Läppäkotelon mysteeri

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
f1dtmgp2
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 15:39
Viesti:

Re: Läppäkotelon mysteeri

Viesti Kirjoittaja f1dtmgp2 »

AUTO KUNNOSSA!!!

PEVILLE "Hölösuu"
TUHANNET KIITOKSET PARISTA AMMATTIMIEHEN (ÄIJÄ)
NIKSISTÄ, JOLLA SÄÄSTIN PAHIMMMILLAAN PARI TUHATTA
ESKOA TURHAA KORJAAMOLASKUA MERKKILIIKKEESSÄ.

Eli, jos autossa luistonesto, cruise ja ABS:
SAAB 9000,(n.-92 -95, joku voi tarkentaa) ja polttaa sitä punaista TCS Control -valoa ja on Limb homea tilassa.

Kokeilkaa ensin tätä todennäköistä kallisarvoista Pevin neuvoa.
Vaihtakaa Ohjausventtiili 4019253 (kuskin puolen etulokasuojan päällä) €154,47
ja Ilmanpoistoventtiili 4015202 (pelkääjän puolella rintapellissä) €126,75
keskenään ja vika suurella todennäköisyydellä ohjausventiilissä ja
vaihdon jälkeen auto toimii samantien ,kuin kello.

Ei tietysti koske kuin tätä vikaa, (JOKA YLEINEN) mutta minäkin olin lähtemässä
vaihtamaan läppäkoteloa ja muita osia, kun vikakoodien luvun jälkeen näytti syy niissä olevan.

PS: Auto tulee myyntiin, kun hätäpäissäni ostin emännälle uuden, kun ei tullut ilman tonnariaan toimeen.





ecopower kirjoitti:
swolking kirjoitti:Kyselin oman 2.3T '92 TCS CTRL-vian takia eri osien hintoja LänsiAutolta ja kertoivat seuraavaa:

-Kaasuläppäkotelo 7871437 €492,23
-Ohjausventtiili 4019253 (kuskin puolen etulokasuojan päällä) €154,47
-Ilmanpoistoventtiili 4015202 (pelkääjän puolella rintapellissä) €126,75
-Takaiskuventtiili 12793343 €41,96
-Läpän asentoanturi 8857195 (tulee vissiin automaattisesti mukana jos ostaa kaasuläppäkotelon) €108,30
-Polkimen asentoanturi 4161238 €306,21
-Kampiakselin asennontunnistin 9130493 €316,19

Noistahan LänsiAuto antaa Saab Klubin jäsenkorttia vilauttamalla sen 10% alennusta.
Onneksi en omista, moisia TCS pyyvyksiä! :lol: :lol: :lol:
Tonarin heikoin lenkki lie. :?: :?: :?:
Tai,en tiedä mutta isot pojat kertoi. :| :| :mrgreen:
Saab jo 50 vuotta!
f1dtmgp2
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Touko 29, 2009 15:39
Viesti:

Re: Läppäkotelon mysteeri

Viesti Kirjoittaja f1dtmgp2 »

Onko -91 samat korjausohjeet, kun läppäkoteo ei ole se kullattu?
Ja löytyykö nämä 3 venttiiliä jotka löytyvät konehuoneesta sieltä myös?


swolking kirjoitti:Kun puhutaan mahdollisista vian aiheuttajista, kuten esim. itse läppäkotelo, läpän asentoanturi, polkimen asentoanturi, kampiakselin asentoanturi ja ne 3 venttiiliä jotka löytyvät konehuoneesta, niin voiko mitään niistä vaihtaa itse, vai vaatiiko kaikki kalibroinnin Tech:llä tai vastaavalla, jolloin näin ollen korjaamokeikka?
Saab jo 50 vuotta!
ilzu
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 22:38
Paikkakunta: Hki

Re: Läppäkotelon mysteeri

Viesti Kirjoittaja ilzu »

TCS venttiili vaihdettu ja limp home/check engine loppui siihen. Että näin tällä kertaa.

Risassa venttiilissä oli virtapiiri poikki; kytkentänastoja vääntelemällä yleismittarilla sai lukemia eli pätki pahoin.

Romuttamo-osassa oli sama vika :(
Eräästä Jyväskylän liikkeestä löytyi kuitenkin korvaava uusi :)
Saabit: 96 V4 -73 -74 -79
95 -71; ne kaikki on jo sulatettu
Nykyään 9000 Aero -95 ja käyttis 9-3 -05
Vastaa Viestiin