OG 900 vanne pulma
OG 900 vanne pulma
Autoon pitäisi saada nyt kevääksi jotkin näyttävät vanteet. Onko kenelläkään kokemusta siitä että kuinka suuria vanteita og satkuun voisi laittaa? Kiikarissa olisi 17" lev. 7,5", ET 42 vanteet, renkaiksi tulisi 215/40/R17. Voiko joku suoraan sanoa että ei sovi vai sopiiko? Sattuisiko joku myös tietämään että saako autoon laitettua 18" vanteita?
Saab NG900 Coupe Turbo, Saab OG900 Combi Coupe 5ov., Saab OG900 Combi Coupe 3ov.
Re: OG 900 vanne pulma
16" hankaa aika ajoin jo lokarin kaareen saatikka sitten 17". Tietenkin renkaan kehäähän voidaan nykyaikaan pienentää tai paremminkin yrittää säilyttä lähellä sitä alkuperäistä.
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: OG 900 vanne pulma
Jos menee ET:n puolesta niin vähän kapeemmat kumit päälle niin ei ota kaariin, kai tätä on madallettu? Näyttää jo 17 tuumaset typerältä vakioalustan kans.
Mutta 18 tuumaset vanhassa Saabin rotkossa
vaikka meniskin niin en haluu ees kuvitella miltä se näyttäis..
Mutta 18 tuumaset vanhassa Saabin rotkossa
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: OG 900 vanne pulma
Ei mahdu alle tuolla ET:llä ilman spacereitä, edes 16". Hieman pienemmällä ET:llä tarvitsee olla. Kyllä muuten on satkuun ihan onnistuneesti laitettu 17" vanteita.
Itsellä on 16" vanteet ja ET on 25. Renkaat on kokoa 205/50. Eikä ota kaariin kiinni missään tilanteissa.
Itsellä on 16" vanteet ja ET on 25. Renkaat on kokoa 205/50. Eikä ota kaariin kiinni missään tilanteissa.
Viimeksi muokannut Kobe85, Ti Huhti 06, 2010 18:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
EX:ät 2x OG900 -88 manuaali ja -92 automaatti, Saab 9000t CDE -96 automaatti
Re: OG 900 vanne pulma
Ainakin hyvin mahtu olemaan ilman raappaamatta 17" 7,5 vanne ET35 ja renkaina oli takana 215/40 ja edessä 205/40
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Re: OG 900 vanne pulma
Ei tarvii kuvitella. Tässä Pohjalaisen Jr:n kuvaamana yks missä 18".Neuni kirjoitti:Jos menee ET:n puolesta niin vähän kapeemmat kumit päälle niin ei ota kaariin, kai tätä on madallettu? Näyttää jo 17 tuumaset typerältä vakioalustan kans.
Mutta 18 tuumaset vanhassa Saabin rotkossavaikka meniskin niin en haluu ees kuvitella miltä se näyttäis..
Itse asiassa noi mahtuu paremmin mitä moni 16" kun vanteen ulkokehä menee esim. takana jo jousen "alakupin" ohi jolloin noi saa jäädä vähän sisemmälle kaareen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: OG 900 vanne pulma
joo, elikkä madallus tapahtuisi samalla kun noi uudet vanteet laitettais. Oon katellu noita Keskinin Kt4 vanteita 7,5x17" ET oli muistaakseni joku 35...
Saab NG900 Coupe Turbo, Saab OG900 Combi Coupe 5ov., Saab OG900 Combi Coupe 3ov.
Re: OG 900 vanne pulma
Tässäkin yksi OG jossa 18" vanteet eikä ota kiinni mihikää, ainakaan pahasti.
En muista speksejä![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Takaluukkua ei kyllä kannata täyteen betonisäkkejä lastata.
En muista speksejä
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Takaluukkua ei kyllä kannata täyteen betonisäkkejä lastata.
Re: OG 900 vanne pulma
katos katos, löytyyhän niitä muutamia 18 tuumaisilla!
tietääkö kukaan kuinka leveitä kumeja voi maksimissaan käyttää? en haluais kuitenkaan että käännyttäessä rupeais hankaamaan kauheesti
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab NG900 Coupe Turbo, Saab OG900 Combi Coupe 5ov., Saab OG900 Combi Coupe 3ov.
Re: OG 900 vanne pulma
Noi kuvien autot näyttää siltä, että olisi betonisäkkejä kontissa. Ehkä se 17 vois mieluummin oikealla rengastuksella näyttää paremmalta kuin tuo 18.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: OG 900 vanne pulma
Minun silmäääni nuo 17 ja 18" näyttää raskassoutusille, ja miten käy ajo-ominaisuuksien? Nuo viisaammat puhuu,että 205:lla jo etsii urat tiessä? Muttta jokaiselle annetakoon vapaus rengastaa autonsa kuin haluaa.
Re: OG 900 vanne pulma
No ei näytä olevan väliä ku sillä, et on mahdollisimman isot mitkä mahtuu munkkirenkailla pyörimään auton alla.
Eikä tollasessa ole muutenkaan ajo-ominaisuuksia ni samakos se on vaikka pyöräyttäis 22tuumaset kromit alle ja korotusjouset.
Eikä tollasessa ole muutenkaan ajo-ominaisuuksia ni samakos se on vaikka pyöräyttäis 22tuumaset kromit alle ja korotusjouset.
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
Re: OG 900 vanne pulma
Ulkonäöstä joutuu kärsimään. käyttäähän naisetkin korkokenkiä, vaikka lenkkarit olisi parempia kävellä. Leveät renkaat on huonompia ajaa normaalia ajoa. Uraherkkiä, helpompi vesiliirto, ja vielä kuluu nopeammin. Nivelet on kovemmalla, ja ohjaus raskas. Mutta kieltämättä 17" bling bling vanne näyttää hyvältä, ja se kai oli tässä tarkoitus.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: OG 900 vanne pulma
Vai ajo-ominaisuuksia tässä murehditaan
Ei muuta kun 165R15 kumit usturboille ja mettäteitä könyämään kuormajouset naristen ja etupää keulien. Tosin ihan kivalta oogeeksi mun mielestä tuo tuntui noilla 18" tassuilla ja matalilla kumilla ajella, aika tarkan oloinen tuntuma... Ja ei ole 35-profiilisten kumien vika jos kekkoslovakian tiet on uraiset, ja mitä sitten jos se niitä uria hakee, onko niissä edes pakko ajella? Tai siis on näköjään kun tiet on niin uraiset.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)