliike kertoo lataussäädinten ja muiden varaosien laadusta ? Olisiko pahasti väärin arvattu että aitoon "Saab" lataussäätimeen kantsii vaihtaa hiilet mieluummin kuin ostaa Bosch-merkkisiä tarvikeosia ? tjsp ?Mertmi kirjoitti:Paikallisessa dieselhuollossa korjaavat myös latureita ja startteja. Siellä kertoivat, että jos sattuu olemaan aidosta Bosch:n säätäjästä hiilet loppu, niin kannattaa uusia hiilet mieluummin, kuin laittaa joku halpiskorvikesäätäjä tilalle.
Lämpötilakompensoinnin suhteenhan juuri ns. "aito-Bosch" näyttää olevan sellainen, mistähän on peräisin huhut että lämpötilakompensoitu olisikin kylmissä olosuhteissa huonompi ?
Re: Jännitteensäädin
Se on hyvä kysymys. Luulenpa että omassa 99:ssä on lämpökompensoitu Bosch-säätäjä. Näin olen ainakin ollut havaitsevinani jännitemittarista. Hyvin siinä on virtaa riittänyt ja akkukin on jo ties miten vanha Varta (auto ollut neljävuotta ja sama akku on, mikä ostettaessa).wesku kirjoitti: Lämpötilakompensoinnin suhteenhan juuri ns. "aito-Bosch" näyttää olevan sellainen, mistähän on peräisin huhut että lämpötilakompensoitu olisikin kylmissä olosuhteissa huonompi ?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Jännitteensäädin
Saapissa on alkuperäisenä bossin säädin...Tietääkseni saappi ei tee itse kyseisiä säätimiä vaan tilaa ne alihankkijoilta...wesku kirjoitti:Niinpä. Tätä osasinkin odottaa.... No kyllä kai ne dieselhuollon asiantuntijat tietävät halpikset ja aidot, parhaimmillaan sukupolvien kokemuksella. Kertoisiko joku myös mitä asiantunteva Saab-merkkiliike kertoo lataussäädinten ja muiden varaosien laadusta ? Olisiko pahasti väärin arvattu että aitoon "Saab" lataussäätimeen kantsii vaihtaa hiilet mieluummin kuin ostaa Bosch-merkkisiä tarvikeosia ? tjsp ?Mertmi kirjoitti:Paikallisessa dieselhuollossa korjaavat myös latureita ja startteja. Siellä kertoivat, että jos sattuu olemaan aidosta Bosch:n säätäjästä hiilet loppu, niin kannattaa uusia hiilet mieluummin, kuin laittaa joku halpiskorvikesäätäjä tilalle.
Lämpötilakompensoinnin suhteenhan juuri ns. "aito-Bosch" näyttää olevan sellainen, mistähän on peräisin huhut että lämpötilakompensoitu olisikin kylmissä olosuhteissa huonompi ?
Bossin säädin on hyväksi havaittu muidenkin merkkisten autojen kanssa...KALLIS KYLLÄKIN ON !!!!!!!