Satkun etutuennasta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Satkun etutuennasta

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mistähän kannattaisi lähteä etsimään väljyyttä, kun OG900 muuttaa suuntaa melko terävästi kun kaasun nostaa vaihteenvaihdon ajaksi? Ilmiö tulee esille vain kovemmissa kiihdytyksissä, huomasin sen kun sain turbon ahtamaan kunnolla :D
Auto on juuri katsastettu, eikä siellä löytynyt mitään väljää, vaikka esim. pallonivelet testattiin tukivarret pönkittämällä.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mitä olen vähän eturenkaita potkinut ja väännellyt, niin tukivarren puslissa ei havaittu mitään klappia, mutta taitaa voimat ajon aikana olla vähän eri luokkaa kuitenkin? Mitkähän helat sieltä tyypillisesti alkavat ekana pettää?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onko hammastangon sisemmät nivelet kunnossa? Ne eivät välttämättä paljastu katsastuksessa, koska auton keulaa nostetaan ja raidetanko kääntyy hieman alaspäin hävittäen välyksen nivelestä. Pyydä kaveri pitämään ratista kiinni ja kääntele renkaasta auton ollessa maassa. Voi olla myöskin mahdollista, että etupyörissä ei ole aurauskulma kohdillaan. Sopivan välyksen kanssa se voi tehdä juuri tuollaista outoa käytöstä.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Millainen on takapään puslien kunto?
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jaaha, auto on vaihtunut mutta oireet ovat tässä "uudessa" entistä voimakkaammat. Sama juttu, että auto on hiljan leimattu mutta kaasutuksen ja rullauksen välillä suunta vaihtuu aika reilusti. Onko kellään mielessä uusia tarkastuskohteita kun ei noissa sisäpään nivelissä mitään ihan kummia tuntunut olevan?
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

Hessu kirjoitti:Jaaha, auto on vaihtunut mutta oireet ovat tässä "uudessa" entistä voimakkaammat. Sama juttu, että auto on hiljan leimattu mutta kaasutuksen ja rullauksen välillä suunta vaihtuu aika reilusti. Onko kellään mielessä uusia tarkastuskohteita kun ei noissa sisäpään nivelissä mitään ihan kummia tuntunut olevan?

Mulla oli satkussa kerran sama onkkelma. Esim. ohituksen jälkeen, kun
löysäsi kaasun, auto kaarsi oikealle. Syyksi selvisi väljä oikean ylätukivarren hela.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Kaiffarilla oli kerran kuiva toisen puolen sisävetari, ei rasvan tippaakaan nivelessä, oli nääs tehtaalla unohtunut, puolsi pirusti sille puolelle. Meni takuuseen ja oli muuten saab. Oisko löbro unohtanut saksassa :lol: :lol: Tais päivä loppua tehtaanasentajalla just silloin :lol: :lol: Kyllähän ne taijetaan sisäpäät saabilla rasvata. Sattuuhan sitä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Pyörän kulmat... nivelet edessä ja takana. :wink:
Vastaa Viestiin