Uusi saabisti

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Lökis
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Tammi 01, 2010 22:38

Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja Lökis »

Hyvää myöhäisiltaa

Niin siinä kävi, että minusta tuli 900i 16V automatin omistaja. Ajettu n. 237 tonnia. Eli hyviä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kaveri jolta auton ostin korjaa työkseen autoja ja olen tuntenut hänet 4v asti, eli saastaa ei myy. Kaveruutta on piisannut 41 vuotta.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja Naxu »

Sinne meni 41v...

No ei sentään. Täytyy olla hyvä ystävä, kun noin hyvän auton myy.
Koneessa pitää olla öljyä, ja tankissa bensaa. Tuntuu ettei tekniikkaa saa millään hajalle, kori repsahtaa ensin.

Täivas ei putoa, mutta katto aika yleisesti. Ainakin sisäverhoilu.

Ehkä jollain muulla on kertoa heikkoja kohtia.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
keskikonsoli
"Aero"
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 15:04

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja keskikonsoli »

No, jäähdytinhän noissa vanhemmissa käytetyissä Saabeissa on yksi sellainen joka voi olla jo heikommassa kunnossa, eli ihan silmällä katsoo sieltä konehuoneen puolelta että onko niitä "nipsu" rivejä paljonkin tippunut pois sieltä jäähdyttimestä ja jos on niin kesällä saattaa sitten kone käydä liian lämpöisenä, eli siihen mennessä kannattaa hommata ehjämpi tilalle. :roll:
jara
"Viggen"
Viestit: 651
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 14:37

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja jara »

Kyllä saapin kanssa saa harrastella, joskus liikaakin :cry:
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

jos autoa kerran pidetty hyvin, niin noi kilometrit ei pitäis olla satkulle mikään probleema. Mulla toi 2,1 ollut reilut 10 vuotta ja kaikenkaikkiaan huolettomia kilometerjä. Tuosta 900 automaatista en tiedä, mutta muuten varmasti hyvä peli.

Yleisin syy, miksi voi jäädä tielle, lienee bensapumppu.. Mutta senkinhän saa koputtelemalla herätettyä.

Onnea auton hankinnasta ja tervetuloa Saabistien joukkoon mukaan! :)
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Lanius
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 18:10
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja Lanius »

CMX - Ruoste.

Laita ruosteet aisoihin, parempi silloin kun sitä on vähän, kuin silloin kun on pakko alkaa niitä korjailemaan.
S. Niittumaa

99 T8
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eikös vanhat OGsatkut ole yli 1 000 000 km:n autoja? :D

Itselläni oli myös mukava ostaa tuon 2.1i:n entiseltä omistajalta, joka oli asiantunteva saabisti. Helpotti asiaa kummasti, kun en ymmärrä tästä autosta kovin paljoa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
rainer
"Tuplakaasari"
Viestit: 52
Liittynyt: To Loka 01, 2009 13:27

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja rainer »

Ostin syyskuussa -92 automaatin, 2,1L 16v . Mittarissa nyt 183thkm, josta 5thkm itse.

Olen todella tyytyväinen autooni. Harmittaa vaan, kun tämä on nyt käyttöautona, pitäisi näin hyvä jo melkein taltioida.

hYVÄ PIRSSI, ostan toisen kun sopiva sattuu kohdalle. Voisi olla manuaalikin, veisi vähemmän polttoainetta. Tällä olen päässyt 9-10L lukemiin.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja juhokare »

rainer kirjoitti:Ostin syyskuussa -92 automaatin, 2,1L 16v . Mittarissa nyt 183thkm, josta 5thkm itse.

Olen todella tyytyväinen autooni. Harmittaa vaan, kun tämä on nyt käyttöautona, pitäisi näin hyvä jo melkein taltioida.

hYVÄ PIRSSI, ostan toisen kun sopiva sattuu kohdalle. Voisi olla manuaalikin, veisi vähemmän polttoainetta. Tällä olen päässyt 9-10L lukemiin.
Onko tuo keskikulutus? Minulla aivan samaa luokkaa kk, maatieajossa jotain 7.5 ja kaupunki ajossa yli 10.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Samoin täällä menee T16 seka-ajossa kympin pintaan ja laskin huvikseen nyt pakkasilla lyhyttä kaupunkiajoa pelkästään 12 litraa oli mennyt.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi saabisti

Viesti Kirjoittaja lucaf »

keskikonsoli kirjoitti:No, jäähdytinhän noissa vanhemmissa käytetyissä Saabeissa on yksi sellainen joka voi olla jo heikommassa kunnossa, eli ihan silmällä katsoo sieltä konehuoneen puolelta että onko niitä "nipsu" rivejä paljonkin tippunut pois sieltä jäähdyttimestä ja jos on niin kesällä saattaa sitten kone käydä liian lämpöisenä, eli siihen mennessä kannattaa hommata ehjämpi tilalle. :roll:
Minulla on ainakin vm -91 satkussa alumiinijäähdytin, vai mitä materiaalia se on, kuitenkin jotain mikä ei ruostu eikä ikäänkuin vanhene lainkaan. Onko se vakiovarusteena tuon ikäisissä, vaiko jälkiasennettu spesiaaliosa?
Lökis kirjoitti:tonnia. Eli hyviä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Ruostesuojaus ja säännöllinen huolto (nesteiden vaihto yms.) niin eikös se ole siinä.

Bensapumput noista kai sippaa suurempia varoittamatta (olikos se vaihtoväli 200-250tkm?), ja takapään tuentojen puslat jos pääsee vanhenemaan niin ajettavuus alkaa liukkaalla kelillä kärsimään huomattavasti.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin