
Hyvät talvirenkaat?
Hyvät talvirenkaat?
Mitkä olisivat hyvät renkaat talveksi 90:iin ja ei olisi haittaa vaikka olisivat halvatkin. 

#1890
.
Nokian hakkapeliitta 2:set on hyvät ja voittivat yleensä myös rengastestit. Markkinoille tullut hakkapeliitta 4 taisi puodottaa aika mukavasti 2:ten hintatasoa. Turha alkaa miettiä jotain muutaman kympin eroa vaikka jonkun pirellin ja nokian väliilä (siis ihan vaan esimerkkinä). Nokialaiset ovat aina olleet talvirenkaiden kärjessä ja iästä huolimatta HKPL 2 päihittää monet ns. ei-niin tunnetut merkit.
Yhdyn AC:n sanoihin. Tosin itse ostin kuumimpana talvirengassesonkina omat H2:set, kokoa 195/55-15 ja hintaa tuli 515€AC kirjoitti:No ei varsinaisesti 90:iin vaan yleisesti Nokain renkaat on hyviä.
Hakkapelitta 2:set kokoa 195/60-15 maksoi vajaa kuukausi sitten 300 euroa/sarja. Ei mielestäni paha hinta.

P.S. Jos jostain löydät Ekoturbon uusionastakumit Hakkapeliitta 10:n pinnalla ja vielä kokoa 185/65-15, niin kokeile. Mulla oli sellaiset aiemmin, ei mitkään huonot, suorastaan uusiotalvirenkaiden mersut.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Mulla oli joskus ekoturbot hakkapeliitta1:n kuviolla. Ei mitään hyvää sanottavaa. Pintaa vaikka kuinka, mutta nastoja oli enää puolet jäljellä kolmantena talvena. Pitoakaan niistä ei löytynyt. Ei enää ikinä pinnoitettuja renkaita meikäläisen autoon, jos ei satu auton mukana tulemaan. Loppusilaus oli vyön katkeaminen/rungon pettäminen siten, että yksi rengas pullistui kulutuspinnastaan ja alkoi jumputtamaan.
Sitten ne hyvät renkaat.
Nokian hakkapeliitta 2 / 4 ovat hyviä valintoja, muista merkeistä Uniroyal MS Plus Nordic taitaa olla se yksi melko uusi talvirengas. Hyvä tasaisin ominaisuuksin varustetu rengas. Ehkä ihan hitusen äänekkäämpi, kuin Hakkapeliitta 2:t. Kaikkia näitä tässä mainittuja olen kokeillut, ja kelpuuttaisin omaan autooni.
Yksi vihje, jonka olen kuullut, Bridgestonen Noranza on tehty Nokian tehtaalla (sama tehdaskoodi renkaassa?), ja että niiden kehitykseen on Nokia vähän panostanut.
Tuossa tiivistelmä Tekniikanmaailman rengastestistä 16/03
http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/ ... &id=708607
Sitten ne hyvät renkaat.

Yksi vihje, jonka olen kuullut, Bridgestonen Noranza on tehty Nokian tehtaalla (sama tehdaskoodi renkaassa?), ja että niiden kehitykseen on Nokia vähän panostanut.
Tuossa tiivistelmä Tekniikanmaailman rengastestistä 16/03
http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/ ... &id=708607
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Yhdyn edellisiin siinä, että Nokian 2/4 ovat varmoja valintoja. Itselläni on Volvossa Nokian kakkoset, itse kun olen muijaa parempi kuski
niin Saabiin hankin viime talvena Euromasterin SW100-sarjan nastarenkaat. Hiljaiset, mukavat ja pitoakin löytyy yllättävän hyvin. Viime talven 4500 km matkalla kaikki nastatkin pysyivät tallessa. Hintaa sarjalle tuli n. 250 euroa, josta töiden osuus oli 60 euroa. Koko on 185/65/15. Olen ollut tyytyväinen. Varma budjettivalinta.

Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713