9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Pitkästä aikaa tullut painittua 9000 ongelmien kanssa herätettyäni henkiin lähes pari vuotta levänneen aikanaan Belgiasta tuomani tonnarin. Sammui ensin kerran kovemmassa kiihdytyksessä niin ettei lähtenyt käyntiin, hinattiin parempaan paikkaan pois päätieltä noin kilometri ja lähti heti hinauksen jälkeen. Toisella kerralla jätti sitten käynnistymättä kokonaan ja palasin asiaan hiukan tarkemmin vasta tänään ilmojen lämmettyä.
Aluksi tuli selvitettyä että sytkäpuoli toimii. Muistelin sitten että joskus aikanaan -86 mallisen kanssa taistellessa oli joskus pikaratkaisuna ongelmiin bensapumpun releen koskettimien ohittaminen hyppylangoilla. Vian aiheuttajaksi tuolloin paljastui sytytyspulssivahvistin. Vian jäljille hoksasin lopulta kun huomasin kierroslukumittarissa omituista toimintaa, muistaakseni putoamista välittömästi suoraan nollaan
Yllättäen samalla tavalla sain käyntiin tänään -88 mallisen, huomasin että bensapumpun rele ei vetänyt ja ohitin koskettimet. Sen enempää asiaa en ole vielä tutkinut. Ajattelinkin kysellä tässä vaiheessa onko ehdotuksia mitkä viat tuona sytytyspulssivahvistimen lisäksi saisivat aikaan ettei bensapumpun rele vedä mutta muuten ruiskuohjaus näyttäisi toimivan normaalisti ?
Aluksi tuli selvitettyä että sytkäpuoli toimii. Muistelin sitten että joskus aikanaan -86 mallisen kanssa taistellessa oli joskus pikaratkaisuna ongelmiin bensapumpun releen koskettimien ohittaminen hyppylangoilla. Vian aiheuttajaksi tuolloin paljastui sytytyspulssivahvistin. Vian jäljille hoksasin lopulta kun huomasin kierroslukumittarissa omituista toimintaa, muistaakseni putoamista välittömästi suoraan nollaan
Yllättäen samalla tavalla sain käyntiin tänään -88 mallisen, huomasin että bensapumpun rele ei vetänyt ja ohitin koskettimet. Sen enempää asiaa en ole vielä tutkinut. Ajattelinkin kysellä tässä vaiheessa onko ehdotuksia mitkä viat tuona sytytyspulssivahvistimen lisäksi saisivat aikaan ettei bensapumpun rele vedä mutta muuten ruiskuohjaus näyttäisi toimivan normaalisti ?
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Jos on turbo niin ylipainekytkin jättänyt kärjet auki, ei muuta kuin hyppylenkillä johdot yhteen. Sijaitsee kuskin puolella kojelaudan alla, on kaksi vihreä valkoraitaista johtoa siinä kytkimessä.
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Minulla oli muuten T8 satkussa sama homma - bensapumpun rele tilttasi, mutta ensimmäiset oireet (hillitön nykiminen) syntyi useimmiten sen jälkeen kun ylipainekytkin oli katkaissut ahdot.hatami kirjoitti:Jos on turbo niin ylipainekytkin jättänyt kärjet auki, ei muuta kuin hyppylenkillä johdot yhteen. Sijaitsee kuskin puolella kojelaudan alla, on kaksi vihreä valkoraitaista johtoa siinä kytkimessä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Asiasta kolmanteen, missä tuo Bensapumpun rele on ? itelläkin luultavasti pumppu tien päässä tai jotain muuta häikkää liitoksissa.
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Jos weskun auto on se punainen '89 (otettu käyttöön '88), niin siitä on ylipainekytkin jo ohitettu...hatami kirjoitti:Jos on turbo niin ylipainekytkin jättänyt kärjet auki, ei muuta kuin hyppylenkillä johdot yhteen. Sijaitsee kuskin puolella kojelaudan alla, on kaksi vihreä valkoraitaista johtoa siinä kytkimessä.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Ei ole nyt se kyseessä vaan ruskea -88 mallinen.Mawerick kirjoitti:Jos weskun auto on se punainen '89 (otettu käyttöön '88), niin siitä on ylipainekytkin jo ohitettu...hatami kirjoitti:Jos on turbo niin ylipainekytkin jättänyt kärjet auki, ei muuta kuin hyppylenkillä johdot yhteen. Sijaitsee kuskin puolella kojelaudan alla, on kaksi vihreä valkoraitaista johtoa siinä kytkimessä.
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Hanskalokeron yläosassa sulakkeiden takana, ensin pitää irrottaa hanskalokero. Aika hankalassa paikassa, niinpä joskus -86 mallisessa vedin releen kärkien rinnalle johdot tuhkakupin taakse liittimiin niin että käyntihäiriöiden tullen pystyi ohittamaan irrottamalla tuhkakupin ja laittamalla liittimen kiinni.Kalervo Jankko kirjoitti:Asiasta kolmanteen, missä tuo Bensapumpun rele on ? itelläkin luultavasti pumppu tien päässä tai jotain muuta häikkää liitoksissa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Su Joulu 13, 2009 18:31
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Kiitti tiedosta.Ajattelin kans et varmaan hansikaslokerossa.
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Miksi edes kysyt, etkö mitään ymmärrä ?Mimmi kirjoitti: Ethän vain tee nyt laittomuuksia?
Totta kai tämä kaikki on vain rikoksen valmistelua, ajamaan on tarkoitus päästä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: 9000 -88, käyntiin ohittamalla bensapumpun rele
Totta kai, lukitsin jo itseni sisätiloihin.Mimmi kirjoitti: Kai sitten suoritat kansalaispidätyksen ja pidätät itsesi?
Kiitoksia vinkeistä, erityisesti Mimmin vinkit ovat auttaneet suuresti tässä projektissa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sytytyspulssivahvistinta ei muuten tässä autossa näyttäisi olevan ainakaan hanskalokerossa, tuskin muuallakaan.