99 Combi Coupén tavaratilan valo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Pitäisikö Combin tavaratilan valon syttyä, kun takaluukun avaa? Autossani valo palaa vain nappulasta kytkemällä, enkä ole löytänyt mistään kytkintä, joka sytyttäisi valon luukkua avatessa.

En muista kyselinkö seuraavaa jossain muussa viestiketjussa vai onko asiaa pohdittu vain YV:inä. Eli Combi Coupéssani on paikka takalasin huurteenpoiston vipukytkimelle keskikonsolissa, tuuletuskytkimen vierellä. Huurteenpoiston vipua ei kuitenkaan ole ja taakse menevät ilmakanavat on tulpattu. Tulppaus näyttää tehdastekoiselle, mutta onhan sinne näin vanhassa autossa toki voitu vaihtaa uudempi osa tilalle. Eli osaisiko joku sanoa, kuuluuko vuoden -76 99 Combi Coupéssa olla takalasin huurteenpoisto? Jos ei, niin onko silloin tuo keskikonsolin vipukytkimen aukko jotenkin peitetty, tai pitäisikö autossani olla peräti toisenlainen keskikonsoli, jossa tuota huurtenpoiston kytkimen aukkoa ei ole lainkaan?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
uneturbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: La Marras 11, 2006 18:54
Paikkakunta: savo

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja uneturbo »

Itselläni on -77 99 GLi, jossa valo syttyy kun luukku avataan ,katkaisijan sijaintia
en ole tutkinut. Myös nuo takalasin huurteenpoistojutut ovat omassanikin kuvailemallasi tavalla. Ja säätövivun paikka tyhjä,ei peitetty.
96 2T 64/65,V4 -71ja-75 ,99 GLIa -77,,900 T16 -82/84 , ,9000:CD TA-89,3,0 V6 CSE -95,Griffin 3,0 V6-96,2,3 TA CS-97,9-5 Griffin V6 -00. #585# 37v. Saabilla ajelua.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Katkaisijanappi on ainakin tuossa omassa -78:ssa siinä kynnyksessä olevassa aukossa, johon luukun vastakappale menee sisään. Omassani ongelma on päinvastainen, valo ei sammut, vaikka luukun laittaa kiinni. Käytännössä valo pitääkin sammuttaa käsin. En ole syventynyt asiaan enemmälti, kuin että säätö on vissiinkin vähän pielessä, koska siellä aukossa olevaa kytkintä/nappia voi operoida ruuvimeisselillä.

Jos takalasissa on nuo lämmittimen vastuslangat, niin silloin se ilmaputkistolla toteutettu takalasinlämmitys ei tosiaankaan enää ole kuulunut varustukseen. Onko combissa koskaan ollutkaan putkistolla toteutettua takalasinlämmitintä?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kiitokset vastauksista!
Ostin vastikää nipun Ysiysin esitteitä ja vielä vuoden -80 autoissa (sedaneissa) on se hattuhyllyn palkki, jonka sisällä takalasin tuuletussuulakkeet on. Muistaakseni takalasin ilmanvaihdosta oli noissa esitteissä mainintakin. Ja olen myös kuullut, että ekoissa Combi Coupéissakin olisi ollut tuuletussuulakkeet jossain takasivulasien verhoilujen takana. Autoni käyttöopaassa ei myöskään ole mitään poikkeamaa mainittu Combi-mallien kohdalla, kun ohjeistetaan takalasin huurtenpiston käyttöä. Ja olihan -76 malleissa jo vastuksetkin takalasissa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

Minun mielestäni -76:ssa (sedan) on takalasille nuo puhallusaukot mutta siinä ei ole takalasinlämmitintä ja -77:ssa on nuo molemmat ja -78:sta ylöspäin ei enään olut noita neljää aukkoa tuolla takapenkin selkänojassa vaan ainoastaan tuo sähkövastus takalasissa. :roll:
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

Valon kytkin on tosiaan siellä lukon vastakappaleen keskellä.

