H-moottorin huohotus
H-moottorin huohotus
Mitenkähän paljon tuollaisen moottorin tulisi huohottaa kun nyt alkaa tuntumaan että huohottaisi pikkusen liikaa. Tein huohotinletkulle lasinpesuneste pöntöstä astian koska saabin oma ilmanputsari ei ole enää käytössä. Tänään kun ajelin niin mittatikku oli noussu vähän ylös ja välistä oli roiskunu öljyä, ei paljon mutta kuitenkin.Mittatikun juuresta puuttui o-rengas joten senkin takia tikku lähti helposti paikaltaan. Venttiilikopan välistä ja bensapumpun kaulasta näyttäisi myös vähän tihkuvan. Jotenkin tuntuu vaan että tuo huohottaa nyt normaalia enemmän. Mistähän mahtaa johtua, onko jollain muulla ollut vastaavaa? Öljyt on puhtaat ei ole nestettä seassa.
Re: H-moottorin huohotus
Huohotin on tukossa. Eli teitkö "öljynkerääjäsäiliöstä" vielä erillisen reiän tai letkun ulkoilmaan?
#2277
Re: H-moottorin huohotus
En tehnyt mutta tein siitä reijästä aika väljän. Täytyy tehdä vielä toinen isompi reikä siihen säiliöön jos ongelma häviäis sillä. Kun kuitenkin tuota ennen toimi hyvin eikä roiskuttanut öljyä muualta. Kiitos neuvosta!
Re: H-moottorin huohotus
jos huohotus ei lopu niin talissa odottelis vähän ajettu porattu h kone ilman kantta ja öljypohjaa tarvitsevalle etuhintaan. takuu kunto
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: H-moottorin huohotus
Mulla oli 84 vuoden turbosatku joka huohotti todella paljon. En ottanut määrää muistiin mutta kun ohjasin huohotuksen puolen litran pulloon, niin muistelisin että se täyttyi alle kuukaudessa, ja ajoin ko. autolla 3-4000km kuukaudessa.
Silti kone kävi hyvin kauniisti ja oli pirteä, käynnistyi hyvin, ei lämmennyt liikaa, kaikki pytyt aina mukana, eli toimi odotusten mukaisesti.
Toinen silmiinpistävä oire moottorissa oli, että tyhjäkäynnillä kun nosti kierroksia, niin mottori tärisi aika paljon, ikäänkun siellä olisi ollut epätasapainoa normaalia enempi.
Ja tosiaan huohotusputken päässä olevassa pullossa on oltava kunnon hengitysreikä muuten moottoriöljy menee ihan majoneesin näköiseksi.
Silti kone kävi hyvin kauniisti ja oli pirteä, käynnistyi hyvin, ei lämmennyt liikaa, kaikki pytyt aina mukana, eli toimi odotusten mukaisesti.
Toinen silmiinpistävä oire moottorissa oli, että tyhjäkäynnillä kun nosti kierroksia, niin mottori tärisi aika paljon, ikäänkun siellä olisi ollut epätasapainoa normaalia enempi.
Ja tosiaan huohotusputken päässä olevassa pullossa on oltava kunnon hengitysreikä muuten moottoriöljy menee ihan majoneesin näköiseksi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)