Refuel

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Pedri »

Päivitellään hieman.
Projekti ässää hieman paranneltu talven aikana.
kk-suutin lisätty toimi hienosti ainakin -10asteen pakkasilla ja laakista käyntiin
(ilman lämmitystä).
Startin herätteellä ohjaus ja kytkin lisätty kesäkäyttöä silmällä pitäen.
Vaihdettu tuon bosch lambdan tilalle tinania lambda niin kuin aluperin pitäisi olla lucas järjestelmässä.
Ainakin tuo moottorinkäytös muuttui aivan merkittävästi parempaan suuntaan eikä tyhjäkäynnillä
seilaamista tai sammumista tarvi pelätä.

Kulutuskin pysyy siinä 12L/100km pintaan normaalisti.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Viskisieppo
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 23:09

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Viskisieppo »

Nappe kirjoitti:Sellaisenaan ei käy.
Jos sytytys ja bensansyöttö säädetään etanolille sopivaksi niin sitten periaatteessa käy.

K-jet, kaasari, i/T16 kaikilla samat haasteet edessä. Kaasari ehkä helpoin vaihtaa 40% suuremmaksi, K-jet on ehkä haasteellisin näistä. i/T16 periaatteessa menis vaihtamalla 40% suuremmat suuttimet ja säätämällä sytkän etanolille.

Edit: Nii, joo, ja kylmäkäynnistys on tarina ihan erikseen jollei ecu päivitetä etanolisoftalla...
Minkä kokosta kaasaria pitäs laittaa jos ei tuo ämpärin kokonen ja melko holja pierupurkki riitä?
Pakko se on kysyä näin yötöiden lomasta :mrgreen:
Käyttömobiilina 900c vm. -89.
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Refuel

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Nostetaan hieman tätä topikkia. Eli oma sigun og900 s koki kansirempan ja sytkä sai säädön 20:iin ja tankin täyteen etanolia. Tuli heitettyä 1309 km lenkki Helsiinkiin ja takas Ouluun parin mutkan kautta.
Menomatkan kulutus puhasta maantietä tankilta tankille Oulusta Joutsaan 417,5 km 11,68 litraa/satanen. Vauhtia oli 107-108 satasella ja 87-88 kasikympin alueella. Joutsasta katajanokan kautta takas Joutsaan samalle pistoolille 459,3 km ja 11,98 litran keskikulutuksella. Tässä oli motariajoa noin 260 kilsaa 126:tta (+- 1 km/h), vajaa satakilsaa 107-108 ja loput kaupunkia ja alle 80:n rajotuksia. Pidän varsin kohtuullisena tuota Joutsasta Joutsaan pätkää korkeamman nopeuden vuoksi ja osan matkaa autossa 3-4 henkeä sekä luukku täynnä tavaraa.

Speksejä mitkä voi vaikuttaa kulutukseen: lesjön madallussarja, super aerot 205/50- kumeilla ja 2,2 barin paineilla, sytkä 20:ssä, oranssit suuttimet, max ahdot 0,6, postimerkkicooleri keulalla, boksissa bensalastu, virranjakajan kansi + pyörijä uudet, bougin tulpanjohdot, termari hyvä, tulpat ok, uudet öljyt koneessa + laatikossa, uusi ilmansuodatin ja vasta suoritettu kansiremppa hiotuilla venttiileillä, palotiloilla jne...
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
Vastaa Viestiin