9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Otsikonmukainen onglema.
Alkoi käydä erittäin heikosti, aivan kuin kolmella tai kahdella ja lopulta juuri ja juuri pysyi pätkytellen tyhjäkäynnillä.
Sammui. Sain vielä käyntiin juuri ja juuri ja pääsin kotipihaan n. 1km ongleman alkamisesta. Sen jälkeen vain hieman hörähtelee, mutta ei käynnisty.
Putsasin virranjakajan kannen navat ja pyörijän ja tulpanjohdot käytin irti ja laitoin CRC:tä. Ei mitään vaikutusta.
Bensakaan ei juuri haise, joten olisikohan esim. bensasuodatin jäätynyt?
En tutkinut, että missä suodatin sijaitsee.
Mitä veikkailette viaksi?
En tiedä onko mitään vaikutusta asiaan (esim. mahdollisen suodattimen jäätymistä ajatellen), mutta ongelma tuli, kun auto kävi puoli tuntia lämpimässä tallissa renkaiden vaihdolla. Sen jälkeen toimi 20 min ja ongelma syntyi.
Harmi, kun ei ole kunnon tallia, niin joutuu pihalla ruuvata kaikki.
Kunhan paremmat ajat taas koittaa, joku päivä pistän tuohon katokseen toisen auton paikalle seinät pystyyn, ettei tarvitse pihalla ruuvailla.
Alkoi käydä erittäin heikosti, aivan kuin kolmella tai kahdella ja lopulta juuri ja juuri pysyi pätkytellen tyhjäkäynnillä.
Sammui. Sain vielä käyntiin juuri ja juuri ja pääsin kotipihaan n. 1km ongleman alkamisesta. Sen jälkeen vain hieman hörähtelee, mutta ei käynnisty.
Putsasin virranjakajan kannen navat ja pyörijän ja tulpanjohdot käytin irti ja laitoin CRC:tä. Ei mitään vaikutusta.
Bensakaan ei juuri haise, joten olisikohan esim. bensasuodatin jäätynyt?
En tutkinut, että missä suodatin sijaitsee.
Mitä veikkailette viaksi?
En tiedä onko mitään vaikutusta asiaan (esim. mahdollisen suodattimen jäätymistä ajatellen), mutta ongelma tuli, kun auto kävi puoli tuntia lämpimässä tallissa renkaiden vaihdolla. Sen jälkeen toimi 20 min ja ongelma syntyi.
Harmi, kun ei ole kunnon tallia, niin joutuu pihalla ruuvata kaikki.
Kunhan paremmat ajat taas koittaa, joku päivä pistän tuohon katokseen toisen auton paikalle seinät pystyyn, ettei tarvitse pihalla ruuvailla.
Viimeksi muokannut Petri R, Ke Tammi 20, 2010 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Bensansuodatin on akun vieressä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
bensapumpun toiminta kannattaa kans testata
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Miten hoidetaan paineet linjasta pois, ettei tule bensat silmille?jus kirjoitti:Bensansuodatin on akun vieressä.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Siirtopumppu on vasta vaihdettu, mutta tätä ei.Ikotion kirjoitti:bensapumpun toiminta kannattaa kans testata
Voiko testata tuossa pihalla vain ottamalla suodatin pois ja starttaamalla ja totemalla, että tulee tai ei bensaa tai mikä olisi keino?
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Alfamerin korjausoppaasta luntattuna:
1. polttoainepumpun sulake irti
2. startataan normaalisti -> jos moottori käynnistyy annetaan käydä kunnes sammuu
3. pari starttausta vielä
4. akusta miinusnapa irti
työn jälkeen sulake takaisin paikalleen ja miinuskaapeli kiinni.
1. polttoainepumpun sulake irti
2. startataan normaalisti -> jos moottori käynnistyy annetaan käydä kunnes sammuu
3. pari starttausta vielä
4. akusta miinusnapa irti
työn jälkeen sulake takaisin paikalleen ja miinuskaapeli kiinni.
#4033
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
SAAB 9-5 Vector Sedan 2,3t 2007 RE85
EX: SAAB 9000 CS 2.0t '98 RE85 Powered by jcarlson
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Bensapumpun sulake irti ja sahausta, niin paineet pitäisi ainakin vähentyä suuttimen avautumispaineeseen. Sikäli kun siellä enää mitään painetta on (jos pumppu ei toimi.)
Bensapumppua voi myös kokeilla tarjjoamalla sulaketaulusta varoitusvilkun sulakkeelta bensapumpun sulakekantaan jännitettä hyppylangalla. Pitäisi kuulua pumpun ääni vaikka olisi virrat pois. Ja tankin päältä yksitellen kummankin pumpun liitännän irrottamalla voi kuulostella että kumpiikin pumppu yksinään käy.
Jos bensapumppu epäillyttää, irrota paluuletku paineensäätimeltä ja laita pumppu pyörimään. Jos paluuletkun liitännästä ei tule bensaa, pumppu ei jaksa nostaa painetta yli paineensäätimen rajan (2,8 bar).
Bensapumppua voi myös kokeilla tarjjoamalla sulaketaulusta varoitusvilkun sulakkeelta bensapumpun sulakekantaan jännitettä hyppylangalla. Pitäisi kuulua pumpun ääni vaikka olisi virrat pois. Ja tankin päältä yksitellen kummankin pumpun liitännän irrottamalla voi kuulostella että kumpiikin pumppu yksinään käy.
Jos bensapumppu epäillyttää, irrota paluuletku paineensäätimeltä ja laita pumppu pyörimään. Jos paluuletkun liitännästä ei tule bensaa, pumppu ei jaksa nostaa painetta yli paineensäätimen rajan (2,8 bar).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Isot kiitokset neuvoista.
Uskoinkin, että täällä tietoa/kokemusta aiheesta löytyy.
Uskoinkin, että täällä tietoa/kokemusta aiheesta löytyy.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 19:12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Kannattaa ekana kattoa tuleeko kipinää, koska se on kaikista helpoin kattoa. Ajoituslampulla tai sitte tulppa kanteen ja pyöritystä.
Jos ei tuu niin hyvin todennäköisesti sytytys(rele) on hajalla ja pääset helpolla.
Jos ei tuu niin hyvin todennäköisesti sytytys(rele) on hajalla ja pääset helpolla.
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Tarkoitat reletaulussa olevaa sytytyspulssivahvistinta, jonka kautta sytytyspulssi kulkee sytytyspääteasteelta tarvitsijoille (kierroslukumittari, APC, ruisku).saabbimiäs kirjoitti:Jos ei tuu niin hyvin todennäköisesti sytytys(rele) on hajalla ja pääset helpolla.
Jos sytytyspulssivahvistin kuolee, tulee kyllä kipinä, muttei bensaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 19:12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Ei kun tarkotan sitä sytytysyksikköä joka on siinä lokasuojan päällä ainakin -90 mallissa. Siihen tulee sytytyksenohjaus pulssi ja se toimii kuin rele mutta on todellisuudessa puolijohde. Se antaa jännite pulssin muistaakseni puolankautta virranjakajalle.
Voi olla että -90 mallissa on eri systeemi.
Voi olla että -90 mallissa on eri systeemi.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: Ma Touko 25, 2009 19:12
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Niin jaa, taisit puhua juuriki samasta asiasta, mutta omassa -90 mallissa se oli siinä etulokarin päällä.jus kirjoitti:Tarkoitat reletaulussa olevaa sytytyspulssivahvistinta, jonka kautta sytytyspulssi kulkee sytytyspääteasteelta tarvitsijoille (kierroslukumittari, APC, ruisku).saabbimiäs kirjoitti:Jos ei tuu niin hyvin todennäköisesti sytytys(rele) on hajalla ja pääset helpolla.
Jos sytytyspulssivahvistin kuolee, tulee kyllä kipinä, muttei bensaa.
Siinä muuten kierroslukumittari sai tiedon kampiaksilan anturilta, koska se toimi vaikka toi sytytyspulssivahvistin oli irti.
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
En tarkoittanut samaa, sytytyksen pääteaste on kuskin puolen lokasuojassa, sytytyspulssivahvistin on parin vuoden ajan ~87 aikoihin ollut lisänä hanskalokeron reletaulussa.
87-autossa ei ole kampiakselilla asentoanturia, Hall-anturi on virranjakajassa.
87-autossa ei ole kampiakselilla asentoanturia, Hall-anturi on virranjakajassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 Tbo käyntihäiriö -> sammui -> Ei käynnisty
Pitää yrittää huomenna ehtiä päivänvalolla tutkia asiaa.
Muuten menee ensi viikon alkuun.
Onneksi tämä auto on aika hyvä tee-se-itse miehen auto. Konehuoneessa on tilaa hyvin ja loogisuus on hyvä.
Edeltäjä Volvo 760 PRV-koneella (2.9 V6) (Peugeut-Renalut-Volvo yhteistyömoottri) oli hiukan eksoottisempi. Siinä ei ollut tilaa ja pelkästän tulppien vaihto otti aikaa, kunhan ensin sai tehtyä/hommattua sopivat työkalut.
Muuten menee ensi viikon alkuun.
Onneksi tämä auto on aika hyvä tee-se-itse miehen auto. Konehuoneessa on tilaa hyvin ja loogisuus on hyvä.
Edeltäjä Volvo 760 PRV-koneella (2.9 V6) (Peugeut-Renalut-Volvo yhteistyömoottri) oli hiukan eksoottisempi. Siinä ei ollut tilaa ja pelkästän tulppien vaihto otti aikaa, kunhan ensin sai tehtyä/hommattua sopivat työkalut.
Volvot: V70 T5 6-man BSR Steg 3 -06 + 960 3.0 24V Aut -91 + 960 3.0 24V Aut -90
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl
Saabit: 9000 CD T16 -89
Ex. Volvot: 11 kpl Turboja ja 3 kpl 6-syl.
Ex. Saabit: 9000 T16 -85 ja T16A -87 USA ja 9-5 2.0t -99 ja OG900 5 kpl