Sivuperuutusvalo.....
Sivuperuutusvalo.....
Täysin epäolennainen asia, mutta otanpa silti puheeksi...
Onko kellään tietoa onko satkun sivuperuutusvalolla mitään virkaa ja onko autoa viety mihinkään maahan niin, että ko. valo toimii....?
Tässä eräänä päivänä katselin sitä sivuperuutusvalon umpiota ja mietin, saisiko sillä jatkettua nätisti etuparkkeja sivuille näkyviksi (juu viimeistään katsastusmies sanoo pahan sanan leimalla tai poliisi muistaa lapulla liikenteessä), mutta onko kukaan rakennellut tähän kupuun mitään omaa viritystä ?
Onko kellään tietoa onko satkun sivuperuutusvalolla mitään virkaa ja onko autoa viety mihinkään maahan niin, että ko. valo toimii....?
Tässä eräänä päivänä katselin sitä sivuperuutusvalon umpiota ja mietin, saisiko sillä jatkettua nätisti etuparkkeja sivuille näkyviksi (juu viimeistään katsastusmies sanoo pahan sanan leimalla tai poliisi muistaa lapulla liikenteessä), mutta onko kukaan rakennellut tähän kupuun mitään omaa viritystä ?
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
carimat kirjoitti:Jep niinku sanottu...katsastusmies voi olla ihan niinku haluaa,mutta polttimot paikkaan ja kivempi on peruutella kun 21W valaisee "reunat".Poista polttimot katsastukseen,ei ne tajua kivaa ajatusta.Ruattin maallahan noi on kai lailliset,niinku paljo muutenkin...hejjaa svenska ihan icehockeyski
Mulla oli satkussa kuskin puolella sivuperuutusvalo, polttimo
oli aina paikoillaan katsastuksessakin. Ikinä ei huomautettu.
Kannattaa käyttää sivuperuutusvalona, ei parkkina.
Jo vuoden -77 "SAAB-lisävarusteet" -vihkosessa sivuperuutusvaloa
myytiin lisävarusteena ysiysiin.
Tässä vielä vähän faktaa:
Viimeksi muokannut Isolohko, Ti Elo 31, 2004 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Tuota peruutusvaloasiaa koetin joku aika sitten tarkastella lakipykälien pohjalta. Peruutusvalot todettiin yksiselitteisesti olevan auton peräpäässä ja niitä on yksi tai kaksi kappaletta. Minuakin on kiinnostanut ajatus sivuperuutusvalojen saattamisesta toimintaan. Olisi ne ihan näppärät pimeän aikaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Helpot rakentaa myös sellaiseen valaisimeen jossa alunperin se kannan reikä ummessa. Noin parin tunnin askartelu (kaikkine kiinnityslovineen) jos on irrallaan olevat vilkkupolttimon kannat jostain purkuautosta taltioitu.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7537
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Taitaa olla jopa johtimet valmiina autossa näitä valoja varten..?
Onko sulake ehkä myös paikallaan..?
Ja sitten toinen kysymys..mikä on tonnarin sulake n.o 31.
Tuntuu olevan paikallaan monessa suomalaisessa tonnarissa..!
Onko sulake ehkä myös paikallaan..?
Ja sitten toinen kysymys..mikä on tonnarin sulake n.o 31.
Tuntuu olevan paikallaan monessa suomalaisessa tonnarissa..!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
9000CD23T kirjoitti:Taitaa olla jopa johtimet valmiina autossa näitä valoja varten..?
!
OG : ssa ainakin tulee piuha sulakerasian kupeeseen, kaikissa ei jatku sulakkeelle asti. Helppo liittää oksa kojelaudan alta, on aika vapaa tila tehdä kolvaus.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
Pitääkin ruveta jonain pimeänä syysiltana rakentelemaan sivuperuutusvaloja... Autossahan tosiaan on aika kiitettävästi noita johtoja valmiina vedettynä
Siinäkin on oikeasti useampi insinööri miettinyt ja laskenut jotta toimivat hyvin ja käytännöllisesti...mutta:
Suomalainen virkamies on vaan ilmeisesti todennut sen vaaralliseksi, tai sitten liian hyväksi varusteeksi...ja eihän sellaista saa suomalaisessa autossa olla
Siinäkin on oikeasti useampi insinööri miettinyt ja laskenut jotta toimivat hyvin ja käytännöllisesti...mutta:
Suomalainen virkamies on vaan ilmeisesti todennut sen vaaralliseksi, tai sitten liian hyväksi varusteeksi...ja eihän sellaista saa suomalaisessa autossa olla
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
....Hieman tänään katselin konepellin alle ja molemmilla puolilla tulee vilkkujen taakse johtonipusta ylimääräiset liittimet joista molemmilla puolilla lähtee muistaakseni musta, sininen ja vihreä piuha....olisikohan homma näin helppoa vai täytyyköhän kaivaa sieltä sulakeboksin suunnalta kuten Bluewolf mainitsi (eli onko näille liittimille joku muu selitys)
...takaperuutusvaloille menee varmaan samanvärinen johdotus, joten sitenhän se voisi varmaankin selvitä...jos vaan ehtis oikeasti tutkimaan
...takaperuutusvaloille menee varmaan samanvärinen johdotus, joten sitenhän se voisi varmaankin selvitä...jos vaan ehtis oikeasti tutkimaan
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
-87 iivarissa ei ainakaan tuu ku sulakerasialle asti. Se virta löytyy siitä valkoisesta liittimestä(ylin)jotka tullee hytistä sulakerasialle. Ylimmältä riviltä keskivaiheelta. Ei muuta ku johtoa reikään ja mittailee mihin virta tulee pakkia kytkettäessä. Hytinpuolen liittimessä on piikki valmiina vaan sulakerasian puolella ei oo "naarasta". Tuli ite asennettua pariviikkoo sitte etupakkivalot. Tilasin saabilta sen pikku narttu liittimen ja makso 1,9 ekee.Ostin motonetiltä "peltikanta" halogeenit 20w niinku tavalliset polttimot vaan lasipallon tilalla halogeeni, on muuten takapakkivalonaki huomattavasti kirkkaammat, hajottamolta lampunpuolipään liittimet ja lampun kannat(5 ekee)johdot osaksi suojasukkaan ja osa alkuperäisten sekaan, siihen 1" paksuiseen haitariletkuun ja avot, on niinku alkuperäiset. Tein vielä releellä kytkennän ja sulakerasiaan oma sulake niin ei rasita pakkivalokytkintä , menin 80w muuten läpi, Tahtoo ollla noissa suomen malleissa niitä tyhjiä releen ja napin paikkoja.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Narttuliittimen varaosano on 8587560. Saa tilattua vaikka yhden. Sinne vaan pitkillä nokkapihdeillä oikeaan reikään , ei tartte alkaa kojelaudan alla tinaileen ja johtoa vetään rintapellin tms. läpi pannuhuoneen puolelle
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147