Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 22:45
- Paikkakunta: Espoo
Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Olipas hieno alkuviikko:
Tiistaina satkuun murtauduttiin todella mystisesti Espoon Ison Omenan parkkihallissa. 20 min kauppareissun aikana oli voro saanut keskuslukituksenkin toimimaan (normaalisti toimii n. 1% ajasta) ovea avatessaan ja väännettyä virtalukkoakin yhden pykälän eteenpäin. Ei silti ollut auto lähtenyt parkista, mutta irtaimistoa katosi pöllityn laukun mukana muutaman satasen edestä.
Samana iltana kävin näyttämässä katsastussedälle, jolta tuli hylsy koska käsijarru ei pitänyt vasemmalta puolelta tarpeeksi, kone oli öljyinen ja vasemman raidetangon päässä oli välystä. Muuten kyllä inssi kehui suuresti auton, varsinkin lähes ruosteettoman korin ja vähäpäästöisen koneen, kuntoa.
No keskiviikkonahan sitten alettiin heti aamusta isän kanssa korjaushommiin, ehdittiin vaihtaa taakse täysin uusi jarrusatula, uusi raidetangon pää ja pestä kone kiiltäväksi. Käsijarrua säätäessä huomasimme, että eihän tuo mokoma vieläkään palaudu kunnolla ja pienen tutkinnan jälkeen totesimme käsijarruvaijerin olevan jumissa. Siinä sitten huomattiin että kuskin penkki pitäisi napata pois paikaltaan, jotta päästäisiin lattiaverhoilun alle vaihtamaan vaijeria.
No eipä löytynyt tarpeeksi isoa torxia laukun pohjalta, joten otin suunnaksi Bilteman. Muutaman sadan metrin ajon jälkeen vastaantuleva putkifirman iso pakettiauto kääntyi risteyksessä vasemmalle, suoraan mun eteen, enkä n. 40-50 km/h vauhdista saanut autoa pysähtymään liukkaassa alamäessä millään...
http://dl.dropbox.com/u/3049152/raketti.jpg
Tiistaina satkuun murtauduttiin todella mystisesti Espoon Ison Omenan parkkihallissa. 20 min kauppareissun aikana oli voro saanut keskuslukituksenkin toimimaan (normaalisti toimii n. 1% ajasta) ovea avatessaan ja väännettyä virtalukkoakin yhden pykälän eteenpäin. Ei silti ollut auto lähtenyt parkista, mutta irtaimistoa katosi pöllityn laukun mukana muutaman satasen edestä.
Samana iltana kävin näyttämässä katsastussedälle, jolta tuli hylsy koska käsijarru ei pitänyt vasemmalta puolelta tarpeeksi, kone oli öljyinen ja vasemman raidetangon päässä oli välystä. Muuten kyllä inssi kehui suuresti auton, varsinkin lähes ruosteettoman korin ja vähäpäästöisen koneen, kuntoa.
No keskiviikkonahan sitten alettiin heti aamusta isän kanssa korjaushommiin, ehdittiin vaihtaa taakse täysin uusi jarrusatula, uusi raidetangon pää ja pestä kone kiiltäväksi. Käsijarrua säätäessä huomasimme, että eihän tuo mokoma vieläkään palaudu kunnolla ja pienen tutkinnan jälkeen totesimme käsijarruvaijerin olevan jumissa. Siinä sitten huomattiin että kuskin penkki pitäisi napata pois paikaltaan, jotta päästäisiin lattiaverhoilun alle vaihtamaan vaijeria.
No eipä löytynyt tarpeeksi isoa torxia laukun pohjalta, joten otin suunnaksi Bilteman. Muutaman sadan metrin ajon jälkeen vastaantuleva putkifirman iso pakettiauto kääntyi risteyksessä vasemmalle, suoraan mun eteen, enkä n. 40-50 km/h vauhdista saanut autoa pysähtymään liukkaassa alamäessä millään...
http://dl.dropbox.com/u/3049152/raketti.jpg
9-5 SE 2.0tA MY00
9000 CS 2.3i MY95 Myyty
900 CombiCoupé 2.1i MY92 RIP
#3639
9000 CS 2.3i MY95 Myyty
900 CombiCoupé 2.1i MY92 RIP
#3639
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Osanottoni ![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Turbo"
- Viestit: 239
- Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Oh S**t. Olipas huono säkä. Mitenkäs se syyllisyyspuoli? Myönsikö pakettiauto syyllisyytensä?
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
ai perhana.. ![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: La Kesä 27, 2009 12:04
- Paikkakunta: enonkoski
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
no on ollu huono säkä. ekaks murto hommat sitte hylsy ja pisteenä iin päälle kolari. henkilövahingoilta lienee säästyttiin.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su Marras 29, 2009 10:17
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Oho
Onpa menny saabbi ruttuun, oliko todella vauhtia noin vähän? itse olen ajanut samanlaisella oglla samasta vauhdista kolarin, ja selvisin vähintäänkin puolet pienemmillä vahingoilla, puskuria ja muuta meni mutta esim konepelti säilyi virheettömänä.
Osanottoni saabisi puolesta
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Onpa menny saabbi ruttuun, oliko todella vauhtia noin vähän? itse olen ajanut samanlaisella oglla samasta vauhdista kolarin, ja selvisin vähintäänkin puolet pienemmillä vahingoilla, puskuria ja muuta meni mutta esim konepelti säilyi virheettömänä.
Osanottoni saabisi puolesta
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 22:45
- Paikkakunta: Espoo
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Juu pakettiauton kuski oli oikein reilu kyllä, myönsi syyllisyytensä ja soitteli vielä illalla peräänkin että olenhan varmasti kunnossa!
