Vanhoilla tötteröillä ku ajetaan ja rapataan niin mikä on "parhaimmat" ja pahimmat ranetukset mihin olette törmänneet tai syyllistyneet.
Törmännyt seuraaviin varaosa-autoa purkaessa:
- kaikki ruuvi oli pikkuhiljaa vaihtuneet peltikattoruuveihin ym. eli tyylinä ollut jotain korjatessa että purkuvaiheessa kaikk ruuvit mäkeen ja kasatessa katelaan
miljoonalaatikosta jotain sopivia.....
- Kuskinpenkki hitsattu kiinni kiskoihin ja kiskot poikittaispalkkiin joka oli murtunut.....
Syyllistynyt:
-Saumakitin ja paikkamaalin peltejä ehjäävään vaikutukseen myyntifiksauksessa. ( ei saab )
Ranetus
Re: Ranetus
80-luvulla olin asentajana vv-autossa. Sinne tuli sciroco, jossa flekti ei toiminut. Kun konepellin avasi, niin kaikki johdot oli sinisiä. Joku oli ostanut kelan sinistä johtoa, ja vetänyt kaikki johdot sillä. Ilmoitimme että jos se korjataan vv-autossa, niin siihen asennetaan alkuperäinen johtosarja. Autoa ei korjattu...
Itse teen joskus sähköliitoksia, vaikka ei ole liittimiä. Ulkolämpömittarin piuhat on yhä juottamatta, vaikka jouduttiin jatkamaan johtoa.
Itse teen joskus sähköliitoksia, vaikka ei ole liittimiä. Ulkolämpömittarin piuhat on yhä juottamatta, vaikka jouduttiin jatkamaan johtoa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Ranetus
Onhan noita ollut, muista ei tietenkään puoliakaan...
-pesusienillä/t-paidoilla paikattuja reikiä
-kaljatölkillä+rautalangalla korjattu pakoputki
-pultinpätkiä sulakerasiassa
-baijerilaisen jarrurumpu täytetty rasvalla ettei jarrut kahise (vetari irronnut/ei ihan linjassa)
-jossakin ooppelissa lyhyenlivakat takajouset rautalangalla kiinni korissa, muuten olisivat varmaan pudonneet ulosjoustossa
-lukuisia alustamassalla/sikaflexillä pohjaan liimattuja pellinpaloja
-nippusiteillä/rautalangalla kiinnitettyjä jarruosia jarrurummussa (päästi hauskaa räpätystä hiljaa ajaessa)
-kaverin selvitys kondensaattorin kytkennästä: toiseen napaan + ja toiseen + ja - (veikkasi konkan viallisuutta kun ei toiminut)
-parin kaverin jääratamasukasta oli vedetty keula kasaan parilla kuormaliinalla, pyöräntuennat oli retkahtanut eikä vetarit kestänyt muuten paikallaan
-muinoin tuli irroitettua romunkeräyspaikalta eräs ooppelin kone kahden traktorin avustuksella, köydet kiinni koneeseen ja autonraatoon ja vedettiin eri suuntiin (ei oikeastaan ranetus mutta yhtä järkevää)
-velipojan autoilua sata-aakkosella: yksi takarengas oli irronnut ripustuksineen, piikkirenkaat edessä, perämoottorin tankki takapenkillä ja kaveri pumppaili "primeriä" kun meinasi välillä hyytyä
-samainen mies volvolla jääradalla, kaveri kiskoi apukuskin ikkunasta kaasua narulla kun vaijeri katkesi, vaatii hieman harjoittelua
-ke70 rotollan iskareihin laitettu rasvanipat ja ruutattu rasvaa täyteen, loistoalusta
Pitänee lisäillä mikäli muistuu mieleen...
