Syyläri

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
qibo
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2004 17:45

Syyläri

Viesti Kirjoittaja qibo »

Täällä jo ilmaistiinkin että turbon syyläri olisi parempi myös vapaasti hengittävään, onkohan hinnoista ja paikalleenmenosta kokemusta?
Tai mitkä mahtaa olla motonetin ja saabin syyläreitten suurimmat erot?
Vai kukaan kenties survonut jonkun muun merkin syylärin ysisataseen?

nimim. syyläri vaihtoon
900i -86
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Blackstone lukee orkkiksessa ja on nykyisin alumiininen
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Siis onko turbon ja vaparin syyläreissä oikein merkittävääkin eroa? Nimittäin tuossa kun purin -87 t8:sta osia keulilta (eli myös syylärin) niin ei ainakaan silmämääräisesti vilkaistessa mitään valtavaa eroa ollut verrattuna omaan -89 c-malliin :roll:
9-3SC 2.0t Aut. -08
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Saabi liikkeessä puhuuvat jotta laittaaavat yhtä ja samaa syyläriä siellä keulille koneesta riippumati
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
kms
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Loka 27, 2003 18:23
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja kms »

Ite laitoin 900 Turbooni Motonetin "Ei Turbo" syylärin, kun en löytänyt mitään teknsistä eroa jäähdytysrivoituksessa. Ainoa ero oli ylemmät värinäkumikiinnikkeet jotka ei sopinut heittämällä, mutta tein uudet sopivasta kumiputkestä pätkimällä.
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

Minä myös aikoinaan laitoin turbo ysisatkuuni 900i:stä peräisin olevan syylärin ku en löytänyt turbo-mallista hajottamoilta. En huomannut toiminnassa mitään poikkeavaa. Myös ulkonäöllisesti muistuttivat hyvin pitkälti toisiaan.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Rivimäärä kennossa??? Siis vaakasuuntaiset, kaksi vai kolme??? Se voi olla ratkaisu, eli turboissa on kolmerivinen jäähdyttäjä ja sitä myötä korkeampi jäähdytysteho.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Turbon syyläri on kolmirivinen ja ruiskun kaksirivinen. Itse asensin 8-tappiseen turboon ruiskun syylärin ja hyvin toimi jäähdytys normaaliajossa. Tietysti jos radalla pärrää ja muutenkin kaasu pohjassa, niin sitten voi tulla ongelmia, mutta vapariin ei varmasti tarvitse turbon syyläriä. Aerossa on tuliterä turbon syyläri ja näyttää olevan muovipäätyinen, kun T8:n alkuperäinen oli messinkipäätyinen...

Eski & Aero
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Eski kirjoitti:Turbon syyläri on kolmirivinen ja ruiskun kaksirivinen.
Eski & Aero
onkos kaasari malleissa yksirivinen ? (omassani ainakin oli) 900c-89
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kun ottaa huomioon syylärin iän myötä huononevan tehon, niin en pitäisi yhtään huonona vaihtoehtona laittaa turbon syyläriä vapariinkin. Jostain syystähän näistä saabeista palaa niitä kannentiivisteitä silloin tällöin. Heikkotehoinen syyläri ei ainakaan edesauta ylikuumumisen torjumisessa. Etenkin, jos autolla vedetään raskasta perävaunua, kannattaa jäähdytys olla kunnossa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin