Kaasupoljin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Kaasupoljin

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Tuossa isäukon kanssa harrastimme hieman "valtuuttamatonta Saab-huoltoa" :wink: ...Sellaista asiaa tässä kysymään, kun autossani on kaasupoljin oudon jäykkä, eli sitä painaa joko liikaa tai sitten liian vähän...eli auto joko sammuu tai nytkähtää rumasti liikkeelle...toki sen ymmärtää, kun tietää, millaiset voimat sielä polkimen vastaanottavassa päässä jylläävät, mutta kuitenkin...

Tarkastelimme kaasuläpän kyljessä sijaitsevaa jousta, joka pitää läpän kiinni, kun kaasua ei paina. Kyseinen jousi taitaa olla jo 360 t ajetussa autossa hieman huono ja rähjääntynyt, mutta emme sitä oikein irtikään saaneet...

Mitenkä kyseisen jousen saa mahd. irroitettua/huollettua/vaihdettua ja onko siitä mitään hyötyä, vaiko kuuluuko vaan taudinkuvaan?
...Kaverilla oli mitsussa sama tilanne, mutta se johtui vaan siitä, että ukko meni vaihtamaan kaasuvaijerin tarvikeosaan :roll:


Ja sitten on vielä se auton huono käynnistyvyys; Jauhaa mielestäni ihmeen pitkään, ennenkuin suostuu käynnistymään, joskus sillointällöin kuuluu vain pihahdus ja otetaan uusiksi (Asconassa totuin tähän) Käynnistyttyään käy kyllä kaikilla, eikä siinä sitten enää mitään onkelmia olekkaan. Uuden akun hommasin viime viikolla, joten siitä ei ole kysymys. Onko tässä nyt vielä jotain kikkoja, vai pitääkö ruveta itsessään starttia tutkimaan?
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Vaihda vaijeri ja rasvaa polkimenpään nivelkohta. Todennäkösin syy on näissä. ja tarkasta polkimenpään josi samalla.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin