Paineet hukassa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Paineet hukassa

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Joo, kostonkierre alkaa..
Nyt kun sain tuon pakosarjan kuntoon alkaa muut murheet.
Yhtäkkiä katosi paineet turbosta.
Normaalisti alipaineella equussi mutta sitten kun lähdetään vedättään on paineet nollassa eikä kulje mihinkään. Moottoritiellä nippa nappa satasta.

Tulin juuri ajelulta ja tuolloin tuo vika ilmeni, tuosta pakosarjan vaihdosta on 190km enkä ole kiristänyt pultteja jälkeenpäin.
Tyhjäkäynnillä kuului normaalista poikkeava vihellys konetilasta kun aukaisin pellin ja kuuntelin.

Onko muita epäilyjä vialle kuin nuo löysät pultit?
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Onhan hukkaportin tanko paikoillaan? :D
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Hei muuten, hukkaportin tanko on nipin napin kiinni siinä, että tuota eikös siinä pitäisi joku sokka olla?
Ja muuten, jos tanko ei olisi paikoillaan, lepattaisiko hukkaportti auki kokoajan?

Hävettää kun diesel mersukin kiihtyi paremmin :oops:
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Siis oli ainakin silloin kiinni kun pakosarjan vaihdoin, siis tanko.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Kyllä tangon pitäisi olla ihan sokalla kiinni, esim. rautalangan pätkäkin ajaa asian. Jos tanko ei ole kiinni niin hukkaportti on koko ajan sepposen selällään. Jos se on ollut siinä ja siinä, nyt sitten rempatessa irronnut?
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

No niin tämä lienee selvä homma. Se on ollut ilman sokkaa ilmeisesti kokoajan. Rempassa se on voinut elää vähän ja nyt jonkun aikaa ajettua irtosi..
Ja tosiaan viheltelee turbon kohdalta tyhjäkäynnilläkin, ei kuulu sisälle _helposti_
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
koppsa
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 17:31
Paikkakunta: Hollolan ja Kärkölän välimaastossa

Viesti Kirjoittaja koppsa »

Toivotaan että vika olisi tuossa, ainakin kannattaa ensimmäiseksi tarkistaa tuo paikka sekä kiristellä pultteja mikäli pakosarja/ahtimenliitokset vuotavat.
R51 -10, Movano -11, Transit -12, Jumper -08
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Kiitos paljon neuvoista, heti aamulla auton kimppuun. Mikäli jotain vakavampaa on sattunut/mennyt rikki tulen huomen illalla kyselemään lisää jos vielä osuu sormet näppäimiin :P
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Hukkaportti se siellä lepatteli. Sokka paikalleen ja menoksi!
Pulteista vain ristikkäiset pakosarjan ja turbon väliset pultit olivat hiukka eläneet..
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Vastaa Viestiin