APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eli mulla olisi suunnitelmissa ahtaa saab 90. eli pitääkö mun vaihtaa kaasari turbokaasariksi?? ja käykö 900 t8 saabin jarrut sitten saab 90 ja levyt? Eli mitäs mun pitää ottaa huomioon???
Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tolla tietotaidolla kannattaa miettiä muutaman kerran ennenkuin alkaa tekemään mitään.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mikä on turbokaasari?
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dellorton DHLA sarjalaiset kaasarit muuoksella käy turbo käytöön.
DHLA paineistussarja jolla voidaan muuttaa tavalliset DHLA:t turbon painepuolelle sopiviksi. Sarja sisältää mm kumikärkiset neulaventtiilit ja kaiken mikä kuvassa näkyy. Paineistettu Dellorto selviytyy hyvin noin 1 bar ahtopaineista. Sarjan hinta kahdelle kaasuttimelle 140 euroa. Yhdelle kaasuttimelle 75 euroa.
http://www.freetechnics.fi/delldhla.htm
DHLA paineistussarja jolla voidaan muuttaa tavalliset DHLA:t turbon painepuolelle sopiviksi. Sarja sisältää mm kumikärkiset neulaventtiilit ja kaiken mikä kuvassa näkyy. Paineistettu Dellorto selviytyy hyvin noin 1 bar ahtopaineista. Sarjan hinta kahdelle kaasuttimelle 140 euroa. Yhdelle kaasuttimelle 75 euroa.
http://www.freetechnics.fi/delldhla.htm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laita vaan t8:n jarrut, mutta katso ettei ne ole ainakaan kovin paljon huonompikuntoiset mitä 90:si nyt paikallaan olevat, sillä muutoinhan jarrut ovat identtiset.
Ahtomittarin tarviit ihan ehdottomasti, mieluiten kaksi. Tietysti "turbo" merkkejä pitää liimata perälaita ja kyljet täyteen, sillä mistäs muuten kukaan näkisi, että olet tehnyt ysikyNpistä turporaaserin. Vapaavirtaussuodatin on ihan ehdoton jo vakiomoottorillekin, tulee ainaki kakskytä heppaa lisää. Muista myös liimata suttarin mukana tulleet tyning tarrat auton kylkeen.
Kaasarin vaimenninöljyksi ei varmaan enää käy mineraali ATF:fä, eli laita sinne jotain synteettistä jonka nimessä on mieluusti sanat "racing" tai ainakin kirjainyhdistelmä "GTI" tms., ettei vaan tule tehonalenemaa liian jäykistä kaasariöljyistä.
Välijäähdytintä ei kannata laittaa, ellei se sitten tule siihen puskurin eteen niin että kaikki varmasti sen näkee.
Kaikki pissapojan letkut kannattaa vaihtaa johonkin nätinväriseen silikoniletkuun.
Noilla nyt pääsee varmaan alkuun, katotaan vaikka sitte lisää ku projekti etenee?
Ahtomittarin tarviit ihan ehdottomasti, mieluiten kaksi. Tietysti "turbo" merkkejä pitää liimata perälaita ja kyljet täyteen, sillä mistäs muuten kukaan näkisi, että olet tehnyt ysikyNpistä turporaaserin. Vapaavirtaussuodatin on ihan ehdoton jo vakiomoottorillekin, tulee ainaki kakskytä heppaa lisää. Muista myös liimata suttarin mukana tulleet tyning tarrat auton kylkeen.
Kaasarin vaimenninöljyksi ei varmaan enää käy mineraali ATF:fä, eli laita sinne jotain synteettistä jonka nimessä on mieluusti sanat "racing" tai ainakin kirjainyhdistelmä "GTI" tms., ettei vaan tule tehonalenemaa liian jäykistä kaasariöljyistä.
Välijäähdytintä ei kannata laittaa, ellei se sitten tule siihen puskurin eteen niin että kaikki varmasti sen näkee.
Kaikki pissapojan letkut kannattaa vaihtaa johonkin nätinväriseen silikoniletkuun.
Noilla nyt pääsee varmaan alkuun, katotaan vaikka sitte lisää ku projekti etenee?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Valmiita on myytävänä kohtuu hintaan, miksi et semmoista? Virität sitten sitä mielinmäärin.
Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Apua tässä projektissa varmasti tarvitaan Haaveita meillä on kaikilla ja
eiköhän innokasta nuorta poikaa auta eniten tämä viimeisin kommentti:
"osta valmis turbo-auto ja virität sitten sitä mielin määrin"
Sillä säästyt muutoskatsastuksilta ja pääset heti ahtopaineiden makuun.
Ropaamista ja säätämistä vanhassa turbo-saappaassa löytyy ihan yllin kyllin
vaikka ostasit ns. valmiin pelin. Halpojahan nämä käyttökuntoiset autot ovat.
Tonnilla saa jo vaikka mitä. Touhutonni palaa helposti kun ostat pelkän ahtimen,
hukkaportin, pakosarjan ja paineistetut kaasuttimet. (= ns.turbokaasarit)
Onnea unelmien toteuttamiseen!
eiköhän innokasta nuorta poikaa auta eniten tämä viimeisin kommentti:
"osta valmis turbo-auto ja virität sitten sitä mielin määrin"
Sillä säästyt muutoskatsastuksilta ja pääset heti ahtopaineiden makuun.
Ropaamista ja säätämistä vanhassa turbo-saappaassa löytyy ihan yllin kyllin
vaikka ostasit ns. valmiin pelin. Halpojahan nämä käyttökuntoiset autot ovat.
Tonnilla saa jo vaikka mitä. Touhutonni palaa helposti kun ostat pelkän ahtimen,
hukkaportin, pakosarjan ja paineistetut kaasuttimet. (= ns.turbokaasarit)
Onnea unelmien toteuttamiseen!
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olisiko tästä apua Kaasutinkoneen turboahtaminen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
90 saappia ei kannata turbottaa ,ei mene katsastuksesta läpi tehot nousee liikaa
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Re: APUA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Aiempaa pykälien pohdintaa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=38970
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00