Ja 76-77 sedaneissa oli puhallus takalasille takahyllyn etureunan palkin sisältä. Combissa ei ole koskaan ollut puhallusta takalasille.

Vahvistaa,
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Itsellä museorekisteröity 76 combi coupe, joka on otettu käyttöön marraskuussa 75 ja tästä löytyy nuo ilmaputket taakse ilman tulppauksia sekä säädin istuinten välistä. Kaikkiin 76 vuosimallin 99 tuli muuten takalasinlämmitys vakiovarusteeksi. Omani on ollut vain yhdellä omistajalla ennen minua, enkä usko että tämä herrasmies olisi itse ropannut näitä lämmitysputkia, kun huollotkin on teetänyt aina merkkihuollossa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Itsellä museorekisteröity 76 combi coupe, joka on otettu käyttöön marraskuussa 75 ja tästä löytyy nuo ilmaputket taakse ilman tulppauksia sekä säädin istuinten välistä. Kaikkiin 76 vuosimallin 99 tuli muuten takalasinlämmitys vakiovarusteeksi. Omani on ollut vain yhdellä omistajalla ennen minua, enkä usko että tämä herrasmies olisi itse ropannut näitä lämmitysputkia, kun huollotkin on teetänyt aina merkkihuollossa.
Tämä oikeastaan vahvistaa kaikki arveluni. Uskoisin, että alkupään vm -76 autoissa on nimenomaan näin, kuin yllä on kerrottu. Oma Combini on loppupään tuotantoa (Suomessa tehtiin vuonna -76 n. 18000 Ysiysiä, autoni numero n.14500) ja siinä ilmeisesti on jo tehtaalla tulpattu nuo taakse menevät putket. Autossani on myös säädettävä hattuhylly, joka ilmeisesti tuli vasta vuosimalliin -77. Autoni on myös erittäin lähellä alkuperäistä asuaan ja huollettu merkkiliikkeessä sekä ollut yhdellä omistajalla käytännössä koko ikänsä (ennen minua).
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Tutkailin omani valmistusnumeroa ja loppu on 002760 ja rekisteröintipäivä 12.11.75 eli juuri näin, muutoksia tehtiin vuosimallin sisällä ja onko loppupään vai alkupään tuotantoa niin eroja voi löytyä paljonkin. Itsellä on tuo kiinteä hattuhylly, eikä ole kovin kätevä käytössä, onneksi aika vähän tarvii enään museoautossa noita harmitella, kilometrejäkin vain 121000 kaikkiaan, eikä tule paljonkaan enään lisää vuodessa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

joukolainen kirjoitti:Itsellä museorekisteröity 76 combi coupe, joka on otettu käyttöön marraskuussa 75 ja tästä löytyy nuo ilmaputket taakse ilman tulppauksia sekä säädin istuinten välistä. Kaikkiin 76 vuosimallin 99 tuli muuten takalasinlämmitys vakiovarusteeksi. Omani on ollut vain yhdellä omistajalla ennen minua, enkä usko että tämä herrasmies olisi itse ropannut näitä lämmitysputkia, kun huollotkin on teetänyt aina merkkihuollossa.
Siis, onko tuossa sinun -76:ssa myös lisäksi sähköinen takalasinlämmitin? Vai oliko niin että -77:aan tuli vakioksi tuo sähkölämmitin takalasiin niin kuin itse muistelen asian olleen? Eikö vuosimalli vaihdu aina syksyllä, kuulemma Saabissa Elokuussa tehdyt autot ovat jo seuraavan vuoden mallia? :roll:
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kyllä mielestäni lasin lämppäri tuli jo vuosimalliin -76. Minun ja Joukolaisen autot ovat molemmat vuosimallia -76 (vm -76 siis oli valmistuksessa elokuusta -75 heinäkuuhun -76). Joukolaisen auto on tehty mallivuoden alkupuolella ja minun taas loppupuolella. Eli vaikka autot ovatkin samaa mallivuotta, on niissä silti eroja, riippuen missä vaiheessa tuotantokautta auto on valmistettu. Eli Joukolaisen autossa oli jo takalasin lämppäri, kuten vm -76 autossa kuuluukin, mutta jäänteenä vuosimallista -75 myös lasin huurteenpoistosuulakkeet. Omassani taas noita suulakkeita ei enää ole, vaan pelkkä lasin lämppäri. Sen sijaan autossani on esim. säädettävä hattuhylly ja takaluukun tartuntakahva sisäpuolella, vaikka "virallisesti" molemmat varusteet tulivat vasta vuosimalliin -77. Olen kuullut muistakin vastaavista tapauksista tupliksissa, joten ei tämä sinänsä niin kovin poikkeavaa ole.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

