Tällainen ongelma tuli eteen, elikäs jarrutehostin tarvisi vaihtaa, ajattelin asian olevan helposti tehtävissä, mutta näin ei käynytkään.
pääsylinteri pois, tehostimen letku irti, poljin irti tuosta "haarukasta", mutterit pois, tehostin tulee poispäin, muttei mahdu ulos, ajattelin laturin olevan tiellä, poistin senkin, jotta sai hieman liikkumatilaa, mutta ei mahdu tulemaan, mitä muuta tulisi vielä purkaa?
pahoittelen tyhmyyttäni, olen aloitteleva saabisti, enkä autojen kanssa mikään guru muutenkaan..
Saab 90 jarrutehostimen vaihto
noniin, hieman etenee jo
elikäs nyt tajusin jo irroitella tuota häkkyrää jossa tehostin on kiinni ollut, kaksi mutteria auki ja liikahtelee jo hieman, mutta kaksi muuta näyttää olevan niitattu? mikä avuksi, porata pois vai?
irtos
noniin, sieltä vaimennusmateriaalin alta sitten paljastui nuo kaksi mutteria lisää, ja kaiken säätämisen jälkeen havaitsin että autoon ilmestyi jarrut
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Satkusta sopivasti ennen lomia porsi jarrutehostin (tehostimen ison letkun kun linttaa, niin käynti tasaantuu ja suhina loppuu). Eli siis vaihtaa pitäisi...Mitenkäs se käytännössä etenee? Eli pääsylinteri irti, ja sitten jarrupoljinkin vai? Ja kuskin jalkatilasta jotain muttereita? Tartteeko kojelautaa purkaa? Nooh, kunhan kyselen...kaikki vinkit toki tervetulleita!
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Viime viikolla purin varaosa-autosta ABS-systeemit pois, ja vastaava irrotustyö tuli tässä tapauksessa tehtyä hydrauliyksikölle.V.J.S kirjoitti: Eli pääsylinteri irti, ja sitten jarrupoljinkin vai? Ja kuskin jalkatilasta jotain muttereita? Tartteeko kojelautaa purkaa?
Jarrupoljinta ei tarvitse irrottaa, pääsylinterin männänvarressa on kiinnike, jonka saa irti polkimesta avaamalla lukkolevy kiinnikkeessä olevan tapin päästä. Tämä tappi sitten vedetään sivuun. Enää tarviikin sen jälkeen irrottaa jarrutehostimen mutterit. Edellä selostetut hommat edellyttävät kyllä kojelaudan purkamisen, näin tekemällä on riittävästi tilaa eikä tarvi ährätä ahtaudessa. Kuskin penkki ja rattikin rajoittavat osaltaan liikkumatilaa työn aikana.
#2583
900 T8 Special -89 (KR)
900 T8 Special -89 (KR)