EXH-merkkivalo??? Mitä varten???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

EXH-merkkivalo??? Mitä varten???

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Veli löysi tuossa projketin aikana OG900:sen bensa/lämpömittarin "sisältä" jonku sortin varoitus/merkkivalon, jossa lukee teksti "EXH" punaisella. Mitä varten tuo valo on olemassa, vai onko se mitään varten siellä mittarissa?

P.S. Koneen vaihtoprojekti etenee hyvin, huomenna nostetaan "Kuularuiskusta" kone pois :P
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

http://www.saabnet.com/tsn/faq/exhlight.html

Lyhyesti suomeksi: lambda-anturin vaihtovälin merkkivalo. Taitaa olla jenkki-erikoisuus tiukempien päästörajoitusten takia jota ei löydy suomalaisista autoista, mittaristoissa on kyllä sille paikka kuten itsekin ihmettelin oman mittaristoprojektin yhteydessä vaan ei lamppua eikä mekanismia joka sen sytyttää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

... ja jonka paikalle on hyvä tehdä esim. nakutusvalo turbo-härveleihin. Huomaamaton viritelmä normaaliajossa ja sen tekijä huomaa sen taatusti tarvittaessa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Kerro tai laita ohjeet miten sen voi muutkin saabistit tehä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

http://www.saabismionsairaus.net/index2.html

Tuolta niitä ohjeita siihen nakutusledin kytkemiseen APC boxiin. Kuten sivuillakin sanotaan, takuuta tietojen oikeellisuudelle ei ole. En ole itsekkään kokeillut.
9-3SC 2.0t Aut. -08
orava
"Turbo"
Viestit: 252
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja orava »

Jostain Saabin korjauseepoksesta luin, että EXH valo varoittaa uusimmissa OG-satkuissa kuumasta katalysaattorista (vain tietyillä markkina-alueilla), vanhoissa se kai on tuo lambdasta huomautteleva.
terv. Joni
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Hämmennetäänpäs soppaa hieman lisää. Tämmöistä löysin kun rupesin itsekkin kiinnostumaan aiheesta:

http://tinyurl.com/6nuwt

Eli kyseessä onkin jonkin sortin huoltovalo. Mallia wanhanaikainen kun kerran resetointikin tehdään manuaalisesti eikä TECH:llä.
Onkohan tuota asennettu vain "tietyillä markkina-alueilla" koska moisesta valosta ei puhuta edes omistajan oppaassa?
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

orava kirjoitti:Jostain Saabin korjauseepoksesta luin, että EXH valo varoittaa uusimmissa OG-satkuissa kuumasta katalysaattorista (vain tietyillä markkina-alueilla), vanhoissa se kai on tuo lambdasta huomautteleva.
terv. Joni
Juuri tällaista kertoi '91 satkun manuska.
BMW 320dA Coupe LCI
Vastaa Viestiin