-pesusienillä/t-paidoilla paikattuja reikiä
-kaljatölkillä+rautalangalla korjattu pakoputki
-pultinpätkiä sulakerasiassa
-baijerilaisen jarrurumpu täytetty rasvalla ettei jarrut kahise (vetari irronnut/ei ihan linjassa)
-jossakin ooppelissa lyhyenlivakat takajouset rautalangalla kiinni korissa, muuten olisivat varmaan pudonneet ulosjoustossa
-lukuisia alustamassalla/sikaflexillä pohjaan liimattuja pellinpaloja
-nippusiteillä/rautalangalla kiinnitettyjä jarruosia jarrurummussa (päästi hauskaa räpätystä hiljaa ajaessa)
-kaverin selvitys kondensaattorin kytkennästä: toiseen napaan + ja toiseen + ja - (veikkasi konkan viallisuutta kun ei toiminut)
-parin kaverin jääratamasukasta oli vedetty keula kasaan parilla kuormaliinalla, pyöräntuennat oli retkahtanut eikä vetarit kestänyt muuten paikallaan
-muinoin tuli irroitettua romunkeräyspaikalta eräs ooppelin kone kahden traktorin avustuksella, köydet kiinni koneeseen ja autonraatoon ja vedettiin eri suuntiin (ei oikeastaan ranetus mutta yhtä järkevää)
-velipojan autoilua sata-aakkosella: yksi takarengas oli irronnut ripustuksineen, piikkirenkaat edessä, perämoottorin tankki takapenkillä ja kaveri pumppaili "primeriä" kun meinasi välillä hyytyä
-samainen mies volvolla jääradalla, kaveri kiskoi apukuskin ikkunasta kaasua narulla kun vaijeri katkesi, vaatii hieman harjoittelua
-ke70 rotollan iskareihin laitettu rasvanipat ja ruutattu rasvaa täyteen, loistoalusta
Pitänee lisäillä mikäli muistuu mieleen...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: Ranetus
Yleisin mitä itsellä tullut vastaan on teippiliitokset johdoissa. Toinen on erikoiset liitännät mankassa (kytkee muitakin laitteita päälle, kun mankkaan lyö virrat päälle). Sähköflektien omapatentti viritys. Omassa (ei saab) myös, mutta sentään toimii.
Re: Ranetus
Saabista kojelautaa purettaessa löytyi auton sivupeili cd soitinta tukemassa.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Re: Ranetus
Mopoliitoksia sähköjohdoissa.
Satula jumitti, puukapula mäntien väliin ja satula rautalangalla roikuksiin.
Sikaflexillä liimattu tuulilasi.
Saab siirtoajossa 4x orkkis varapyörät alla, oli tuunikipelin näkönen.
Parhaita mitä törmännyt omissa ostoksissa
Volvo, takasatulat kiinni 6mm pulteilla ja isoilla aluslevyilla,öljyproppu hitsattu kiinni, virrat vedetty loogisesti mustalla ja maat punaisella.
Citikka, pohja tehty alumiinipellistä poppareilla kiinni.
yms. paskaa.. koteloita täytetty uretaanilla "ettei ruostuis". Töissä näkee myös asiakkaiden hölmöilyjä jotka välistä tulee niille todella kalliiksi, välillä käy sääliksikin, paitsi silloin kun yrittävät saada korjaamon syyksi. 3000€:n megasulake vituttais minuakin.
Satula jumitti, puukapula mäntien väliin ja satula rautalangalla roikuksiin.
Sikaflexillä liimattu tuulilasi.
Saab siirtoajossa 4x orkkis varapyörät alla, oli tuunikipelin näkönen.
Parhaita mitä törmännyt omissa ostoksissa
Volvo, takasatulat kiinni 6mm pulteilla ja isoilla aluslevyilla,öljyproppu hitsattu kiinni, virrat vedetty loogisesti mustalla ja maat punaisella.
Citikka, pohja tehty alumiinipellistä poppareilla kiinni.
yms. paskaa.. koteloita täytetty uretaanilla "ettei ruostuis". Töissä näkee myös asiakkaiden hölmöilyjä jotka välistä tulee niille todella kalliiksi, välillä käy sääliksikin, paitsi silloin kun yrittävät saada korjaamon syyksi. 3000€:n megasulake vituttais minuakin.