Ranetus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Ranetus

Viesti Kirjoittaja toms »

Vanhoilla tötteröillä ku ajetaan ja rapataan niin mikä on "parhaimmat" ja pahimmat ranetukset mihin olette törmänneet tai syyllistyneet.

Törmännyt seuraaviin varaosa-autoa purkaessa:

- kaikki ruuvi oli pikkuhiljaa vaihtuneet peltikattoruuveihin ym. eli tyylinä ollut jotain korjatessa että purkuvaiheessa kaikk ruuvit mäkeen ja kasatessa katelaan
miljoonalaatikosta jotain sopivia.....
- Kuskinpenkki hitsattu kiinni kiskoihin ja kiskot poikittaispalkkiin joka oli murtunut.....

Syyllistynyt:
-Saumakitin ja paikkamaalin peltejä ehjäävään vaikutukseen myyntifiksauksessa. ( ei saab )
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: Ranetus

Viesti Kirjoittaja Naxu »

80-luvulla olin asentajana vv-autossa. Sinne tuli sciroco, jossa flekti ei toiminut. Kun konepellin avasi, niin kaikki johdot oli sinisiä. Joku oli ostanut kelan sinistä johtoa, ja vetänyt kaikki johdot sillä. Ilmoitimme että jos se korjataan vv-autossa, niin siihen asennetaan alkuperäinen johtosarja. Autoa ei korjattu...

Itse teen joskus sähköliitoksia, vaikka ei ole liittimiä. Ulkolämpömittarin piuhat on yhä juottamatta, vaikka jouduttiin jatkamaan johtoa.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Ranetus

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Onhan noita ollut, muista ei tietenkään puoliakaan...
-pesusienillä/t-paidoilla paikattuja reikiä
-kaljatölkillä+rautalangalla korjattu pakoputki
-pultinpätkiä sulakerasiassa
-baijerilaisen jarrurumpu täytetty rasvalla ettei jarrut kahise (vetari irronnut/ei ihan linjassa)
-jossakin ooppelissa lyhyenlivakat takajouset rautalangalla kiinni korissa, muuten olisivat varmaan pudonneet ulosjoustossa
-lukuisia alustamassalla/sikaflexillä pohjaan liimattuja pellinpaloja
-nippusiteillä/rautalangalla kiinnitettyjä jarruosia jarrurummussa (päästi hauskaa räpätystä hiljaa ajaessa)
-kaverin selvitys kondensaattorin kytkennästä: toiseen napaan + ja toiseen + ja - (veikkasi konkan viallisuutta kun ei toiminut)
-parin kaverin jääratamasukasta oli vedetty keula kasaan parilla kuormaliinalla, pyöräntuennat oli retkahtanut eikä vetarit kestänyt muuten paikallaan
-muinoin tuli irroitettua romunkeräyspaikalta eräs ooppelin kone kahden traktorin avustuksella, köydet kiinni koneeseen ja autonraatoon ja vedettiin eri suuntiin (ei oikeastaan ranetus mutta yhtä järkevää)
-velipojan autoilua sata-aakkosella: yksi takarengas oli irronnut ripustuksineen, piikkirenkaat edessä, perämoottorin tankki takapenkillä ja kaveri pumppaili "primeriä" kun meinasi välillä hyytyä
-samainen mies volvolla jääradalla, kaveri kiskoi apukuskin ikkunasta kaasua narulla kun vaijeri katkesi, vaatii hieman harjoittelua
-ke70 rotollan iskareihin laitettu rasvanipat ja ruutattu rasvaa täyteen, loistoalusta

Pitänee lisäillä mikäli muistuu mieleen...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
saasko
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Elo 07, 2009 11:42

Re: Ranetus

Viesti Kirjoittaja saasko »

Yleisin mitä itsellä tullut vastaan on teippiliitokset johdoissa. Toinen on erikoiset liitännät mankassa (kytkee muitakin laitteita päälle, kun mankkaan lyö virrat päälle). Sähköflektien omapatentti viritys. Omassa (ei saab) myös, mutta sentään toimii.
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Ranetus

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

Saabista kojelautaa purettaessa löytyi auton sivupeili cd soitinta tukemassa.
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: Ranetus

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Mopoliitoksia sähköjohdoissa.
Satula jumitti, puukapula mäntien väliin ja satula rautalangalla roikuksiin.
Sikaflexillä liimattu tuulilasi.
Saab siirtoajossa 4x orkkis varapyörät alla, oli tuunikipelin näkönen.

Parhaita mitä törmännyt omissa ostoksissa
Volvo, takasatulat kiinni 6mm pulteilla ja isoilla aluslevyilla,öljyproppu hitsattu kiinni, virrat vedetty loogisesti mustalla ja maat punaisella.
Citikka, pohja tehty alumiinipellistä poppareilla kiinni.

yms. paskaa.. koteloita täytetty uretaanilla "ettei ruostuis". Töissä näkee myös asiakkaiden hölmöilyjä jotka välistä tulee niille todella kalliiksi, välillä käy sääliksikin, paitsi silloin kun yrittävät saada korjaamon syyksi. 3000€:n megasulake vituttais minuakin.
Vastaa Viestiin