Uusi saabisti
Uusi saabisti
Hyvää myöhäisiltaa
Niin siinä kävi, että minusta tuli 900i 16V automatin omistaja. Ajettu n. 237 tonnia. Eli hyviä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kaveri jolta auton ostin korjaa työkseen autoja ja olen tuntenut hänet 4v asti, eli saastaa ei myy. Kaveruutta on piisannut 41 vuotta.
Niin siinä kävi, että minusta tuli 900i 16V automatin omistaja. Ajettu n. 237 tonnia. Eli hyviä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Kaveri jolta auton ostin korjaa työkseen autoja ja olen tuntenut hänet 4v asti, eli saastaa ei myy. Kaveruutta on piisannut 41 vuotta.
Re: Uusi saabisti
Sinne meni 41v...
No ei sentään. Täytyy olla hyvä ystävä, kun noin hyvän auton myy.
Koneessa pitää olla öljyä, ja tankissa bensaa. Tuntuu ettei tekniikkaa saa millään hajalle, kori repsahtaa ensin.
Täivas ei putoa, mutta katto aika yleisesti. Ainakin sisäverhoilu.
Ehkä jollain muulla on kertoa heikkoja kohtia.
No ei sentään. Täytyy olla hyvä ystävä, kun noin hyvän auton myy.
Koneessa pitää olla öljyä, ja tankissa bensaa. Tuntuu ettei tekniikkaa saa millään hajalle, kori repsahtaa ensin.
Täivas ei putoa, mutta katto aika yleisesti. Ainakin sisäverhoilu.
Ehkä jollain muulla on kertoa heikkoja kohtia.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Aero"
No, jäähdytinhän noissa vanhemmissa käytetyissä Saabeissa on yksi sellainen joka voi olla jo heikommassa kunnossa, eli ihan silmällä katsoo sieltä konehuoneen puolelta että onko niitä "nipsu" rivejä paljonkin tippunut pois sieltä jäähdyttimestä ja jos on niin kesällä saattaa sitten kone käydä liian lämpöisenä, eli siihen mennessä kannattaa hommata ehjämpi tilalle. 

Kyllä saapin kanssa saa harrastella, joskus liikaakin 

jos autoa kerran pidetty hyvin, niin noi kilometrit ei pitäis olla satkulle mikään probleema. Mulla toi 2,1 ollut reilut 10 vuotta ja kaikenkaikkiaan huolettomia kilometerjä. Tuosta 900 automaatista en tiedä, mutta muuten varmasti hyvä peli.
Yleisin syy, miksi voi jäädä tielle, lienee bensapumppu.. Mutta senkinhän saa koputtelemalla herätettyä.
Onnea auton hankinnasta ja tervetuloa Saabistien joukkoon mukaan!
Yleisin syy, miksi voi jäädä tielle, lienee bensapumppu.. Mutta senkinhän saa koputtelemalla herätettyä.
Onnea auton hankinnasta ja tervetuloa Saabistien joukkoon mukaan!

-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
CMX - Ruoste.
Laita ruosteet aisoihin, parempi silloin kun sitä on vähän, kuin silloin kun on pakko alkaa niitä korjailemaan.
Laita ruosteet aisoihin, parempi silloin kun sitä on vähän, kuin silloin kun on pakko alkaa niitä korjailemaan.
S. Niittumaa
99 T8
99 T8
Eikös vanhat OGsatkut ole yli 1 000 000 km:n autoja?
Itselläni oli myös mukava ostaa tuon 2.1i:n entiseltä omistajalta, joka oli asiantunteva saabisti. Helpotti asiaa kummasti, kun en ymmärrä tästä autosta kovin paljoa.

Itselläni oli myös mukava ostaa tuon 2.1i:n entiseltä omistajalta, joka oli asiantunteva saabisti. Helpotti asiaa kummasti, kun en ymmärrä tästä autosta kovin paljoa.
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Ostin syyskuussa -92 automaatin, 2,1L 16v . Mittarissa nyt 183thkm, josta 5thkm itse.
Olen todella tyytyväinen autooni. Harmittaa vaan, kun tämä on nyt käyttöautona, pitäisi näin hyvä jo melkein taltioida.
hYVÄ PIRSSI, ostan toisen kun sopiva sattuu kohdalle. Voisi olla manuaalikin, veisi vähemmän polttoainetta. Tällä olen päässyt 9-10L lukemiin.
Olen todella tyytyväinen autooni. Harmittaa vaan, kun tämä on nyt käyttöautona, pitäisi näin hyvä jo melkein taltioida.
hYVÄ PIRSSI, ostan toisen kun sopiva sattuu kohdalle. Voisi olla manuaalikin, veisi vähemmän polttoainetta. Tällä olen päässyt 9-10L lukemiin.
Onko tuo keskikulutus? Minulla aivan samaa luokkaa kk, maatieajossa jotain 7.5 ja kaupunki ajossa yli 10.rainer kirjoitti:Ostin syyskuussa -92 automaatin, 2,1L 16v . Mittarissa nyt 183thkm, josta 5thkm itse.
-
- "Viggen"
Samoin täällä menee T16 seka-ajossa kympin pintaan ja laskin huvikseen nyt pakkasilla lyhyttä kaupunkiajoa pelkästään 12 litraa oli mennyt.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Minulla on ainakin vm -91 satkussa alumiinijäähdytin, vai mitä materiaalia se on, kuitenkin jotain mikä ei ruostu eikä ikäänkuin vanhene lainkaan. Onko se vakiovarusteena tuon ikäisissä, vaiko jälkiasennettu spesiaaliosa?keskikonsoli kirjoitti:No, jäähdytinhän noissa vanhemmissa käytetyissä Saabeissa on yksi sellainen joka voi olla jo heikommassa kunnossa, eli ihan silmällä katsoo sieltä konehuoneen puolelta että onko niitä "nipsu" rivejä paljonkin tippunut pois sieltä jäähdyttimestä ja jos on niin kesällä saattaa sitten kone käydä liian lämpöisenä, eli siihen mennessä kannattaa hommata ehjämpi tilalle.
Ruostesuojaus ja säännöllinen huolto (nesteiden vaihto yms.) niin eikös se ole siinä.Lökis kirjoitti:tonnia. Eli hyviä vinkkejä mihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Bensapumput noista kai sippaa suurempia varoittamatta (olikos se vaihtoväli 200-250tkm?), ja takapään tuentojen puslat jos pääsee vanhenemaan niin ajettavuus alkaa liukkaalla kelillä kärsimään huomattavasti.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)