Lahti411 kirjoitti:Kyllä mielestäni lasin lämppäri tuli jo vuosimalliin -76. Minun ja Joukolaisen autot ovat molemmat vuosimallia -76 (vm -76 siis oli valmistuksessa elokuusta -75 heinäkuuhun -76). Joukolaisen auto on tehty mallivuoden alkupuolella ja minun taas loppupuolella. Eli vaikka autot ovatkin samaa mallivuotta, on niissä silti eroja, riippuen missä vaiheessa tuotantokautta auto on valmistettu. Eli Joukolaisen autossa oli jo takalasin lämppäri, kuten vm -76 autossa kuuluukin, mutta jäänteenä vuosimallista -75 myös lasin huurteenpoistosuulakkeet. Omassani taas noita suulakkeita ei enää ole, vaan pelkkä lasin lämppäri. Sen sijaan autossani on esim. säädettävä hattuhylly ja takaluukun tartuntakahva sisäpuolella, vaikka "virallisesti" molemmat varusteet tulivat vasta vuosimalliin -77. Olen kuullut muistakin vastaavista tapauksista tupliksissa, joten ei tämä sinänsä niin kovin poikkeavaa ole.
No niin, tulipa selvyys tuohonkin asiaan. Itselläni oli aikoinaan -75 99 (2d sedan) jossa oli nuo suulakkeet takalasiin mutta ei siis sähkölämmitintä mutta seuraava autoni oli -77 (2d sedan, jossa jostakin ihmeen syystä oli GLE:n penkit ja EMS vanteet?) ja siinä oli taas molemmat sekä suulakkeet että sähkölämmitin takalasille. Samaan aikaan oli kaverillani -78 99 (2d sedan) jossa ei enään ollut noita takalasin suulakkeita vaan ainoastaan sähkövastus.
No, kuten todettua Saabeissa oli noihin aikoihin paljon pieniä variaatioita mallivuodenkin sisällä joten ei tuo mikään kummallisuus kuitenkaan siis ole. :roll:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Lahti411 kirjoitti:Omassani taas noita suulakkeita ei enää ole, vaan pelkkä lasin lämppäri. Sen sijaan autossani on esim. säädettävä hattuhylly ja takaluukun tartuntakahva sisäpuolella, vaikka "virallisesti" molemmat varusteet tulivat vasta vuosimalliin -77. Olen kuullut muistakin vastaavista tapauksista tupliksissa, joten ei tämä sinänsä niin kovin poikkeavaa ole.
Mikä ihme on säädettävä hattuhylly?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: 99 Combi Coupén tavaratilan valo

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Mikä ihme on säädettävä hattuhylly?
Arvelinkin, että "termi" voi aiheuttaa ihmetystä... Eli tuo vm. -77 virallisesti tullut hattuhylly on se minkä voi nostaa auki ja jättää pidikkeisiinsä auki-asentoon. Kyseisen hyllynhän voi myös nostaa ja liu'uttaa vinosti alas, jolloin tavaratila kasvaa hieman. Vanhemmissa hattuhyllyä piti pidellä käsin auki, eikä siinä ollut noita muita asentomahdollisuuksia.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Vastaa Viestiin