Henkilövahingoilta vältyttiin, itellä on kyllä niskat ja selkä vielä ihan jumissa ja lihakset kipeinä, mutta muuten kunnossa ollaan.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vauhtia oli tuon verran, missään nimessä ei yli 50 km/h ollut ennen (tuloksetonta) jarrutusta, kun renkailla oli viimeinen talvi menossa niin niillä ei hirveästi hurjastella uskaltanut. Ruttuun meneminen johtui todennäköisesti siitä, että todella painava paku pysäytti satkun kuin seinään - paku pysyi paikallaan ja selvisi lähes vaurioitta: oikea ajovalo umpioineen meni rikki ja "puskuri" hieman vääntyi ja hyppäsi sijoiltaan.
Henkilövahingoilta vältyttiin, itellä on kyllä niskat ja selkä vielä ihan jumissa ja lihakset kipeinä, mutta muuten kunnossa ollaan.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vauhtia oli tuon verran, missään nimessä ei yli 50 km/h ollut ennen (tuloksetonta) jarrutusta, kun renkailla oli viimeinen talvi menossa niin niillä ei hirveästi hurjastella uskaltanut. Ruttuun meneminen johtui todennäköisesti siitä, että todella painava paku pysäytti satkun kuin seinään - paku pysyi paikallaan ja selvisi lähes vaurioitta: oikea ajovalo umpioineen meni rikki ja "puskuri" hieman vääntyi ja hyppäsi sijoiltaan.
9-5 SE 2.0tA MY00
9000 CS 2.3i MY95 Myyty
900 CombiCoupé 2.1i MY92 RIP
#3639
9000 CS 2.3i MY95 Myyty
900 CombiCoupé 2.1i MY92 RIP
#3639
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Jos olisi se sopivan kokonen torxi löytyny, ei olisi mitään tapahtunu
Laita vaan satku kuntoon. Jos pelti taipuu hyvin käsissä.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Laita vaan satku kuntoon. Jos pelti taipuu hyvin käsissä.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Äläs nyt tuollaista täällä kirjoita, tottahan sitä isokin paku menee niin ruttuun että ainoa käyttökelpoinen osa on takapuskuri ja pakun kuskille pitkä sairaalareissu. Og-satkun kuskilla menee vain kampaus sekaisin ja etupuskurista vain irtoaa jääkokkareet pois törmäyksen voimasta.formaldehyde kirjoitti: Henkilövahingoilta vältyttiin, itellä on kyllä niskat ja selkä vielä ihan jumissa ja lihakset kipeinä, mutta muuten kunnossa ollaan.
...
todella painava paku pysäytti satkun kuin seinään - paku pysyi paikallaan ja selvisi lähes vaurioitta: oikea ajovalo umpioineen meni rikki ja "puskuri" hieman vääntyi ja hyppäsi sijoiltaan.
Suunnilleen tällainen kertomus voisi olla siitä päätellen miten ylivoimainen kolariturvallisuus vanhassa Saabissa on monien foorumin juttujen perusteella!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
On se niin väärin. Oliko minkä verran kilometrjä kertyny matkamittariin?
Edit: Oon minäki pöljä. Allekirjoituksestahan se vissiin löyty![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ja väärää allekirjotusta sitte näköjään katsoin
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Edit: Oon minäki pöljä. Allekirjoituksestahan se vissiin löyty
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ja väärää allekirjotusta sitte näköjään katsoin
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Viimeksi muokannut Uitukki, Pe Tammi 15, 2010 22:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Toi on toiminut just niinkuin pitääkin. Korin etuosa on imenyt energian ja kuski on vieläkin jalkeilla. Aika helposti tuota satkun keulaa saa muotoiltua. Esim: puskurin kiinnityspisteisä saa asemoitua nojaamalla auton keulaa rakennuksen seinään jos vaikka on vaihtamassa puskuria jostain toisesta autosta eikä ihan heti keskity oikeaan kohtaan. Siinä saa käsityksen, että miten helpolla se keula elää ja hyvä niin kolareiden varalta. Eikös tuo ole just sitä kolariturvallisuutta että keula antaa periksi.
Viimeksi muokannut Sami, Pe Tammi 15, 2010 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Citroen C5, OG900t16
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Onneksi oli turvallinen auto alla, niin vältyttiin henkilövahingoilta.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Kaasari"
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 22:45
- Paikkakunta: Espoo
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
Mittariin oli kertynyt vähän reilut 318000 kilometriä ja auton kolaria edeltävän kunnon perusteella sillä oli ajoaikaa vielä monta vuotta edessään :/ Ja kyllähän tossa olis jalat ollu varmaan tiukoilla jos jollain lyhytkeulaisella ranskanihmeellä olis liikenteessä ollut.
Nyt sitten vaan uutta Saabia kattelemaan, ei onneks oo vielä ihan hirveä kiire. Jos sitä jostain sopuhintaisen turbosatkun tai -tonnarin kaivais![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt sitten vaan uutta Saabia kattelemaan, ei onneks oo vielä ihan hirveä kiire. Jos sitä jostain sopuhintaisen turbosatkun tai -tonnarin kaivais
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9-5 SE 2.0tA MY00
9000 CS 2.3i MY95 Myyty
900 CombiCoupé 2.1i MY92 RIP
#3639
9000 CS 2.3i MY95 Myyty
900 CombiCoupé 2.1i MY92 RIP
#3639
Re: Taas on yksi satku vähemmän Suomen teillä
osaanottoni
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02