kysymyksiä bensatankista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24654
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

saako 8venasen ruiskun tankkiin istumaan muuta bensapumppua ku sitä omaa!!!

entä saako bensanpaineen säätimellä esim ruiskupumpun toimimaan kaasarin kanssa---

kunhan pohdiskelen
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3463
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tulipa tuossa mieleen, että käyttämällä tuoreempaa tankkia voi käyttää 16v:sta tuttua pumppua. Erilaisten pumppujen svitus helpottuu hieman.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja toms »

Saa toimimaan kaasarin kans paineensäätimellä mutta sellaista voi olla vaikeeta löytää mikä puottaa 5 barista 0.2 baariin....

Ja miksi korvata Boschi jollain Walbrolla ???? 8O 8O 8O
Ennemmin teen toisinpäin.
Walbroja saa vaihdella 200 000 km välein ja Boschit hurisee maailman tappiin.

Jos 16 venainen Saab jättää välille niin puolessa tapauksissa on syynä Walbron bensapumppu !

Parilla tutulla ja isäukolla on jättänyt Saab maailmalle ja syynä Walbro. Muuten ei oo kellään jättänyt muten välille ko. autot.

En oo kuullut yhtään saabia mikä ois jättänyt lähtemättä Boschin pumpun takia mutta foorumia ku lueskelee vaikka tonnari ja femma ja kolkki puoletaki niin jätti välille- bensapumppu oli mykkä-juttuja saa lukea.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8268
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja dimebak »

toms kirjoitti:...Boschit hurisee maailman tappiin.

Jos 16 venainen Saab jättää välille niin puolessa tapauksissa on syynä Walbron bensapumppu !
Ja toinen puolet Boschin pumpuilla :wink: Nimim. T16:en Bosch-pumpun maailmantappi tuli siinä 275tkm paikkeilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8099
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

dimebak kirjoitti: Ja toinen puolet Boschin pumpuilla :wink: Nimim. T16:en Bosch-pumpun maailmantappi tuli siinä 275tkm paikkeilla.
Ja 2.3T:n Boschilainen uuvahti tuossa 200-250tkm välimaastossa.
T8:n Boschilaiselle (K-Jet) tuli tappi vastaan jossain 370tkm tienoilla.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7692
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja tetammi »

900S -92 bossi lopetti toimintansa 250tkm ja -96 9000 230tkm. Walbroo saa sentään edullisesti tarvikkeena.

Mitäs se nalle oikein suunnittelee? Kaasariturboa avosta?
Normi k-jet käyttöpeleihin on tullu vaihdeltuu ihan käytettyjäkin pumppuja. Tarjonta hyvää ja helppo vaihtaa. Tuoton oon joskus paluuletkusta kattonu ettei ihan raatoa vaihda tilalle.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24654
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ajatusksena on se siis että.

kerta peltitöitä pitää nyt tehdä jo projektin alkuvaiheessa ni tehdään sit samalla pohjaan muutos 900:Sen tankille. ellei sitten löydy ehjää 99:sin ruiskutankkia.....kaimalle wink wink..

kun en tiedä tässä vaiheessa vielä millä tekniikalla tuo AVO tosiaan tulee kulkemaan. harmittaa sitten joskus valmista autoa ruveta laikkaamaan pelkän tankki muutoksen takia.

toki eikö ruiskutankista saa lähdön myös ihan normi bensalinjalle että saa lohkon oma pumppu imuttaa bensan kaasariin jos oikein pohtii asiaa....näin kahvikuppikourassa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Rate
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 19:33

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja Rate »

Meikeläisellä on -87 900i, jolla on tähän mennessä ajettu todistettavasti 315.000 km. Kiinnostaa tietysti tuo pumppuosasto.

Antaako pumput mitään merkkiä ennen vaikenemistaan? Tähän mennessä takaa on aina kuulunut tuttu korina virtalukkoa käännettäessä.

En ole vielä edes katsonut, onko Bosch tai Walbro. Näkeekö se jo päältä päin?
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8268
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Rate kirjoitti:Meikeläisellä on -87 900i, jolla on tähän mennessä ajettu todistettavasti 315.000 km. Kiinnostaa tietysti tuo pumppuosasto.

Antaako pumput mitään merkkiä ennen vaikenemistaan? Tähän mennessä takaa on aina kuulunut tuttu korina virtalukkoa käännettäessä.

En ole vielä edes katsonut, onko Bosch tai Walbro. Näkeekö se jo päältä päin?
Ex-käyttiksen pumppu meni laakista. Auto toimi ok, ja seuraava startti yritys eikä mitään eloa. Lähti kyllä pyörimään, kun pumpun luukkuun löi meisselin kahvalla starttihetkellä ja käynti oli kuten arvata saattaa aika surkeaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
puutiikeri
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 15:28
Paikkakunta: Kempele

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja puutiikeri »

Hiddo... 438tkm menty orkkispumpulla... Pitkää matkaa tulee ajettua ja täällä vaan pelotellaan! 8O
Tosin eipä se etukäteen murehtiminen mitään auta. Antaa mennä vaan niin kauan että lasahtaa, sittenpä ei tarvitse taas hetkeen huolehtia.
PR 900 LUX T16 5D '84
KA 9-5 2.3t Vector Wagon Biopower stage 1 '04
PR 9000 '85
Rate
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Helmi 04, 2007 19:33

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja Rate »

Noinhan se tietysti on, että etukäteismurehtiminen ei paljoa auta. Toisaalta olisi miellyttävä varmistaa, ettei pumppu ainakaan reissun päällä väsähdä.

Isot pojat ovat kertoneet, että pumput eivät juuri koskaan petä ajossa, vaan aina käynnistysvaiheessa. Taitaa siis olla myös niin, että hätäkorjausta voi kokeilla koputtelemalla kantta. Sehän on arvokas tieto. Eli saattaa siis päästä kotiin, vaikka nilkuttaen.

Mikä sieltä pumpusta muuten yleensä pettää?
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

eiköhän vikoina yleinsä laakerit ja pumpun koneisto välvistyy jos käy kuivana tai hiilet loppuu iän myötä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Miten noi 99:n ja 900:n ruiskutankit eroaa toisistaan, ku meillä oli aikoinaan 99:ssä 900i:n moottori jossa ilmeisesti 900:n tankki ja isä tuumasi, ettei tarvinu tehä mitään muutoksia takakontin pohjaan. Tuollahan tuo tankki ja uudehko pumppu on vieläkin joutilaana, vois ottaa tuosta tankista kuvan ni selviäis tämäkin mysteeri.
nalleolut kirjoitti: kerta peltitöitä pitää nyt tehdä jo projektin alkuvaiheessa ni tehdään sit samalla pohjaan muutos 900:Sen tankille. ellei sitten löydy ehjää 99:sin ruiskutankkia.....kaimalle wink wink..
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24654
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikös og900 tankata vänkärin puolelta ja tuplis kuskinpuolelta eli sinä yks ero ja oogeen tankissa sellainen pahkura ja tupliksen tankki enemmän suorakaide.

enempää en itse osaa kertoa ku ei oo vertailukohtia ku muutama kuva netissä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Re: kysymyksiä bensatankista

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Joo, satkun tankki ei mene edes isolla kiilalla 99 pohjaan, kun siinä on se kyhmy keskellä tankkia. Tankkauspulma ratkeaan, kun "avaa" sen töpön joka on jätetty 900 tankkiin ja liittää siihen 99 putken, ja tekee tulpan sinne puolelle mistä satkun tankkausletku lähtee.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Vastaa Viestiin